• 0

Welke bank voor zakelijke rekening?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou inderdaad zelf zeggen wat wil je!

 

- Een webshop en Ideal, kies voor ING of Postbank (geen startup en geen abonnementskosten)

- Denk je ik wil wat makkelijker kunnen starten met een klein startkapitaaltje van 5.000 of meer willen lenen zonder ondernemersplan. kies dan voor Bizner.

- Rabo heb je de eerste 2 jaren korten op de bankkosten en korting op je drukwerk en visitekaartjes.

 

En van de rest van de banken weet ik het niet, maar misschien dat andere dat weten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben sinds kort bezig met een bank, en eigenlijk spreken de personen die ik ontmoet mij meer aan dan de uiteindelijke cijfers die ze bieden.

Het moet klikken met je contactpersonen en jij moet het gevoel hebben dat ze snappen wat jij wilt bereiken en je moet geloven dat zij je daarbij kunnen en willen helpen.

 

Dan maakt het volgens mij niet zo veel uit welk naambord er op de gevel van de bank staat.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Heel herkenbaar Henri ! Zo ben ik er ook ingestapt.Ik zou wel willen meegeven, dat je je niet blind moet staren op 1 bank.

 

Ik ben begonnen met de ABN, maar op het moment dat er geschakeld moest worden ivm de groei van het bedrijf gaven ze niet thuis.. Na een tijdje van de kast naar de muur gestuurd te zijn, ben ik meteen naar andere banken geweest voor een gesprek. Bij de Rabo bleken ze mijn visie te delen, dus daar zitten we sindsdien. Minpunt van de Rabo vind ik de opzet. Als je bv met je bedrijf gaat verhuizen en je komt toevallig in een andere regio terecht, dan kan je je lol op. De werk-bv was relatief snel overgezet, de holding was een tijdje " zoek".Ontzettend knullig, maar ook bij banken werken mensen en daar heb je dus ook fouten.

Pluspunten het persoonlijke contact en het internetbankieren.

 

Momenteel weer druk in gesprek met de bank ivm onze groei. De aanloop van de gesprekken was wat moeizaam; steeds wisselende contactpersonen, algemeen mailadres, algemeen telefoonnummer. Tijdens de gesprekken bleek dat we niet meer onder de status " starter" vielen.. DAN gaat er een wereld voor je open !!! Directe accountmanager, direct emailadres EN mobiel nummer.. Kijk, nu kunnen we tenminste schakelen. Even afwachten wat er uit de gesprekken gaat komen 8)

 

Als laatste advies zou ik willen zeggen: keep in touch !! Niet alleen bij je bank langsgaan als je ze nodig hebt. Ook gewoon eens langs voor een bakje koffie en praatje, zodat ze feeling houden met je bedrijf.

 

Succes

Taco

Link naar reactie
  • 0

Zoveel banken, zoveel meningen. Zal ook sterk te maken hebben met de contactpersoon. Daar waar anderen positief zijn over Rabo, stond ik daar na 10 minuten alweer buiten (koffie nog niet eens op).

Men was niet geinteresseerd in het openen van een zakelijke rekening mits ik het verzekeringspakket ook bij hen zou onderbrengen :o

 

Ik ben bijv. weer erg positief over de ABN, wordt daar prima geholpen door een uiterst charmante (vrouwelijke) accountmanager ;) ;D

die ook zakelijk alles op de rit heeft.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt interessant zodra je ze ineens een keer nodig hebt, dan zul je merken dat een goed persoonlijk contact heel wat beter werkt dan 1 of andere goedkope internetbank (Bizner) of een andere bank die op jaarbasis een paar tientjes goedkoper is.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Precies! Als je ze nodig hebt, weet je het pas echt.

 

Qua tarieven zal het niet zo gek veel uitmaken(wilde gok van mijn kant ;))

Zolang de bank maar aansluit bij wat jij voor ogen hebt. Het beste kan je afspraken maken met een aantal banken, leg daar je plannen voor en leg uit wat je verwacht. Natuurlijk kan op dat moment elke bank alles.

Stel directe vragen, waar jij specifieke antwoorden voor zoekt. Kijk naar bereikbaarheid van de personen of afdelingen die jij nodig denkt te hebben. Sommige banken hebben bv een speciale businessdesk waar je zonder afspraak naar binnen kan lopen. Bij andere banken mag je eerst door het callcenter heen. Nooit vergeten dat jij de klant bent en als jij voor een bank kiest, zij genoeg aan je verdienen!!

 

Leuk punt van de verzekeringen! Ik heb dat omgedraaid. Op dit moment heb ik wat vragen uitstaan bij onze bank en als zij daarin meegaan, dan wil ik best ook wat verzekeringen bij ze onderbrengen.. Ik probeer het " gunnen " hoog te houden.. Zij gunnen mij de ruimte om mijn plannen verder uit te voeren?? Dan gun ik ze extra omzet door dingen bij ze onder te brengen, die ik zakelijk gezien misschien beter bij een goedkopere partij zou kunnen onderbrengen.. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar ik wil wel voor elke dienst waar voor mijn geld.

 

Succes met bankhoppen :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou bij voorkeur prive en zakelijk gescheiden houden en dus beide bij een andere bank onderbrengen.

 

Ik zou dit juist niet doen (wel onder 1 dak dus). Op het moment dat je financieringen moet regelen en je hebt de boel onder 1 dak, scheelt dat een hoop gecommuniceer met de verschillende banken. Hangt natuurlijk af van het feit of je er goed of slecht voor staat ingeval je financiering wil.

 

welke verzekeringen hebben we het hier eigenlijk over?

 

The works: arbeidsongeschiktheidsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, ziekteverzuimverzekering ingeval van personeel. Wees wel kritisch op al deze verzekeringen (behalve aansprakelijkheid) want ze kosten je bakken met geld.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.