• 0

verkoop Nederlands product/alternatief in Duitsland

Hallo, het is mijn intentie om tincturen (energetische healing) te verkopen in Duitsland. Het zijn bestaande middelen in Nederland en worden reeds zo'n 10 jaar verkocht hier. Er is geen wetgeving omtrent deze producten in Duitsland, het is een grijs gebied. Soortgelijke producten, denk aan de bachbloesemremedies(bachbluten) Lichtwesen, worden al jaren verkocht in Duitsland maar schijnbaar illegaal. In Duitsland moet je alles in hokjes kunnen plaatsen. In Nederland vallen deze producten onder de warenwet.

Nu weet ik niet wat ik kan doen. Ik heb vandaag gehoord van een Duits laboratorium dat er een hele industrie bestaat in Duitsland van advocaten en bedrijven die proberen munt te slaan uit ondernemers/porducenten die soortgelijke middelen verkopen. Keiharde oneerlijke concurrentie. Ik woon sinds bijna 1 jaar in Duitsland en wilde de onderneming vanuit Duitsland voeren.

Het lijkt erop dat ik beter vanuit Nederland kan handelen. daarmee bedoel ik een .com site en verzenden vanuit Nederland.

Heeft iemand een advies voor mij? Ik wilde de shop Erdelicht.com noemen, maar aangezien het waarschijnlijk beter in om vanuit Nederland te handelen, denk ik dat ik de naam beter kan wijzigen. Ik heb de domeinnaam Aardelicht ook geregistreerd, maar Duitsers zijn misschien minder geneigd om te gaan kopen op een Nederlandse site.

Heel verhaal ik weet het. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.