• 0

BSA rekent zichzelf rijk?

In dit artikel artikel op Emerce stelt de BSA dat het terugdringen van software piraterij de werkgelegenheid in Nederland zal bevorderen. Het MKB begrijpt de noodkreet maar zet vraagtekens bij de rekensom van de BSA.

 

Ik vind dit dus weer duidelijk een typische BSA actie. De software piraterij (of het continu gebruik maken van trial versies) heeft IMHO de opkomst van de IT alleen maar geholpen. De kennis zit bij de jongeren die graag al spelenderwijs leren. Zij kunnen de dure licenties niet betalen, daarvoor piraten ze de applicaties. Zodra die kennis opgebouwd is kan dat in een bedrijf (waar de licenties wel aanwezig dienen te zijn vind ik) tot uiting gebracht worden.

 

Ik gruwel bij de gedachte dat de BSA zoveel macht krijgt dat het hele software licentie wereldje een politiestaat achtige macht krijgt. Het licentie systeem van WindowsXP vind ik al eng, maar dat kan natuurlijk allemaal nog veel enger gemaakt worden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

nou, je moet het OS activeren als je het geïnstalleerd hebt. Als je meer dan drie hardware onderdelen veranderd (let op, een andere processor wordt al als twee onderdelen gezien). Dan werkt je activatie code (bij herinstallatie) niet meer.

 

Door deze centrale activatie strategie kan je dus ook dingen op afstand uitgooien, of bijvoorbeeld een maandelijkse fee introduceren (alla asp service). Het geeft MS in ieder geval erg veel macht.

 

Dit is trouwens de manier hoe ik het heb begrepen, het kan zijn dat ik hier en daar wat steken laat vallen. Excuses daarvoor :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ow, niets van gemerkt... Maar ik heb zo'n kant en klare compaq cd-rom, dus dat zal wel geactiveerd zijn.

 

Weet iemand hoe het precies zit? Of je daadwerkelijk maar drie onderdelen mag vervangen? Er staat me namelijk iets bij dat het het ingetrokken was, te storings gevoelig.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

ik vind er niets mis mee dat als je een OS koopt het even moet activeren ivm piracy. wat wel verrot is is dat je bij een hardware aanpassing opnieuw moet activeren en dat maar 1 keer in de 3 maanden kan (maar er staat me iets bij van dat dat er nu uit was).

 

ik snap niet dat bedrijven als adobe en macromedia dit niet ook gaan doen...

Link naar reactie
  • 0

Ach, op zich heb ik er niet zo'n moeite mee. Ik had een versie van Outlook 2002, activeerde die op mijn oude PC, die twee weken later kapot ging. Ik kocht een nieuwe en belde met Ierland (ok, dit vind ik wel slecht, kost een hoop geld) en activeerde het product opnieuw. Geen problemen, had binnen drie seconden de nieuwe activatie code. Vier weken daarna gaf ik deze PC door aan een van mijn collegae en kocht ik zelf een laptop. Ik belde weer en weer geen problemen met het activeren ervan...

 

Op zich niet verkeerd dus. Wel ben ik het met Den eens dat bepaalde groepen weleens wat ontzien zouden mogen worden...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.