• 0

klacht als ondernemer over verzekering

Stel dat de verzekering schade niet uitbetaald (er is kwestie over de hoogte van de schade ) dan kun je als ondernemer niet bij het prachtige Kfid terecht want dat is alleen voor consumenten.

 

Waar gaat de ondernemer dan met zijn klacht naar toe?

Of stapt hij gewoon naar de rechter?

Wat is jullie ervaring en wat hebben jullie gedaan als je in de klem zit

die verzekering heet.

 

Zoef is benieuwd wat jullie ervan vinden.

 

uitbetalenhomaar

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ DaveV Het licht bij de tussenpersoon is al bijna twee jaar

uit. Hij wil graag vangen maar er niets voor doen.

Neen er is geen rechtsbijstand verzekering.

Het is volgens mij een vaker voorkomend probleem.

uitbetalenhomaar

Link naar reactie
  • 1
Stel dat de verzekering schade niet uitbetaald (er is kwestie over de hoogte van de schade ) dan kun je als ondernemer niet bij het prachtige Kfid terecht want dat is alleen voor consumenten.

 

Waar gaat de ondernemer dan met zijn klacht naar toe?

Discussie over hoogte van schade?

Dan maak je eerst (of alsnog..) gebruik van de mogelijkheid van contra-expertise door een onafhankelijke derde partij. Binnen veruit de meeste verzekeringsovereenkomsten worden de kosten daarvan gedragen door verzekeraar.

 

Kom je er vervolgens nog niet uit?

dan is de stap naar de rechter de meest voor de hand liggende. Een juridisch service-abonnement of een rechtsbijstandsverzekering kunnen de kosten daarvan dempen, maar zo niet dan loont het zeker de moeite om de casus eens aan een jurist of advocaat voor te leggen en te laten beoordelen wat je kansen zijn.

 

doet je tussenpersoon er geen ene moer aan?

Dan moet je hem toch even wakker kietelen. Hij heeft aantoonbaar tekort geschoten in begeleiding en advies? Nooit gewezen op de mogelijkheid van contra-expertise et cetera? Aanpakken die rotte appel! De meeste indruk maakt het indienen van een officiële klacht bij de AFM (autoriteit financiële markten).

Maar je kunt de tussenpersoon ook nog nuttig inzetten: maak je ongenoegen schriftelijk kenbaar en meld daarbij dat je - bij het uitblijven van dienstverlening m.b.t. deze schade - een formele klacht bij hem en de AFM indient. Wellicht dat hij/zij dan alsnog voor je gaat vliegen. Niet vergeten na afwikkeling van deze schade afscheid te nemen van deze tent: volgende keer gaat het namelijk weer fout.

 

Lees ook mijn recente column op het Sprout Expertlog over foute tussenpersonen en niet-uitkerende verzekeraars

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.