*note: Een excel-document is bijgevoegd met alle relevante informatie, welke ook hieronder is vermeld.
Ik worstel nu al enkele dagen met mijn aangifte InkomstenBelasting 2007, na regelmatig Google gebruikt te hebben stuitte ik op dit forum waar uitgebreid werd uitgelegd aan mensen die nog niet echt kaas hebben gegeten van het boekhouden, daar valt ondergetekende dus ook bij.
Ik zal eerst even mijn gegevens voor 2007 hier plaatsen, omdat dit de vragen verderop in de post verhelderen:
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2006: -6,01 euro
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2007: 94,32 euro
- Ik heb 691,22 euro omzet gedraaid (580,86 excl. BTW)
- Ik heb 756,89 euro kosten gemaakt (636,04 excl. BTW)
- Ik heb 225 euro in 2007 gestort op mijn zakelijke rekening. En 110 euro er vanaf gehaald.
- Ik heb 51 euro aan teruggave omzetbelasting teruggekregen.
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2007: 94,32 euro.
Kwartaal
Ontvangen
Betaald
Teruggaaf
1e
12,52
21,83
9,31
2e
34,41
39,92
5,51
3e
21,14
31,93
10,80
4e
42,29
27,17
-15,12
Echter is de teruggaaf niet gelopen zoals het zou moeten:
1e kwartaal: 0 euro teruggevraagd
2e kwartaal: 40 euro teruggevraagd (de betaalde BTW als het ware met de KO-regeling afgetrokken, erg dom)
3e kwartaal: 11 euro teruggevraagd, OK dus.
4e kwartaal: Met de KO-regeling gelijk getrokken, OK dus.
Dit zijn alle financiele gegevens en mutaties over 2007, er is verder geen inventaris, afschrijvingen e.d.
Nu komen de echte vragen, waar ik echt niet uitkom.
1) Op mijn aangifte heb ik bij de Netto-omzet 581 euro ingevuld. Bij de kosten 636 in totaal, ik kom dus uit op een saldo van -55 op mijn winst- en verliesrekening.
Klopt dit? D.w.z. moet ik ook de netto-kosten nemen, dus zonder BTW? Waar moet ik mijn BTW dan plaatsen op de aangifte/ in de betalingsbalans?
2) Ik krijg mijn activa en passiva niet in balans, mijn liquide middelen bedragen 94 euro (boekwaarde einde van het jaar) op de bankrekening. Ik heb voor 225 euro geld gestopt in mijn onderneming, en 110 euro vrij opgenomen (dit zijn toch privestortingen en ontrekkingen?). Wat moet ik doen om mijn balans in balans te krijgen?
3) Waar moet ik mijn BTW plaatsen op de winst-verlies rekening? Er is overduidelijk wat fout gegaan maar ik weet niet hoe ik dit moet corrigeren. Ik heb al wel met de BelastingDienst gebeld over het suppletie formulier zodat ik de teveel betaalde BTW gewoon netjes terugstort.
Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is en dat alle informatie voldoende is, ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik een juiste aangifte over 2007 kan doen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tiuri
Tiuri
Beste Mensen,
*note: Een excel-document is bijgevoegd met alle relevante informatie, welke ook hieronder is vermeld.
Ik worstel nu al enkele dagen met mijn aangifte InkomstenBelasting 2007, na regelmatig Google gebruikt te hebben stuitte ik op dit forum waar uitgebreid werd uitgelegd aan mensen die nog niet echt kaas hebben gegeten van het boekhouden, daar valt ondergetekende dus ook bij.
Ik zal eerst even mijn gegevens voor 2007 hier plaatsen, omdat dit de vragen verderop in de post verhelderen:
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2006: -6,01 euro
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2007: 94,32 euro
- Ik heb 691,22 euro omzet gedraaid (580,86 excl. BTW)
- Ik heb 756,89 euro kosten gemaakt (636,04 excl. BTW)
- Ik heb 225 euro in 2007 gestort op mijn zakelijke rekening. En 110 euro er vanaf gehaald.
- Ik heb 51 euro aan teruggave omzetbelasting teruggekregen.
- Mijn boekwaarde bedraagt op 31-12-2007: 94,32 euro.
Echter is de teruggaaf niet gelopen zoals het zou moeten:
1e kwartaal: 0 euro teruggevraagd
2e kwartaal: 40 euro teruggevraagd (de betaalde BTW als het ware met de KO-regeling afgetrokken, erg dom)
3e kwartaal: 11 euro teruggevraagd, OK dus.
4e kwartaal: Met de KO-regeling gelijk getrokken, OK dus.
Dit zijn alle financiele gegevens en mutaties over 2007, er is verder geen inventaris, afschrijvingen e.d.
Nu komen de echte vragen, waar ik echt niet uitkom.
1) Op mijn aangifte heb ik bij de Netto-omzet 581 euro ingevuld. Bij de kosten 636 in totaal, ik kom dus uit op een saldo van -55 op mijn winst- en verliesrekening.
Klopt dit? D.w.z. moet ik ook de netto-kosten nemen, dus zonder BTW? Waar moet ik mijn BTW dan plaatsen op de aangifte/ in de betalingsbalans?
2) Ik krijg mijn activa en passiva niet in balans, mijn liquide middelen bedragen 94 euro (boekwaarde einde van het jaar) op de bankrekening. Ik heb voor 225 euro geld gestopt in mijn onderneming, en 110 euro vrij opgenomen (dit zijn toch privestortingen en ontrekkingen?). Wat moet ik doen om mijn balans in balans te krijgen?
3) Waar moet ik mijn BTW plaatsen op de winst-verlies rekening? Er is overduidelijk wat fout gegaan maar ik weet niet hoe ik dit moet corrigeren. Ik heb al wel met de BelastingDienst gebeld over het suppletie formulier zodat ik de teveel betaalde BTW gewoon netjes terugstort.
Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is en dat alle informatie voldoende is, ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik een juiste aangifte over 2007 kan doen!
Bij voorbaat dank.
Belastingen.xls
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15248-lastige-vragen-mbt-de-ib-aangifte/Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag