• 0

Om snel gratis dienst te bekend te maken gebruik je?

Beste levelers,

 

Ik heb een korte en bondige vraag:

 

Ik loop stage bij een bedrijf dat een gratis dienst onder webmasters wil verspreiden.

 

Om dit goed en grootscheeps te doen willen we wel een en ander op papier hebben staan als richtlijn.

 

Dus mijn vraag is:

 

Om in korte tijd een gratis dienst te lanceren en bekend te maken onder de doelgroep gebruik je een?...... (geen marketingplan, dit is te uitgebreid.

 

Thanx peeps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel leuk dat je stage loopt. Maar deze forum is gemaakt om (startende) ondernemers te helpen, en geen studenten.

 

Maar goed, moderators weten het beter dan ik!

 

 

 

Dit kan voor iedereen hulpzaam zijn.. Dus laten we het dan houden op, ik heb pas een onderneming gestart en we willen onze core business verleggen en momenteel een gratis dienst onder webmasters verspreiden,

 

Wat voor plan kan ik hier het best voor gebruiken. Een marketingplan is te uitgebreid.

 

hanx peeps

Link naar reactie
  • 0

Heel leuk dat je stage loopt. Maar deze forum is gemaakt om (startende) ondernemers te helpen, en geen studenten.

 

Maar goed, moderators weten het beter dan ik!

 

 

 

 

 

Doe niet zo moeilijk joh. Helpen siert de mens, ongeacht hulpbehoevende nu ondernemer is of niet. En ik denk dat antwoorden ondernemers ook een aardig eindje op weg kunnen helpen.

 

Wat zoek je precies? Concrete tips (wegen) om publiciteit onder webmasters te genereren?

 

Kun je eerst iets meer vertellen over de dienst?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Doe niet zo moeilijk joh. Helpen siert de mens, ongeacht hulpbehoevende nu ondernemer is of niet. En ik denk dat antwoorden ondernemers ook een aardig eindje op weg kunnen helpen.

 

Doe niet zo wijs, joh. We worden hier zo af en toe overstelpt met huiswerkvragen van studenten en stagiaires, en als we daar geen banden aan leggen gaat het binnenkort nergens anders meer over. Maar dat weet jij als n00b natuurlijk nog niet... ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste levelers,

 

Ik heb een korte en bondige vraag:

 

Ik loop stage bij een bedrijf dat een gratis dienst onder webmasters wil verspreiden.

 

Om dit goed en grootscheeps te doen willen we wel een en ander op papier hebben staan als richtlijn.

 

Dus mijn vraag is:

 

Om in korte tijd een gratis dienst te lanceren en bekend te maken onder de doelgroep gebruik je een?...... (geen marketingplan, dit is te uitgebreid.

 

Thanx peeps

 

Ik vind het op zich wel een goede en pittige vraag. Er zijn een heleboel randvoorwaarden die bepalend zijn voor het antwoord.

Is er budget om aan promotie te doen?

Is het product (de dienst) werkelijk relevant voor webmasters?

Hoe wil je voorkomen dat je niet als opdringerig / spammend ervaren wordt?

Je zou adresbestanden kunnen kopen, een DM actie ontwikkelen, een viral video maken (hoewel het succes daarvan een beetje een loterij is!)

Daarnasat is het ook nog eens de vraag in hoeverre je 'opdrachtgever' (baas/manager) een realistisch beeld heeft van zo'n actie. Als ze denken even snel een gratis dienst te promoten om er in een twee- of drietrapsraket later geld mee te verdienen is het een hele kunst om dat ook voor elkaar te krijgen.

Als je bent uitgerust met de benodigde 'gereedschappen' om hier een succes van te maken moet het wel lukken. Als je met 'niks' vanalles voor elkaar moet zien te krijgen nu wordt het een ander verhaal. Gezien je reactie op een beetje tegenwind heb je er misschien een extra handicapje bij ;-)

 

Waar komt de conclusie 'een marketingplan is te uitgebreid' eigenlijk vandaan? Als je hier (zover ik kan beoordelen) *iets* voor nodig hebt dan is het een marketingplan...

Link naar reactie
  • 0

Om snel een gratis dienst bekend te maken gebruik je... de kracht van persberichten.

 

Maak een goed en professioneel persbericht.

Zoek naar nieuws sites (of blogs) die passen bij de doelgroep. Grote kans dat de sites een bericht plaatsen over de dienst.

Dat het een gratis dienst is helpt.

 

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0

Je zou inderdaad een persbericht kunnen opstellen waar je je product/dienst uitlegt. Ligt er even aan hoe specifiek het product is. Daarnaast kun je actief zijn op verschillende online communities en inhaken op onderwerpen waar je product mee te maken heeft.

 

Verder zou je met een budget al een stuk verder komen, denk hierbij aan een ludieke actie in combinatie met een persbericht dan wordt het sneller opgepikt in de media.

 

ik denk dat het helpt als je uitlegt om wat voor product of dienst gaat enz enz..

 

succes!

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.