• 0

VOF gestaakt, ex-vennoot werkt niet mee

31-12-2007 ben ik uit een VOF gestapt. Beide zijn we verdergegaam als eenmaszaak. In eerste instantie leek de andere vennoot bereidwillig om mee te werken. Nu, na 3 maanden wordt de situatie steeds erger. De jaarcijfers krijg ik niet, contracten van klanten die ik meegenomen heb krijg ik niet toegestuurd en gisteren het hoogtepunt: als ik hem nog langer "lastig blijf vallen" met mail of telefoon, zal hij de zaak nog langer vertragen.

 

Ik heb geen zin in problemen en wil alles zo spoedig mogelijk achter de rug hebben. Het "samenwerken" en "we bijven vrienden" zoals voor 31-12 zal er door de situatie nooit meer van komen en dat hoeft van mij ook niet.

 

Ieder advies is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vrees dat je gewoon een keer langs moet gaan. Dit is een klassiek stukje "we starten een vof en spreken niks af" volgens mij.

 

Ga gewoon de dialoog aan, hoe vervelend/moeilijk ook. Zo te horen heeft die ex-vennoot van je alle touwtjes in handen? Heb je zelf geen touwtjes waar je mee kunt spelen?

 

Ik stel voor: ga bij hem langs, dan wordt het een stuk moeilijker om de "deur" dicht te gooien zoals die via mail en telefoon wel doet.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

we hebben keurig een vof overeenkomst gesloten en ook de ontbinding is contractueel vastgelegd.

Echter, in de ontbinding is geen termijn afgesproken wanneer alles afgerond zou zijn.

 

Ik vrees dat langsgaan alleen maar meer kwaad bloed zet en dat waarschijnlijk zelfs de deur niet opengedaan wordt.

 

Dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb een aantal klanten meegenomen, dit is contractueel afgesproken. Nu krijg ik echter te horen dat ik de getekende contracten van de klanten niet krijg, want die zijn zijn eigendom. Is dit zo?

 

Link naar reactie
  • 0

Dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb een aantal klanten meegenomen, dit is contractueel afgesproken. Nu krijg ik echter te horen dat ik de getekende contracten van de klanten niet krijg, want die zijn zijn eigendom. Is dit zo?

 

 

Als is vastgelegd dat jij die klanten meeneemt, horen die contracten (eigenlijke het hele dossier over die klanten) daar ook bij.

 

Je ex-vennoot zit jou flink te pesten. Weet je ook waarom? En waarom hij zich niet aan afspraken houdt? Dat is uiteindelijk de sleutel om dit conflict uit de wereld te helpen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Al geprobeerd. kreeg meteen het verwijt dat ik hem voor mijn karretje spande.

Ik heb inmiddels contact gehad met een advocaat en het afrekenbedrag wat ik nog moet krijgen (ongeveer uiteraard want ik heb de cijfers nog niet) is dermate laag dat hier nooit een zaak van gemaakt wordt. Ik ga kijken of hij zijn laatste toezegging nakomt. Lijkt me het enige wat ik op dit moment kan doen.

Link naar reactie
  • 0

Al geprobeerd. kreeg meteen het verwijt dat ik hem voor mijn karretje spande.

...

 

Laat HEM dan iemand zoeken. Als jij die persoon vertrouwt, kan dat ook.

 

Blijkbaar voelt je ex vennoot zich nogal bedreigd door jou en/of de situatie. In het algemeen 2 oplossingen: neem de (al dan niet reele) bedreiging weg zodat er ruimte onstaat. Of: maak duidelijk dat de negatieve effecten van zijn gedrag groter zijn (cq worden) dan wat hij nu aan positiefs ervaart door zijn hoofd in het zand te steken. Voorbeeld: je zou kunnen zeggen tegen hem: als je mij die contracten niet geeft, vraag ik die bij de klant, INCLUSIEF de reden waarom ik ze niet van jou krijg. Dus reputatieverlies. Daarmee zet je hem meer onder druk.

 

Wat het beste werkt hangt af van zijn persoonlijkheid.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ervan uit dat die contracten wel komen zodra idd de negativiteit uit de lucht is. Het probleem is dat ik op geen enkele manier contact met hem op kan nemen behalve dan dmv aangetekend schrijven. Dat zal hem direct nog meer het gevoel geven bedreigd te worden.

Bedankt voor de info en tips.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.