• 0

Boeken terugbetaling

Ik heb een betaling ontvangen maar ik kan het niet leveren dus heb het bedrag terug geboekt.Hoe ga ik dit nu boeken,eerst een factuur maken en vervolgens een creditfactuur maken?

 

Als ik een creditfactuur maak moet ik die dan in het inkoopboeke boeken?

 

Alvast bedankt

 

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er nog niets van is geboekt dan gewoon via een tussenrekening de ontvangst en de terugbetaling tegen elkaar boeken.

 

Is de verkoopfactuur al aangemaakt (en eventueel geboekt) dan gewoon boeken en een creditfactuur aanmaken en boeken. Ook de creditfactuur hoort thuis in het verkoopboek, maar dan natuurlijk negatief (en niet in het inkoopboek)

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

hm, als het persé moet, kan het, maar ik ben geen voorstander van het "misbruik" van deze rekening daarvoor.

 

De rekening Kruisposten is oorspronkelijk uitsluitend bedoeld om posten tussen kas, bank of giro te registreren.

 

Gebruik dan liever een rekening als Te verrekenen posten oid.

 

Het houdt je boekhouding netjes.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.