• 0

Uit de hand gelopen hobby: rechtsvorm?

even een vraagje sinds kort krijg ik inkomsten van een bedrijf waarmee ik samenwerk

ik kijg in % betaald ook moet ik weer een gedeelte daarvan afstaan aan iemand in australie

momenteel ben ik nog niet ingeschreven alszijnd een bedrijf het was eigelijk meer een hobby maar is momenteel aardig uit de hand gelopen;)

 

iemand messchien een idee welke rechtsvorm bij mij zou passen en mag ik zomaar betalingen naar australie doen?

 

gr en vriendelijk bedankt michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rechtsvorm: zo te horen zou een eenmanszaak het beste zijn om mee te beginnen. Ik zou zeggen, ga eens langs bij de KvK, die kunnen je daar alles over vertellen. Ik heb dat ook gedaan toen ik begon, gesprek van een uur (moet je wel voor betalen) en later een informatieavond bijgewoond en daar steek je toch aardig wat van op.

 

En ja, je mag gewoon betalingen doen aan mensen in Australië ;D

Link naar reactie
  • 0

Moet niet, hij kan ook als privé persoon geld ontvangen. Maar voor je boekhouding zou het wel erg handig (lees: noodzakelijk) zijn als deze persoon jou wel gaat factureren. Je kunt het namelijk van je omzet aftrekken en daarmee je winst drukken.

 

Afhankelijk van of hij een bedrijf heeft ja/nee, of beter gezegd al dan niet btw plichtig is zul je een factuur ontvangen zonder btw, of waarbij de btw naar jou toe is verlegd. Waarbij je eerst BTW moet betalen, maar vervolgens ook weer de BTW kunt terugvragen. (Dit geld natuurlijk alleen als jij een btw nummer hebt, anders kun je niets met de BTW doen, behalve betalen.)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.