• 0

Betalingen aan een representative/vertegenwoordiger in buitenland

Hallo daar ben ik nog eens met een fiscaal vraagje.

 

Ik heb een freelance vertegenwoordiger in de USA. Hij krijgt een bepaald percentage van de netto inkomsten uit USA-sales.

 

Hij heeft het liefst dat ik hem zijn aandeel per PayPal stuur en dit heb ik nu voor de eerste keer dan ook gedaan.

 

Is een uitdraai van deze transactie via PayPal bewijs genoeg voor de fiscus dat dit tot mijn onkosten behoort of heb ik daar nog meer dokumentatie voor nodig?

 

Jan

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is hier sprake van een dienstverband? Geen idee hoe dat werkt met personen in het buitenland. Ik weet alleen dat het in NL wel problemen op zou leveren vandaar wellicht handig om toch even aan te stippen zodat je dat kan checken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het geen direct dienstverband willen noemen daar hij geheel en al freelance is. Maar weet ook dat Belastingdiensten in verschillende landen daar anders tegenaan kijken maar hoe is voor mij ook een beetje grijs. Vandaar ook mijn vraag wat ik nodig heb om te bewijzen dat het kosten voor mij zijn.

 

Ik versta onder dienstverband een contractueel ding met mogelijk een vaste betaling die contractueel vastgelegd is.

 

Wat wel zo is dat deze persoon (met mondelinge afspraak) bepaalde dingen voor mij doet. Zoals telefonisch of email contact met bepaalde klanten die support dicht bij huis nodig hebben.

 

Hij doet dan dit support onder of met mijn aanwijzingen.

 

Hierdoor sta ik een percentage van de netto verdiensten aldaar aan deze persoon af. Er bestaat niet zoiets als een contract op dit moment en betaal ook alleen maar als er iets verdient wordt.

 

Weet niet of de fiscus dat als dienstverband ziet, ik in elk geval niet. Daar moeten ze me eerst van overtuigen.

 

Jan

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.