• 0

Kent iemand de krant "Zicht op"?

Beste mensen,

 

Ik ben gister gebeld door iemand van de krant Zicht op.

 

Deze man heeft mij een aanbieding gedaan voor een advertentie redactieruimte en een klein vlakje op de voorpagina.

 

Nou heb ik eens rondgevraagd en dr is eigenlijk niemand die wel eens van dit krantje heeft gehoord. Zelf heb ik hem ook nog nooit gezien.

 

Is er iemand die hem wel eens heeft gezien?

Zijn er mensen die ook hebben geadverteerd?

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Danielle,

 

nog nooit van gehoord en met mij Google ook niet.

 

Heb je een website van die meneer of bepaalde contactgegevens die je door Google kan halen ?? Advertentiedrama's hebben we natuurlijk genoeg gehad in het verleden.

 

Als je de bedrijfsnaam kan achterhalen, dan zou ik zeker eerst eens bij de KvK checken of er iets bekend is en natuurlijk Google.

 

Succes in elk geval :-)

Taco

Link naar reactie
  • 0

Helaas wel.. natuurlijk is het strafbaar, maar dan heb je inmiddels al betaald.. Sommige gaan zelfs zover dat ze een "proefexemplaar" laten zien..

 

[foute link verwijderd - mod] deze club lijkt er serieus mee bezig.

 

Vooral hun tips-gedeelte is interessant. Ook bieden zij hulp aan bedrijven die er toch zijn ingetrapt. Waarschijnlijk kan je ze ook gewoon vragen of het bedrijf dat jou benaderd heeft OK is.

 

Succes

Taco

Link naar reactie
  • 0

Let wel op: deze mensen zijn erg getruct om iemand het 'ja-woord' van iemand krijgen. Het gebeurt wel eens dat ze dit via de telefoon doen en dat dan opnemen.

Achteraf pakken ze je op dit en sturen ze facturen.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Zouden jullie het zomaar beschuldigen van vage praktijken wat kunnen temperen? Anders zal dit topic, wegens gebrek aan wederhoor, verwijderd worden.

 

Er kunnen genoeg redenen zijn waarom we niet van dit magazine gehoord hebben (net nieuw, erg lokaal, heel spcifiek doelgroepsgericht o.i.d.). Bij twijfel gewoon niet doen, simpel. Maar dat betekent niet dat de ander meteen een oplichter is.

Link naar reactie
  • 0

Jeroen heeft gelijk. Zomaar gaan praten over advertentiefraude in relatie tot een uitgeverij is niet erg correct. Zeker niet als je je realiseert dat dit soort berichten lang in de zoekmachineresultaten blijven hangen.

 

'Zicht op.. ' is een uitgeefformule: door den lande verschijnen lokale kranten volgens dezelfde formule, maar met lokaal nieuws en (hoofdzakelijk) lokale adverteerders. De totaaloplage is volgens uitgever Aristo Pers ruim 1,4 miljoen exemplaren. Alle informatie met betrekking tot regio's, specificaties en advertentietarieven vind je gewoon op de site van de uitgever zelf: http://www.zichtop.nl/home.asp.

 

Ziet er buitengewoon bonafide uit (dat mag na voorgaande berichten ook wel eens gezegd worden).

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja inderdaad zonder twijfel ziet dat er goed uit.

 

Maar ik vraag me verder gewoon af of iemand de krant wel eens thuis heeft gehad?

 

Doordat ik eigenlijk hoor dat niemand hem kent ben ik gaan twijfelen ook omdat het me nogal is opgedrongen ben ik gewoon bang dat ik er geen goed aan heb gedaan. Ik wordt zo vaak gewaarschuwd door mensen dat je niet zomaar op dingen in moet gaan.

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0

Het is geen beschuldigen Jeroen, het is extra voorzichtig zijn, vooral op advertentiegebied lijkt mij dat gezien het verleden juist goed.

 

Het navragen van een bedrijf bij die club, lijkt mij ook niet meer dan normaal om voor zeker te gaan. Dat kan juist een voordeel van het forum zijn. Je loopt niet in 3 sloten tegelijk als starter en je krijgt feedback van verschillende partijen. Zo ook van iemand die positieve feedback over het bedrijf gaf. Dan is de vrager uiteindelijk geholpen met het meest uitgebreide verhaal en veiliggesteld tegen onnodig fouten maken.

 

Dus voor de duidelijkheid; ik beschuldig niet, maar geef een paar aandachtspunten aan.

 

mvg

Taco

Link naar reactie
  • 0

Goed, weer even on-topic:

 

Ik denk niet Daniëlle dat je bang hoeft te zijn dat die krant niet verschijnt. En ga er maar vanuit dat de oplagecijfers ook kloppen. Maar je mist natuurlijk een deel doordat mensen nee-nee stickers op hun brievenbus hebben en doordat er nogal wat mensen zijn die dergelijke kranten (vrijwel) ongelezen bij het oud papier droppen. Ook is mijn ervaring dat bezorgers soms een loopje nemen met hun taak en kranten 'laten verdwijnen'.

 

Wat me in jouw geval veel eerder de vraag lijkt: is het medium wel geschikt voor je? Waarom zou je met een vormgevingsbureau huis-aan-huis bij particulieren in de bus willen?

 

Maak voor jezelf liever een mediaplan, koppel daar een budget aan en zeg voortaan tegen iedere telefonische acquisiteur keihard 'nee'. Zo'n voornemen voorkomt dat je je op een zwak moment laat verleiden door een aanbod waar je uiteindelijk niet veel aan hebt.

 

Als je al hebt toegezegd tegen de advertentieverkoper: bel maandag met de uitgever en zeg dat je niet op hun aanbieding in wilt gaan (en laat je niet uit het veld slaan door opmerkingen als 'dat kan niet meer' of 'u hebt toegezegd'). Dat moet voldoende zijn.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke super bedankt.

 

Nou deze editie gaat erover hoe belangrijk vormgeving is voor een bedrijf... ook wordt hij nog naar 18 000 ondernemers gestuurd.

 

Dus vandaar dat het mij wel interessant leek.

 

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0

 

Ongelooflijk hoe naief sommige mensen zijn. Ga nooit, nooit, nooit in zee met een advertentiecolporteur van een medium dat je niet kent en dat geen betrouwbare referenties heeft. Teken niks, zeg geen ja of misschien, en als je interesse hebt: check en doublecheck.

 

Als je actief bent in grafische vormgeving zou je dat al helemaal moeten weten. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Deze man heeft mij een aanbieding gedaan voor een advertentie redactieruimte en een klein vlakje op de voorpagina.

 

Je vertelt het halve verhaal. De andere helft is dat je op die aanbieding bent ingegaan. Een beetje. Mondeling. Misschien. En misschien kan je daar onderuit. Maar misschien ook niet. Want je was al door zoveel mensen gewaarschuwd. En nou weet je niet goed waar je mee accoord bent gegaan. Met een redactioneel stukje en een advertentie op de voorpagina. Er is vast ook een bedrag genoemd. Met een beetje pech was dat de eerste aanbetaling van een hele serie.

 

Heb je iets getekend?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ja aan deze informatie heb ik op dit moment even niets, ik heb liever informatie waar ik op dit moment wel iets aan heb.

 

Daniëlle, ik ga even raden naar het bedrag wat met deze transactie gemoeit is: 295,00 euro ex.BTW ("normaal is het namelijk 395,00 maar u als starter krijgt 100 euro korting, u moet wel snel beslissen want ik moet vandaag de adverntieruimte reserveren").

 

Troost je dan. Voor 295 euro ex BTW heb je 1 van de belangrijkste lessen van een ondernemer geleerd: koop nooit iets waarvan je niet weet wat je koopt.

 

Simpele vraag: ken je het krantje zelf .... nee ... waarom zou je er dan geld aan uitgeven?

 

De firma Zicht op ... is waarschijnlijk goed bezig dus je krijgt hier wellicht waar voor je geld. Je bent nu 19 jaar (volgens je profiel). Je zult in je leven nog 2.173 van dit soort aanbiedingen krijgen, als je die allemaal zo afhandelt kun je beter je hut nu al sluiten.

 

Overigens is het al heel mooi om te zien dat je zelf ook twijfelt of het wel zo'n juiste beslissing is. Immers je deelt het hier op dit forum. De volgende keer wordt het voor jou dus nog makkelijker om eerst eens nee te zeggen tegen dit kaliber "unieke kansen".

 

Een dikke reus dus voor jou en als je in het vervolg direct je gevoel volgt dan weet je dat nee zeggen ook bij het ondernemerschap hoort.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Bedankt ard voor je reactie... De prijzen die je noemt daarmee ben ik niet in zee gegaan. Dus ik zie dat ik nog geluk heb gehad :)

 

En dit is inderdaad een goede les voor de volgende keer maar aan de andere kant. Ik heb er nog eens over na zitten denken. En heb zoiets van ach. Als het me 1 klant opleverd dan heb ik het geld er ongeveer uit.

 

Normaal gooi ik ook altijd de hoorn erop als ik zulk soort telefoontjes krijg. Dus in het vervolg dat maar weer blijven doen denk ik.

 

Grafisch vormgever en webdesigner bij www.bureau-daan.nl

Kunstenaar en sieradenontwerper bij www.artbydaan.nl

 

Maar bovenal altijd ondernemend en creatief 👩🏻‍🎨❤️

Link naar reactie
  • 0

Vaak worden dit "advertentiefuiken" genoemd.

 

Advies: Denk vanuit een eigen communicatieplan en een planning.

 

Eérst wat wil je communiceren, aan wie, dan pas het hoe en waarmee, met welk middel.

 

Niet vanuit een vaag media-aanbod vertrekken, omschrijf je doelgroep en voorkom verspilling door verkeerd en vaag bereik.

Verouden Media Advies

Karel Doormanlaan 59

2678 EZ De Lier

 

verouden.media.advies@gmail.com

 

Marketing-, communicatie-, media- en inkoopadvies. Begeleiding en realisatie van procurementcontracten, mediaplanning, media-inkoop van reclame-, arbeidsmarkt en d

Link naar reactie
  • 4

Beste mensen,

 

Via Rikkert Walbeek werd ik op deze discussie gewezen. En jullie mogen eerlijk weten dat ik hiervan toch wel een beetje geschrokken ben. Voorheen heb ik altijd SalesExpert (vaktijdschrift voor sales) geacquireerd. Tegenwoordig ben ik salesmanager van de Zicht Op kranten. Ik kan jullie een aantal zaken verzekeren: 1. Zicht Op is een product van Aristo Uitgeverij i.s.m. Aristo Pers en is helemaal bonafide. 2. Zicht Op is een huis-aan-huis krant die éénmaal per maand verschijnt en een dichtheid garandeerd in de verspreiding van minimaal 85%. 3. Het is in sommige gebieden een nieuwe krant is (18 nieuwe gebieden in 2 jaar), dus kan het zijn dat de directe naamsbekendheid te wensen overlaat. 4. Bij Zicht Op is er altijd betaling achteraf na volle tevredenheid, dus na het verschijnen en verspreiden van de krant. 5. Voordat de opdracht geplaatst wordt in de uitgave, ontvangt elke klant een opdrachtbevestiging met de mogelijkheid voor het intrekken van de opdracht zonder opgave van redenen. Voor zover een aantal feiten over Zicht Op.

Tevens wil ik in deze reactie reageren op een aantal uitspraken die worden gedaan in de vorm van: "Ga nooit in op een aanbod als je het medium niet kent..." of "Beroep je op dwaling...", etc. etc. Even voor de goede orde; Er zijn tal van ondernemers die wel degelijk "JA" zeggen tegen een uniek aanbod en zicht daar later op willen beroepen. Bij een goede, gezonde organisatie is er altijd overleg over het annuleren of verschuiven van de opdracht mogelijk, dus niet gelijk beroepen op "dwaling" en dat soort vage termen. Tevens vind ik het raar dat iemand geadviseerd wordt om per definitie "nee" te zeggen tegen welke vorm van verkoop per telefoon. KOM OP! We leven in 2008 en de communicatie moet en gaat steeds sneller, dus per telefoon en per mail. Ik ken nog maar weinig ondernemers die enkel en alleen zaken doen "face2face". Deze ondernemer regelt zeker ook nog de bankzaken via een bankboekje en heeft nog nooit een pinpas gebruikt. Ik vind dat iedereen juist vaker zaken per telefoon moet doen. Wel vind ik dat je voorzichtig moet zijn met het verstrekken van opdrachten, maar dat geldt net zo goed voor het verstrekken van opdrachten in een face2face gesprek. Ook niet adverteren in een medium wat je niet kent vind ik onzin. Het is ONMOGELIJK alle mediamogelijkheden te weten. Mocht je dit allemaal wel willen weten dan kan je net zo goed een reclamebureau beginnen. Dus als het aanbod je wat lijkt gewoon in meegaan is mijn advies, maar wees op je hoede want er zitten een paar rotte appels in de mand.

Ook wil ik via deze weg Jeroen en Rene bedanken, aangezien het begin van deze topic inderdaad impliceert dat Zicht Op wel eens niet helemaal 'sjofel' zou zijn en deze heren hier erg goed/volwassen op hebben gereageerd. Danielle: Het is dhr M. Campbell die je deze aanbieding heeft gedaan en ja de krant zit vlak voor deadline, maar je redactie, advertentie en je voorpagina-advertentie zijn allen uit de krant gehaald. Dus je hoeft je hier niet druk om te maken ;-) Maar zoals je kunt lezen, mag je ons (lees Zicht Op) best het voordeel van de twijfel geven en anders moet je maar even naar mij vragen, dan geef ik je ook nog de nodige referenties!

 

Groet Paul Carabain

Salesmanager Zicht Op

Link naar reactie
  • 0

 

Complimentje voor het oppikken van deze discussie en je reactie.

 

Juist omdat je zelf in het vak zit, zal je niet blij zijn met al die acquisiteurs die met vage beloften reclameruimte verkopen aan argeloze ondernemers die verleid worden tot eigenaardige contracten. Die ondernemers komen hier mopperen en klagen, vandaar het advies om NOOIT in zee te gaan met een medium dat ze niet kennen en dat geen referenties heeft. Zoveel moeite is het toch niet om een exemplaar op te vragen, op zoek te gaan naar betrouwbare cijfers (oplage zegt niet zoveel als je niet weet of die ook daadwerkelijk verspreid wordt en vervolgens gelezen = bereik) en je gezond verstand te gebruiken bij het beoordelen van aanbiedingen.

 

Met telefonische acquisitie is niks mis. Maar ondernemers dienen hun kop erbij te houden. Die krant komt elke zoveel weken/maanden uit, dus er is helemaal geen reden om nog dezelfde dag te beslissen - tenzij de ondernemer zelf tot het allerlaatste moment heeft gewacht en nu snel iets wil/moet doen. Een ondernemer die in B2B actief is en omgepraat wordt voor een advertentie in een publieksblad moet vooral z'n sommetjes goed maken, want die krijgt een enorm bereik waar-ie niet zoveel aan heeft. Tenzij er helemaal geen alternatieven zijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

 

Maar waarschijnlijk had Danielle L beter even kunnen bellen voordat ze een paniekbericht op dit forum plaatste. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.