Momenteel ben ik bezig om te kijken of ik iets kan franchisen in de detailhandel. Dit wordt mijn eerste onderneming en heb daarom wat beginners vragen.
Ik heb de mogelijkheid om een winkel te franchise, ik heb hier zelf 1,5 jaar gewerkt en weet wat er speelt in de winkel. Nu vraagt de keten 160.000,- om de winkel over te nemen in franchise vorm. Hierbij zit alle voorraad bij in en deze wordt door de bedrijfsleider ( die ik goed ken ) geschat op 100.000,
Nu moet ik 160.000,- aan investeerders vinden en dan nu mijn vraag, wat zal de bank mij waarschijnlijk geven en hoeveel moet ik zelf mee nemen.
Is het een groot bedrag om deze winkel + voorraad te franchisen?
Vinden jullie het intressant met de volgende gegevens:
vorig jaar omzet van 340.000,- , jaar daarvoor 320.000,-.
grootste kostenposten: huur 15000,- per jaar en een personeelslid.
Inkloopbeleid 80% wordt bebaald door franchisegever en 20% door mij.
de marge op de produchten is varieerend tussen de 1.7 en 2.2.
5% van de omzet ex. btw als FEE.
Hebben jullie nog tips, want in mijn ogen als ik het bereken ziet het er heel mooi uit en moet het gaan lukken, maar ik verwacht dat de verpakking mooier is dan de binnenkant.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Peter de Groot
Peter de Groot
Momenteel ben ik bezig om te kijken of ik iets kan franchisen in de detailhandel. Dit wordt mijn eerste onderneming en heb daarom wat beginners vragen.
Ik heb de mogelijkheid om een winkel te franchise, ik heb hier zelf 1,5 jaar gewerkt en weet wat er speelt in de winkel. Nu vraagt de keten 160.000,- om de winkel over te nemen in franchise vorm. Hierbij zit alle voorraad bij in en deze wordt door de bedrijfsleider ( die ik goed ken ) geschat op 100.000,
Nu moet ik 160.000,- aan investeerders vinden en dan nu mijn vraag, wat zal de bank mij waarschijnlijk geven en hoeveel moet ik zelf mee nemen.
Is het een groot bedrag om deze winkel + voorraad te franchisen?
Vinden jullie het intressant met de volgende gegevens:
vorig jaar omzet van 340.000,- , jaar daarvoor 320.000,-.
grootste kostenposten: huur 15000,- per jaar en een personeelslid.
Inkloopbeleid 80% wordt bebaald door franchisegever en 20% door mij.
de marge op de produchten is varieerend tussen de 1.7 en 2.2.
5% van de omzet ex. btw als FEE.
Hebben jullie nog tips, want in mijn ogen als ik het bereken ziet het er heel mooi uit en moet het gaan lukken, maar ik verwacht dat de verpakking mooier is dan de binnenkant.
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15255-franchise-financieren/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag