• 0

juridisch geschil

Recent heb ik een huis gekocht waarbij de notaris de nodige fouten heeft gemaakt; mijn naam, het object - alles wat niet direct gecopieerd kon worden uit een andere koopakte resp. leveringsakte ging fout...

...zo ook de rekening; van het voorschot ontving ik 29000 EUR terug waar ik EUR 23500 terug had moeten ontvangen; de notaris had de afsluitprovisie a EUR 2750 opgeteld bij de lening in plaats van dat hij hem eraf getrokken had.

 

Nu 'verzoekt' de notaris mij het verschil ad. 5500 EUR aan hem over te maken onder de noemer 'onverschuldigde betaling'. Ik ben eigenlijk niet bereid hier aan mee te werken en acht bovenstaande geen kwestie van onverschuldigde betaling maar vind de betaling het gevolg van de aantoonbare slordigheid van genoemde notaris en dat deze de pijn maar eens moet voelen van zijn broddelwerk.

De notaris is immers verantwoordelijk voor financiele genoegdoening van alle betrokken partijen (koper, betrokken banken, makelaars en niet de laatste plaats zichzelf) en als hij deze taak niet serieus neemt dan dient hij de consequenties maar te dragen.

 

Wie kan mij advies geven inzake deze kwestie?

gr. Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja en ik heb mijn standpunt uitgelegd waarop hij een incassobureau ingeschakeld heeft. Deze wenst overmaking van EUR 6288.23 en heeft als uiterste betaaltermijn een periode van 3 werkdagen gegeven waarna hij zegt over te zullen gaan op conservatoir beslag.

Link naar reactie
  • 0

Heb je aantoonbaar schade ondervonden aan zijn "broddelwerk"? Schade in keiharde euro's? Zo niet, dan lijkt mij zijn verzoek niet ongegrond en moet je gewoon betalen.

 

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel héél erg slordig is wat ie voor je "gedaan" heeft. Weet je in ieder geval wie je de volgende keer niet als notaris neemt ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

ja en ik heb mijn standpunt uitgelegd waarop hij een incassobureau ingeschakeld heeft. Deze wenst overmaking van EUR 6288.23 en heeft als uiterste betaaltermijn een periode van 3 werkdagen gegeven waarna hij zegt over te zullen gaan op conservatoir beslag.

 

Ik ben geen jurist maar volgens mij kan dit niet. Ben je al in gebreken gesteld door de lieve man ? Ik zou de beste jongen even opbellen en zeggen dat je het geld aan hem overmaakt. Jammer dat er meteen gedreigd wordt met incassobureaus. Gewoon die 5500 aan hem overmaken en dan is dat incassobureau ook weer koest.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Goed advies van Spoon. € 5.500 betalen en dan ben je hoogstwaarschijnlijk van het gezeur af.

 

De goede man heeft gewoon een foutje gemaakt. Had hij geen fout gemaakt dan had je die afsluitprovisie gewoon moeten betalen. De fout was duidelijk kenbaar.

 

Ik denk dat je in een juridische procedure geen schijn van kans maakt. Je "harde" opstelling kost je uiteindelijk alleen maar exta geld aan incasso- en juridische kosten.

 

Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van de notaris, moet je gewoon een klacht indienen bij de beroepsvereniging, maar het niet op deze manier spelen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan dit wel.

 

Ik weet niet of je op mijn "volgens mij kan dit niet" refereert... ;) Maar ik bedoelde dat de beste meneer niet zomaar een incassobureau kan inschakelen (die tevens binnen 3 dagen betaling eist.) De beste man kan uiteraard wél zijn geld terugvragen...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.