• 0

facturering op producten die niet geimporteerd worden

Heb mijn Bedrijf (eenmanszaak) hier in Nederland geregistreerd sinds ik vorig jaar 2007 van de USA naar Nederland terug verhuisd ben.

 

Nu onderhoudt ik nog steeds enkele zeer goede relaties in de USA waarvan ik de producten via mijn website aan de man breng.

 

Mijn Klantenkring is door mijn verleden nog hoofdzakelijk in de USA en ben nog maar juist begonnen deze producten ook hier in Europa aan te bieden.

 

Zover de bedrijfssituatie: Maar hoe ziet dat plaatje er fiscaal/legaal uit?

 

Een Amerikaanse klant besteld een product via mijn website dat in de USA gemaakt wordt.

 

  • Ik regel/betaal vanuit Nederland all het nodige (verzenden via UPS etc.) en hij/zij betaald mij via credit card dat op een USA bank account terecht komt. (Op de huidige factuur die ik naar de klant verstuur staat de BTW/VAT op 0.00 dus geen btw)
  • Ik betaal aansluitend de leverancier die mij een electronische factuur stuurt. (zonder btw)]
  • Het product komt dus eigenlijk helemaal niet naar Nederland maar blijft in de USA

 

Weet niet goed hoe ik de vraag juist moet formuleren maar ik denk dat het wel duidelijk is dat ik niet goed weet wat ik met deze situatie aanmoet.

 

Jan

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb met de belastingdienst gebeld en de consultant heeft mij verzekerd dat op deze producten geen btw verschuldigd is.

 

Daar de producten in de USA blijven is de btw zuiver een USA geval. Ik moet het van een USA bedrijf kopen en de door hen eventuele belastingen betalen. Vervolgens verkoop ik het door in de USA en bereken de prijs inclusief btw of ik bereken geen btw.

 

Wel moet ik in Nederland natuurlijk de inkomstenbelasting hierover betalen. Lijkt me aan een kant logisch maar wie ben ik. Voorlopig geloof ik dus maar gewoon die consultant van de belastingdienst en ga gewoon verder.

 

Ja Joost, als kunt mag je me wel in contact brengen met iemand waarvan je denkt er veel meer van te weten. Zou ik waarderen.

 

Dank je,

Jan

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij doe je het voor de Nederlandse situatie gewoon goed. Heb hier ook in China wel eens producten binnen China geleverd op dezelfde manier. Pas wel op, in Nederland is btw "geen" iets anders als btw 0%. In jouw geval is het BTW geen (export is 0%, en dat doe je niet) en mag je geen btw/vat op je factuur vermelden.

 

Succes met de zaken!

Link naar reactie
  • 0

Hi en bedankt Tonino,

 

Daar heb je inderdaad een punt. Op dit moment schrijf ik op de rekening die naar buiten de EU gaat (USA in mijn geval) inderdaad nog BTW/VAT =0% en dat zou zoals ik het nu zie inderdaad niet correct zijn. Gewoon weglaten dus.

 

Ik heb mijn rekening formulier in excel gemaakt die gemakkelijk voor de EU alswel voor de buiten de EU klanten gebruikt kan worden. Per knopdruk verander ik die via een macro van EU en/of USD.

 

Het is dus niet moeilijk die verandering er nog bij op te nemen zodat helemaal geen BTW/VAT meer genoemd wordt.

 

Zo zie je dat je door een eenvoudig kommentaar de dingen toch weer anders ziet. Langzaam maar zeker komen we er wel uit.

 

Bedankt,

Jan

 

 

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.