• 0

A to Z van een kantoorruimte huren

Ik werk al jaren van huis en dat bevalt me goed. Flexibele werktijden, korte reistijd en geen extra kosten. Mijn personeel werkt ook vanuit huis en we communiceren voornamelijk via IM en project sheets.

 

Mijn bedrijf groeit door en daarom is de volgende stap om kantoorruimte te huren. Geen grote ruimte, maar ruim 50m2. Hier op Higherlevel, maar ook op Zibb en andere sites is er veel informatie te vinden over huren, huurcontracten enz. Maar wat ik nergens kan vinden (wellicht kan ik niet goed zoeken) is een overzicht van wat er nog meer nodig is en een kost indicatie.

 

Kun je mij helpen om een lijst te maken?

 

50m2 Kantoorruimte voor 120 euro per m2 = 500 euro per maand

Stroom = ??

Gas = ??

Water = ??

Verzekeringen = ?? (welke verzekeringen?)

Schoonmaak = ?? (kosten 1x per week schoonmaken?)

Internet = 40 euro per maand

Telefoon = 15 euro per maand, onbeperkt bellen.

Kantoormeubilair inc vloer = 2400,- per 3 jaar = 67 p/m

 

Welke punten vergeet ik?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik 2 maal gedaan heb bij de opstart van een bedrijf is het volgende.

 

Ik maak een brief (professioneel op brievenhoofdpapier) waarin ik schrijf wat ik zoek: kantoorruimte + vergaderzaal + receptie + overige zaken. Dan stap ik op de fiets en doe deze brief in de bus op bedrijventerreinen waar ik wil zitten en bij bedrijfspanden die er representatief uit zien naar mijn smaak.

 

Ik heb daar beide keren heel veel reakties op gekregen van bedrijven die best wel 1 of meerdere kamers willen verhuren. Ik huur dan all-in (inclusief schoonmaak, afvalcontainer, koffie, frisdrank, vergaderzaal e.d.). Op deze manier heb ik geen onverwachte extra kosten. En ik heb alle faciliteiten die dat bedrijf ook heeft. Daarbij komt dat ik steeds geen lang huurcontracten heb afgesloten. Bijv. steeds 1 jaar met stilzwijgende verlenging indien niet 1 maand vantevoren opgezegd.

 

Het enige dat ik vaak wel zelf moet regelen is telefoon en internet. Maar ook dat is mij al meerdere malen aangeboden in de huurprijs.

 

Veel succes met je zoektocht.

Link naar reactie
  • 0

Goede tip Erik!

 

Wat ik veel (en op dit moment ook weer) heb gedaan is voor de eerste maanden / het eerste jaar een kantoor huren bij een business center als Regus. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel all-in. Dus inclusief:

 

Representatieve lokatie

Receptie + receptioniste

Postafhandeling

Aanname van telefoon met bedrijfsnaam, ook als je gewoon op kantoor zit

Secretariële ondersteuning (tekstverwerken, rapporten inbinden, kopietjes maken)

ICT (netwerk, hoog volume printers, internet)

Eigen tel. nr + lijnen

Pantry met gratis koffie + thee, fris tegen betaling, magnetron, koelkast

Kantoormeubilair (bureaus, stoelen, archiefkasten)

Schoonmaak + beveiliging

verzekeringen

Gas water + licht

Vergaderzalen per uur boeken (en vooral dát zijn in eigen beheer de duurste m2, omdat die het minst intensief gebruikt worden) inclusief beamer etc.

Flexibiliteit in de oppervlakte die je nodig hebt. Je kunt binnen een week naar een groter kantoor / kantoren bijhuren zodra je begint te groeien.

 

Als je net een (nieuwe) onderneming opzet, heb je genoeg aan je hoofd. Later kun je wel weer zaken in eigen beheer doen. Maar er zijn zat organisaties die ook als ze groter zijn, het hele facilitair beheer liever uitbesteden (ABN AMRO hoofdkantoor is eigenlijk één grote Regus vestiging)

you name it!

 

En.... per maand op te zeggen!

 

Het is maar een suggestie.......

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Ruben en Erik

 

Een all-inclusief kantoorruimte is ook een optie waar ik naar heb gekeken. De prijzen zijn rond 300 a 360 euro per m2. Voor 50m2 komt dit neer op 1250 tot 1500 euro per maand.

 

Eén van de redenen dat ik graag wil weten wat het allemaal los kost is om te kunnen vergelijken.

 

Er is een groot prijsverschil tussen een kale huur van 500 euro p/m en aan all-inclusief huur van 1500 euro per maand. Daarom ben ik benieuwd wat de prijsverschil is als ik alles zelf regel.

 

Link naar reactie
  • 0

Om je een indicatie te geven van de huur die ik betaalde. Ik betaalde voor een ruimte van 7.5 x 5 m een bedrag van Euro 425,- per maand.

 

Dit bedrag was inclusief:

- kantoor inclusief meubilair, gas, water, licht

- gebruik vergaderzaal (met beamer)

- receptie + receptioniste + postafhandeling

- koffie/thee/frisdrank (onbeperkt)

- mijn server in hun serverruimte/rack

- schoonmaak (1x per week)

- beveiliging met opvolging

- afval

- parkeerplaats

 

Zoals je ziet een relatief lage prijs in een zeer respectabel pand. Vaak doen bedrijven het meer uit interesse om een opstartend bedrijf te helpen, dan dat zij het doen om commerciele redenen.

Link naar reactie
  • 0

Goede tip Erik!

 

Wat ik veel (en op dit moment ook weer) heb gedaan is voor de eerste maanden / het eerste jaar een kantoor huren bij een business center als Regus. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel all-in. Dus inclusief:

 

Representatieve lokatie

Receptie + receptioniste

Postafhandeling

Aanname van telefoon met bedrijfsnaam, ook als je gewoon op kantoor zit

Secretariële ondersteuning (tekstverwerken, rapporten inbinden, kopietjes maken)

ICT (netwerk, hoog volume printers, internet)

Eigen tel. nr + lijnen

Pantry met gratis koffie + thee, fris tegen betaling, magnetron, koelkast

Kantoormeubilair (bureaus, stoelen, archiefkasten)

Schoonmaak + beveiliging

verzekeringen

Gas water + licht

Vergaderzalen per uur boeken (en vooral dát zijn in eigen beheer de duurste m2, omdat die het minst intensief gebruikt worden) inclusief beamer etc.

Flexibiliteit in de oppervlakte die je nodig hebt. Je kunt binnen een week naar een groter kantoor / kantoren bijhuren zodra je begint te groeien.

 

Als je net een (nieuwe) onderneming opzet, heb je genoeg aan je hoofd. Later kun je wel weer zaken in eigen beheer doen. Maar er zijn zat organisaties die ook als ze groter zijn, het hele facilitair beheer liever uitbesteden (ABN AMRO hoofdkantoor is eigenlijk één grote Regus vestiging)

you name it!

 

En.... per maand op te zeggen!

 

Het is maar een suggestie.......

 

Regus is inderdaad een oplossing waarmee je meteen heel professioneel aan de slag kan. Ongeloofelijk goede service & allemaal heel representatief. Het enige nadeel is dat het heel erg duur is. Ik zit zelf in Canary Wharf (London) en hier betalen we zo'n 4500 pond p/m. Al moet ik zeggen door het feit dat ik hier zit heb ik klanten binnen gehaald die ik anders nooit zou hebben kunnen krijgen.

 

Suc6 met je zoektocht.

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal Vanderpas! Ik geef ook meteen toe, het kost iets meer, maar ik kon op maandag het contract tekenen en dinsdag was ik volledig operationeel! Niet eerst schilderen, ADSL en telefonie aanvragen etc. Ik zit zelf in Hoofddorp, en er is werkelijk geen enkel moment dat ik bij mijn bezoekers me hoef te 'verontschuldigen' voor versleten tapijt, achterstallig schilderwerk, dat ik de bel niet hoorde omdat ik aan de telefoon was etc. Superprofessionellement!

 

Eén belletje naar de receptie en ze komen een nieuw Cat-5 kabeltje brengen, ondanks ik zélf iets te vaak met mijn stoel over die kabel heen ben gereden... Scheelt een hoop tijd die ik veel beter kan besteden....

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een vraag stellen in je topic Jan ;)

 

Ik ben voor m'n bedrijf op zoek naar zo'n 60m2 in Eindhoven of Veldhoven. Dit dient voornamelijk als magazijn, maar we hebben ook een klein kantoortje voor 2 personen nodig . Tevens moet er een kleine ruimte zijn om klanten te ontvangen. Klanten komen alleen om spullen af te halen, dus de ruimte hoeft niet erg luxe te zijn. Wel moet er een pakket-aanneem dienst aanwezig zijn, want wij zijn erg weinig 'op kantoor'.

 

Nu heeft een makelaar voor ons een ruimte in de aanbieding die waarschijnlijk aan alle eisen voldoet. Het is een oud Philips gebouw dat tegen 2012 tegen de vlakte gaat. We hebben op de derde verdieping 61m2 gevonden voor €6000 per jaar. De entree en de gang zien er redelijk uit, maar het gebouw nogal 'sjabbie'. Tevens moeten klanten zich aanmelden als ze het terrein betreden (moeilijk). We kunnen iedere maand de huur opzeggen, maar dat kan de verhuurder ook (wegens sloop in 2012).

 

De makelaar vraagt €500 om het contract af te sluiten. Ik vraag me af of deze prijzen (ook de jaarprijs) redelijk zijn en hoe gebruikelijk het is hierover te onderhandelen. Ik heb hier 0 ervaring mee.

 

BTW. Voor ons is het heel leuk om er iedere maand uit te kunnen, want we groeien als kool :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het duur. En lastig voor klanten, als ze zich eerst moeten melden (bij de portier bij de slagboom?)

 

Ikzelf betaal nu zo'n 7500 voor 105m2 en dat is inclusief gas en elektriciteit (en BTW zie ik nu net).

Niet op een A lokatie, maar zeker wel representatief en volop in beweging.

Jammer dat je niet in mijn buurt zit, naast mij staat nog een ruimte van dezelfde afmeting leeg.

En mogelijkheid om per maand op te zeggen, indien dit gewenst is. Tevens mogelijkheid uit te breiden, er kan in deze unit een verdieping gemaakt worden, zit je ineens op 210 m2.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het duur. En lastig voor klanten, als ze zich eerst moeten melden (bij de portier bij de slagboom?)

 

Ikzelf betaal nu zo'n 7500 voor 105m2 en dat is inclusief gas en elektriciteit (en BTW zie ik nu net).

Niet op een A lokatie, maar zeker wel representatief en volop in beweging.

Jammer dat je niet in mijn buurt zit, naast mij staat nog een ruimte van dezelfde afmeting leeg.

En mogelijkheid om per maand op te zeggen, indien dit gewenst is. Tevens mogelijkheid uit te breiden, er kan in deze unit een verdieping gemaakt worden, zit je ineens op 210 m2.

Dat klanten zich eerst moeten melden bij de portier bij de slagboom en dan pas ons pand op het terrein mogen opzoeken is een fikse min inderdaad.

Kleine minpuntjes zijn verder dat het er niet heel netjes uitziet en dat het op de derde verdieping is met een niet al te grote lift.

 

€6000 per jaar is voor deze lokatie wel all-in, daar komt niks meer bij. Wel betalen we dus éénmalig €500 om het contract af te sluiten. Dat vind ik erg veel en ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk naar de makelaar gaat.

 

P.S. Jij doet het blijkbaar goed Henri, er passen veel autotjes op 105m2! :)

Link naar reactie
  • 0

...

€6000 per jaar is voor deze lokatie wel all-in, daar komt niks meer bij. Wel betalen we dus éénmalig €500 om het contract af te sluiten. Dat vind ik erg veel en ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk naar de makelaar gaat.

...

 

Tja, als je €500 teveel vindt voor de makelaar (het gaat zeker niet naar de verhuurder!) moet je er over onderhandelen. Je kunt hem ook vragen waar die 500 op gebaseerd is. De kosten van de makelaar zijn minimaal (een standaard huurcontract is niet zo moeilijk).

 

De makelaar wordt iig betaald door de verhuurder.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dames en heren,

Blijkbaar is Regus hier een veelbesproken topic.

Zelf ben ik werkzaam bij Regus in vind de discutie hier uitermate interessant.

Efficient, flexibel, snel, duur, ..... iedereen heeft er wel zijn mening over.

 

Voor diegenen die het echt willen weten hoe snel, efficient en duur Regus nu eigenlijk is. Ik nodig u graag uit voor een vastgoedaudit of een bezichtinging.

 

sebastian.vanovertfeldt@regus.kom

 

Tijdens zo'n afspraak zal u zien dat Regus naast verhuur van ruimte tal van flexibele oplossingen biedt. bv : Business World Pass die u voor 10 dagen per maand toegang biedt tot een privé kantoor. Dit overal ter wereld.

 

Ik hoor het graag

 

[spam doorgestreept - mod]

Link naar reactie
  • 0

 

Sebastian, prima dat je reageert.

 

Op een verkooppraatje zit echter niemand te wachten. Sterker nog: dat is op dit forum helemaal niet toegestaan. Plaats een contactadres op je persoonlijke pagina, zet de domeinnaam in je signatuur (die verschijnt onder elk bericht) en reageer inhoudelijk. Betere reclame kun je niet maken!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met Regus, SCHANDALIG!!!!!!!

Niet alleen zijn ze duur, maar echter de huur is incl. NIKS!!!!

- Een vergadertafel kost 250 euro PER MAAND!!! ( trouwens een normale tafel)

- internet kost 450 euro per maand, plus 99 euro aansluiting, en Regus biedt GEEN wireless !!!

- gebruik maken van koffie?? 35 euro per persoon, per maand!!!

- een leuke plantje voor je kantoor?? 9 euro per maand

- parkeerplaats 150 euro per maand

- een tussenwand 10cm verplaatsen, 2700euro, we willen opdracht toch niet laten uitvoeren omdat ze voorlopige geen tijd hebben voor de klus, krijgen we gelijk een factuur van 913,08 euro als annuleringskosten.

Eerder een offerte voor een nieuwe wand plaatsen 3500 euro, annuleringskosten 769euro incl. materiaal.

Ik snap het niet meer, ik dacht bij annuleren van een nieuwe wand duurder zou zijn omdat je mnateriaal moet kopen, maar een wand verplaatsten heb je geen materiaal kosten.

Verder ook raar dat we niet eens de naam weten wie de klus komt doen( regus heeft nooit naam doorgegeven van klusbedrijf). We hebben offerte altijd mondeling ontvangen en er is ook nooit een contract gekomen, noch getekend!!!

 

 

Voordat we bij Regus zaten, belde accountmanager mij min. 3 x per dag op om antwoord te hebben. Ze komen altijd met argument dat er heel veel mensen geintereseert zijn voor dezelfde ruimte, daarom moesten we snel beslissen. Maar een paar maanden later staan die ruimte nog steeds leeg!!

 

ze komen hier ook duidelijk mensen tekort bij afdeling klantenservice, dus kun je voorstellen hoe ALL INCLUSIVE dat kan zijn. Tuurlijk zeggen ze altijd ja op je verzoeken, alleen moet je een paar dagen wachten voordat iemand je komen helpen met bijv. een tafel te verplaatsten naar andere kamer.

 

Het is puur mijn ervaring met Regus, en dan maar denken dat we in totaal vier unit gehuurd hebben bij hen, zodra je contract getekend hebt, moet je hen als koning gaat behandelen!!!

En contract per maand opzegbaar??? oh? dat is nieuws!!! Als dat zo is, wil ik deze maand nog eruit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.