• 0

Telefonie - Voip ?

Aangezien ik binnenkort ik binnenkort verhuis naar een andere lokatie zowel zakelijk als prive ben ik op zoek naar een nieuwe aanbieder voor telecommunicatie.

 

Momenteel wordt er ook veel gebruik gemaakt van voip, nu is mijn vraag, zijn hier mensen met goeie ervarigen met voip ? En weet iemand hoe het met de kosten zit?

 

Ik heb momenteel een eenmanszaak en ben alleen op de zaak, maar soms ook afwezig, dus het moet simpel mogelijk zijn de telefoon over te schakelen naar mobiel. Ook voicemail/antwoordapparaat moet tot de mogelijkheden behoren.

 

Heeft iemand tips?

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij zijn er wat wijzigingen.

Om een of het andere reden moet men eerst een telefoon lijn hebben voordat ze ADSL kunnen aanleggen. Jammer.. ik wou volledig over op voip. Hoewel ik nu KPN Internet Plus Bellen heb besteld. Gewoon een prive pakket. Echter dit moet ook voip zijn.

 

Leuk en aardig, maar het duurt 3 weken voordat men mijn nummer weet... ::)

Echter wil ik over 4 weken daar zitten en het briefpapier klaar hebben.

 

M.a.w. ik moet toch nog een voip account nemen wat ik gemakkelijk kan doorsturen naar een ander nummer en indien er niet wordt opgenomen naar mobiel.

Waar kan ik dat het beste doen. Eerst wou ik dit doen bij http://www.callvoip.nl/ maar daar ben je toch nog 5 euro per maand kwijt voor 1 nummer. maar je kan hem dan wel perfect beheren. Hier denk ik nu over na. Maar zijn er goedkopere oplossingen ?

 

En kan je die telefoon zo in het netwerk pluggen? of moet daar nog een kastje voor ?

 

Voor er een ADSL aangevraagd kan worden moet er een referentienummer zijn op het ISRA waar het op aangevraagd kan worden. Indien dit niet aanwezig is kan je ervoor kiezen om eerst een analoge lijn te laten neerleggen door KPN (met telefonie) en daarna hier ADSL op aan te vragen.

 

Het is natuurlijk ook mogelijk deze analoge lijn door je provider te laten aanleggen zonder telefonie signaal en puur voor de ADSL. Daar hier geen telefonie signaal opstaat rekent KPN zogenaamde vastrecht koper door aan de provider voor het gebruik van het koper. Hier betaalt de provider / klant dan ook weer voor. Dit is wel iets goedkoper.

 

Goedkopere oplossing voor wat betreft de accounts zijn er volgens mij niet . Die prijzen zijn een beetje het gemiddelde voor wat jij precies wilt.

 

Je krijgt dan een SIP account die je op een ATA (convertor analoog <=> IP) moet configureren. Deze ATA plug je in je netwerk en de andere kant in je analoge telefoon.

 

Voorbeeld van een ATA: product_80_thumb.jpg

 

Je hebt dan dus een analoge telefoon nodig en een ATA. Deze laatst is vrij makkelijk in te stellen via een webinterface.

Link naar reactie
  • 0

En hoe sluit je een IP telefoon dan aan ?

Gewoon met een RJ 45 kabel ? rechtstreeks in het netwerk ?

 

Ik heb nog geen telefoon en wil eigenlijk geen analoge telefoon kopen.

M.a.w. dus dan zou ik slechts een IP telefoon nodig hebben, en niet zo'n verdeel kastje ?

 

Wat je verder zei klopt inderdaad er waren meerdere ISRA punten... Waarschijnlijk omdat er eerst ISDN zat ? De meterkast is ook 1 grote bende, komen zo ongeveer 3 of 4 van die telefoonkabels binnen.. , kan nog wat worden. Ik heb ook nog getwijveld om via kabel online te gaan.

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je een IP toestel koopt dan sluit je deze inderdaad aan via een RJ45 kabel direct aan je netwerk.

 

Zoals Astron zegt, Siemens heeft een mooie range van IP toestellen (sommige met additionele analoge poort).

 

Voorbeelden zijn de:

 

Siemens Gigaset C450 IP

Siemens Gigaset C470 IP

Siemens Gigaset C475 IP

Siemens Gigaset 301D IP

Siemens SL75

 

Etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht meer aan zoiets:

 

http://www.voipshop.nl/products/voip-telefoons/linksys/linksys-spa921-ip-telefoon.htm

 

Maar dit is een 1 lijns telefoon.

Wat houdt dat in? dat je slechts 1 tel. nummer kan beheren?

Of heeft dit ook te maken dat als je meerdere ip telefoons hebt dat je niet naar die andere telefoons kan bellen ?

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op het forum al veel gelezen hierover maar zijn zoveel aanbieders en kosten structuren dat het byzonder lastig te bepalen is of het nu wel of niet interesant is om Voip te gaan gebruiken.

 

binnen en buiten de regio zal al niet zo snel interesant zijn denk ik zo aangezien ik daarvoor nu 33,59 euro per maand betaal(ex btw) (isdn abonnement met pakket belvrij altijd van KPN)

 

Mobiele nummers bel ik ook vrij veel (208 telefoontjes per maand) maar daarop is de besparing vrijwel nihiel wat ik zo kan vinden.

En daarnaast 0900 service nummers een stuk of 40 per maand maar daarop is helemaal geen bespraring mogelijk.

 

Als ik het zo allemaal lees is voip enkel interesant als je zeer veel naar het buitenland moet bellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht meer aan zoiets:

 

http://www.voipshop.nl/products/voip-telefoons/linksys/linksys-spa921-ip-telefoon.htm

 

Maar dit is een 1 lijns telefoon.

Wat houdt dat in? dat je slechts 1 tel. nummer kan beheren?

Of heeft dit ook te maken dat als je meerdere ip telefoons hebt dat je niet naar die andere telefoons kan bellen ?

 

Eigenlijk betekent het dus dat er maar 1 SIP account op geinstalleerd kan worden. Dus ja in principe maar 1 telefoonnummer. (hoewel je normaliter x nummers kan laten verwijzen naar 1 SIP account)

 

 

@Vossie:

 

De besparing zit hem in de maandelijkse kosten die je betaald aan de KPN voor je ISDN/Analoge lijnen + de kostenbesparing op nationaal en internationaal. De grootste besparing qua belkosten zit inderdaad op het buitenland maar je kan ook flink op je ISDN abonnementen besparen.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht meer aan zoiets:

 

http://www.voipshop.nl/products/voip-telefoons/linksys/linksys-spa921-ip-telefoon.htm

 

Maar dit is een 1 lijns telefoon.

Wat houdt dat in? dat je slechts 1 tel. nummer kan beheren?

Of heeft dit ook te maken dat als je meerdere ip telefoons hebt dat je niet naar die andere telefoons kan bellen ?

 

Eigenlijk betekent het dus dat er maar 1 SIP account op geinstalleerd kan worden. Dus ja in principe maar 1 telefoonnummer. (hoewel je normaliter x nummers kan laten verwijzen naar 1 SIP account)

 

 

@Vossie:

 

De besparing zit hem in de maandelijkse kosten die je betaald aan de KPN voor je ISDN/Analoge lijnen + de kostenbesparing op nationaal en internationaal. De grootste besparing qua belkosten zit inderdaad op het buitenland maar je kan ook flink op je ISDN abonnementen besparen.

 

Ik vraag me af of je daarop echt bespaart, ik betaal nu 33,59 euro per maand inclusief onbeperkt bellen binnen en buiten de regio naar vaste nummers. De isdn aansluiting opzich kost slechts 6,70 euro per maand dus hoeveel kan je daar op besparen (die 33,59 euro is opgebouwd uit 6,70 euro kosten isdn aansluiting + 26,89 euro voor het belvrij altijd abonnement

Link naar reactie
  • 0

zojuist een besparings vergelijking van callvoip.nl ontvangen.

In het kort komt het er op neer dat ik 19,36 euro per maand kan besparen door NIET naar hun over te stappen maar door bij de TNT te blijven ;D

 

enige voordeel welke ze bieden is een uitgebreidere centrale met veel opties waar je overigens wel volgens hun zeggen 2 dagen voor nodig hebt om ermee te leren te werken.

Link naar reactie
  • 0

Bel jij met de TNT?

 

Ik betaal nog geen € 15,00 incl BTW voor onbeperkt bellen naar vaste nummers in de Benelux, daarnaast kan ik dan nog voor € 5,00 per maand lokale nummers (plus lijnen) aanvragen.

 

Voor twee nummers (en lijnen) ben ik dus nog geen € 17,00 excl. BTW kwijt per maand. (XS4all)

 

Ik heb daarnaast heb ik ook nog een VoipBuster met nummer voor € 10,00 per kwartaal (ook onbeperkt bellen binnen Nederland en een reeks andere landen).

 

Totaal heb ik dus drie lijnen en nummers (lokaal) voor minder dan jouw ISDN. Het kan dus goedkoper.

Link naar reactie
  • 0

ik hebe en xs4all aansluiting (al 2 jaar) met voip mogelijkheid (als het goed is ook geschikte modem).

heb daar echter nog nooit gebruik van gemaakt doordat je die voip niet tegelijk met je kpn aansluiting kan gebruiken.

Wil ik die voip gaan gebruiken of b.v. testen ben ik gedurende die tijd niet bereikbaar op mijn kpn nummers en dat in niet acceptabel voor mij.

Daarnaast kan ik mijn telefoonnummers die ik bij KPN heb niet laten overzetten daarheen en dat vind ik ook een onoverkomelijk nadeel.

 

Link naar reactie
  • 0

ik hebe en xs4all aansluiting (al 2 jaar) met voip mogelijkheid (als het goed is ook geschikte modem).

heb daar echter nog nooit gebruik van gemaakt doordat je die voip niet tegelijk met je kpn aansluiting kan gebruiken.

Wil ik die voip gaan gebruiken of b.v. testen ben ik gedurende die tijd niet bereikbaar op mijn kpn nummers en dat in niet acceptabel voor mij.

Daarnaast kan ik mijn telefoonnummers die ik bij KPN heb niet laten overzetten daarheen en dat vind ik ook een onoverkomelijk nadeel.

 

http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/nummerbehoud.php

Je kunt je KPN nummer porteren naar XS4ALL als je dat zou willen hoor.

Hier (prive) bellen we naar vaste nummers via Voipbuster, KPN nog wel in tact maar als belbudget voor inkomend en via XS4ALL naar 06 nummers omdat het via Voipbuster vrij duur is.

Maak gebruik van Voxalot om de scheiding tussen vast en 06 te maken.

Link naar reactie
  • 0

ik hebe en xs4all aansluiting (al 2 jaar) met voip mogelijkheid (als het goed is ook geschikte modem).

heb daar echter nog nooit gebruik van gemaakt doordat je die voip niet tegelijk met je kpn aansluiting kan gebruiken.

Wil ik die voip gaan gebruiken of b.v. testen ben ik gedurende die tijd niet bereikbaar op mijn kpn nummers en dat in niet acceptabel voor mij.

Daarnaast kan ik mijn telefoonnummers die ik bij KPN heb niet laten overzetten daarheen en dat vind ik ook een onoverkomelijk nadeel.

 

 

Heb je de website van XS4all wel eens bekeken?

Hoezo kan je KPN en Voip niet naast elkaar gebruiken?

Als je modem Voip geschikt is heb je alleen een analoog telefoontoestel nodig.

Link naar reactie
  • 0

ik hebe en xs4all aansluiting (al 2 jaar) met voip mogelijkheid (als het goed is ook geschikte modem).

heb daar echter nog nooit gebruik van gemaakt doordat je die voip niet tegelijk met je kpn aansluiting kan gebruiken.

Wil ik die voip gaan gebruiken of b.v. testen ben ik gedurende die tijd niet bereikbaar op mijn kpn nummers en dat in niet acceptabel voor mij.

Daarnaast kan ik mijn telefoonnummers die ik bij KPN heb niet laten overzetten daarheen en dat vind ik ook een onoverkomelijk nadeel.

 

 

Heb je de website van XS4all wel eens bekeken?

Hoezo kan je KPN en Voip niet naast elkaar gebruiken?

Als je modem Voip geschikt is heb je alleen een analoog telefoontoestel nodig.

De aansluiting is destijds door een monteur gedaan (1 1/2 a 2 jaar terug) heb toen uitleg gevraagd over het aansluiten van de voip telefoon van xs4all en die monteur vertelde mij dat ik bepaalde kabeltjes moet overzetten waardoor de KPN lijn niet meer zou werken en tevens dat nummers niet overgezet konden worden. naar aanleiding van die uitleg heb ik nooit meer verder hiernaar gekeken omdat ik dat niet acceptabel vond.

 

maar ik zal hier dan toch eens naar gaan kijken hoe dat nu precies werkt, ik ben destijds gewoon uitgegaan van de info van de monteur van xs4all

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je daarop echt bespaart, ik betaal nu 33,59 euro per maand inclusief onbeperkt bellen binnen en buiten de regio naar vaste nummers. De isdn aansluiting opzich kost slechts 6,70 euro per maand dus hoeveel kan je daar op besparen (die 33,59 euro is opgebouwd uit 6,70 euro kosten isdn aansluiting + 26,89 euro voor het belvrij altijd abonnement

 

.....

 

enige voordeel welke ze bieden is een uitgebreidere centrale met veel opties waar je overigens wel volgens hun zeggen 2 dagen voor nodig hebt om ermee te leren te werken.

 

Het kan natuurlijk altijd zou zijn dat jouw wensen niet overeenkomen met de mogelijkheden van een VoIP centrale. Vandaar dat goede voorlichting en inventarisering van de wensen een belangrijk startpunt is.

Link naar reactie
  • 0
maar ik zal hier dan toch eens naar gaan kijken hoe dat nu precies werkt, ik ben destijds gewoon uitgegaan van de info van de monteur van xs4all

 

Als het modem door XS4all is geleverd zal het wel een Thomson zijn. Niet de allerbeste modems maar daar zit volgens mij ook een aansluiting aan voor een analoge telefoonlijn. Er zit ook een aansluiting op voor een analoge telefoontoestel.

 

M.a.w. de kabel uit je telefoon halen en in het modem duwen. Een nieuw kabeltje (zat bij modem in de doos) tussen modem en telefoon duwen. Je analoge lijn werkt dan gewoon op je telefoon en dan kan je het modem voor Voip configureren. Nadeel is alleen dat nummerweergave van de KPN-lijn niet werkt.

 

Ik weet alleen niet of je een analoog toestel hebt of een ISDN toestel. Komt er uit je NT1 een kabel die rechtstraak naar je telefoon gaat of zit daar een kastje tussen?

Link naar reactie
  • 0

Gistermiddag (16:00 uur) aangevraagd bij callvoip.

Om 19:11 dezelfde dag alle gegevens binnen incl. nummer.

 

Alvast het een en ander ingevoerd:

- automatische doorschakeling naar mobiel als er niet wordt opgenomen.

- neemt mobiel niet op binnen 20 sec. dan door naar voicemail van callvoip.

 

Geweldig!

Ook mail->e-mail werkt. Helaas gaat dan nog wel je telefoon over als je slechts 1 nummer gebruikt. Ach fax gebruikt toch bijna niemand meer.

 

Ik ben in ieder geval zeer tevreden!

Over 3 weken krijg ik de spullen van kpn nog toegestuurd... beetje overbodig, maar ik kon geen ADSL aanvragen zonder eerst een telefoonlijn af te nemen omdat er meerdere aansluitingen waren of zo. Vaag verhaal. Misschien binnen kort maar over op de kabel.

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Op mobiele gesprekken zou je bij webcalldirect al flink kunnen besparen en wel tot 70%.

En dan heb ik het nog niet over buitenlandse gesprekken waar je nog op kan besparen indien je deze voert uiteraard.

 

http://www.webcalldirect.com

 

Op voip is wel degelijk een flinke besparing mogelijk.

 

 

 

Ik heb op het forum al veel gelezen hierover maar zijn zoveel aanbieders en kosten structuren dat het byzonder lastig te bepalen is of het nu wel of niet interesant is om Voip te gaan gebruiken.

 

binnen en buiten de regio zal al niet zo snel interesant zijn denk ik zo aangezien ik daarvoor nu 33,59 euro per maand betaal(ex btw) (isdn abonnement met pakket belvrij altijd van KPN)

 

Mobiele nummers bel ik ook vrij veel (208 telefoontjes per maand) maar daarop is de besparing vrijwel nihiel wat ik zo kan vinden.

En daarnaast 0900 service nummers een stuk of 40 per maand maar daarop is helemaal geen bespraring mogelijk.

 

Als ik het zo allemaal lees is voip enkel interesant als je zeer veel naar het buitenland moet bellen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.