• 0

doorstoten naar een grotere klantenkring

Hallo beste mensen,

 

Ik ben al drie jaar aan de slag als ondernemer. hoewel ik dat woord nog te groot voor mij vindt klinken. Maar drie jaar geleden ben ik samen met een oud klasgenoot een 3D visualisatie en reclame bureautje begonnen. eerlijk gezegd een beetje ondoordacht begonnen om van het ondernemerschap te proeven. We hadden geen ervaring, maar toch hebben we wat serieuze klussen kunnen doen. we zijn voornaamelijk bezig geweest ons product te verbeteren. we hebben er een leuke zak cent mee verdient om het zo maar te zeggen.

 

Door wat prive problemen en menings verschillen. is het de laatste jaar wat minder gegaan. en heeft mijn compagon besloten om niet meer verder te gaan vanwegen zijn prive situatie. Ik daartegen was altijd al gedreven en wilde koste wat het kost doorzetten maar had ook het gevoel dat hij het niet aandurfde. Hij is het bedrijfje uit gestapt en ik ga door. Nu sta ik er alleen voor opzich voel ik me vrij en heb alles nu in eigen hand. en ga er ook helemaal voor. Het is wel dat ik de back up van mijn compagnon mis. maar daar moet ik doorheen zetten. zo dat was even mijn verhaal dat ik eerst even kwijt wilde

E :)

 

Nu heb ik al wat contacten en deze ga ik weer helemaal optimaal ophalen en netwerken. Ga de website totaal veranderen en een nieuw marketing plan schrijven.

dat is allemaal leuk en aardig. maar wil ook nieuwe klanten bereiken. Ik maak voornaamelijk artist impressions voor de woningbouw. maar wil ook andere branche erop wijzen dat 3d in sommige situaties heel erg handig kunnen zijn.

hehe nu eindelijk de vraag.

 

Wat is jullie mening. moet ik eerst weer heel mijn klanten kring af gaan om te kunnen verdienen en rustig weer opbouwen. of moet ik ineens groots aanpakken. door veel bedrijven te bellen, te benaderen (maling brochure en afspraak regelen)en doorstoten naar ene grotere klanten kring. wat zou voor mij de beste aanpak kunnen zijn.

 

mischien is het verhaal wel niet zo duidelijk dat kan ook :)

 

maar mischien komt er wel een goed advies

by the way. ondertussen ben ik wel een ondernemer geworden hoor. idee en drive genoeg en niets is te gek. heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw ben begonnen.

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat hangt er helemaal van af wat je wil bereiken en wat je met je product wil/kan. Er is geen standaard antwoord voor o.i.d. Wellicht handig om een nieuw businessplan te maken op basis van je nieuwe situatie!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Prima om groots te denken, als je maar niet maanden en jaren bezig bent om plannen te maken en financiering te regelen en mensen te vinden en klanten te werven.

 

Terwijl je ook gewoon geleidelijk kan groeien. Zeker omdat het geen business is waar schaalvoordelen enorm van belang zijn. Begin in de markt waar je al een positie hebt/had en bouw vervolgens door in de richting van de kansen of wensen. Gebruik de inkomsten die je in je vertrouwde markt genereert om je te ontwikkelen in nieuwe markten. Financier je groei uit je inkomsten, uit je cashflow. Kun je morgen al mee beginnen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dus in feite eerst even een marketing plan opschrijven.

dan eerst beginnen met je eigen klanten kring en via dat netwerk rustig uitbouwen. En daarnaast kan ik bekijken of ik het via een andere weg meerdere klanten kan bereiken.

 

Mijn doelgroep zijn voornaamelijk projectontwikkelaars, architecten en in mindere maten makelaars. Dat is een vrij conserveratieve wereld. En aangezien er genoeg 3d bureau's zijn in nederland. is het vrij moelijk er tussen te komen.

dus in feite moet ik aan indirect marketing gaan doen.

wat zou de meest efficiente manier zijn om ze te benaderen?

 

 

zelf zat ik te denken aan een maling. deze wordt op glossy papier gedrukt staat korte info op met afbeeldingen (uiteraard goed vormgegeven) dan wilde ik twee dagen later na gaan bellen. een vriendin wil me daar bij gaan helpen en mischien dat een vrowuen stem toch anders overkomt. de bedoeling is dan ook om een afspraak te regelen zodat ik een presentatie kan geven over mijn bedrijf en het product. dit duurt niet meer dan een half uur. In hoop dat ik al wat opdrachten binnen kan halen en dat mijn bedrijf daar bekend wordt Als de klant geen afspraak wil of geen tijd heeft dan vraag ik of ik dan een brochure mag opsturen. als deze dan is opgestuurd bel ik een week later terug of ze alles ontvangen hebben en zorgen dat ik weer een afspraak kan regelen. dit wil ik uiteraad wel herhalen.

Ik vindt dit wel een nette manier om ze te benaderen. uiteraard moet er dan een website online zijn waar alles recente informatie opstaat betreft werk en acties (als dit van belang is)

of sla ik nu de plank helemaal mis?

 

met vriendelijke groet,

 

Joeri van Dongen

Link naar reactie
  • 0

met veel klanten heb ik nog goed contact mee. alleen ze hebben me niet altijd nodig om het zo maar te zeggen. door het gebeuren met mijn ex compagnon zijn sommige relaties een verwaterd. deze wil ik snel weer terug halen.

Ook zijn er een paar klanten waar mijn compagnon niet goed mee overweg kon en daarom door hem het contact mee verbroken. hier was ik niet mee eens, maar heb het wel laten gebeuren omdat ik zelf geen probleem met mijn compagnon wil hebben. deze wil ik ook terug halen alleen weet ik niet hoe ik het moet brengen.

Wat ik wel weten is dat er klanten wel zaken met mij willen doen en zit ook kwestie van gunnen bij. maar ze zagen mijn compagnon niet zo zitten om het hem te gunnen. (of te wel. ze gunde mij het geld , maar wisten dat ik het moets delen met mijn compagnon)

 

maar waarom dat ze nou zo'n probleem met hem hadden weet ik eerlijk gezegd ook niet.

 

maar die klanten kring beschik ik nog steeds. of ben ik nu te open voor mijn situatie

???

Link naar reactie
  • 0

 

Je doorstart als eenmansbedrijf biedt je een moment om oude contacten te hernieuwen. Wat verandert er? Voortaan één aanspreekpunt en wellicht ook wat nieuwe diensten/deskundigheden. Andere naam, of ga je met de oude naam door? Geef aan waar je jezelf de komende tijd op wil toeleggen en welke diensten je wil toevoegen. Maak er een verhaal van dat niet alleen jouw situatie in een nieuw licht plaatst, maar vooral jouw nieuwe marktbenadering vanuit het perspectief van de markt belicht.

 

Vergeet de dure brochures; stuur je relaties elke maand/kwartaal een berichtje in de vorm van een ansichtkaart waarop je je kunnen toont - nieuwskaart ipv nieuwsbrief. Bundel ze als pakketje voor prospects; je eigen mailpack. Gebruik hetzelfde beeld op je website. Combineer die kaarten met een klein schetsboekje en maak daar een mooie mailing van; doe er een potlood bij met je naam en telefoonnummer erop. Je kan fantastische dingen doen in kleine oplagen met mooie materialen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een combinatie van beide zou mooi zijn.

 

Oude contacten ophalen en daar je doorstart mee maken en ondersteunen het "groot" aanpakken om nieuwe klanten te werven. Denk niet alleen aan bellen en op bezoek gaan, want dan verlies je weer productietijd. Laat de bestaande klanten (oude-nieuwe klanten dus) ook hun "werk" doen, vraag of ze mee willen werken aan referenties, zoek samen de publiciteit op of wees zo brutaal om te vragen of ze in hun netwerk ook nog potentiele klanten voor jou hebben. Zo vul je je niet-productietijd effectief in.

 

Zeker in een conservatieve markt werkt deze voor van "reclame" en is het nog het old-boys-network.

 

Succes!

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de eerste klanten al gebeld. en reacties waren positief gelukkig. Ik heb toch besloten om het allebij te gaan doen. De kosten voor de brochure en de maling vielen me wel mee. doe veel zelf namelijk. het is inderdaad de productie tijd die verloren gaat als je naar afspraken moet.

Daarom wilde ik eerst de regio west brabant doen. reistijd niet zo lang en zo kun je checken wat de respons is. daarna kan ik het altijd nog uitbreiden al;s het een succes is.

de tijd die van de productie af gaat moet ik maar in de avond uren in halen. daar heb ik ook geen moeite mee.

ik zal jullie wel laten weten als het zover is dat de maling de deur uit gaat en wat de reactie's zijn.

 

Nu heb ik ook begrepen dat je bij je klant zijn netwerk kunt gebruiken. als je brutaal bent staat er. maar hoe moet ik dat zien. ik kan wel een netwerk cursus gebruiken hoor.

:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een klant aan de lijn hebt vraag je gewoon terloops of hij/zij nog iemand kent die welleens interesse zou kunnen hebben. Of in de trend van: ik heb mijn productiecapaciteit uitgebreid/spendeer meer tijd aan mijn toko en ben op zoek naar een grotere klantenkring, als u mensen kent die interesse hebben in mijn diensten dan mag u ze altijd doorverwijzen.

 

Je moet het niet moeilijker maken dan het is he ;)

 

Laat misschien ook die flyer even zien op het forum voro je em de deur uit doet, misschien dat we daar nog wat tips over kunnen geven ? ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Zie de opmerkingen van Sp00n, brutaal genoeg toch?

 

Maar vraag bestaande klanten ook of zij een uitspraak, qoute of iets dergelijks willen doen in de flyer/brochure die je gaat maken.

 

Mens tot mens communicatie werkt nog altijd beter dan alleen een brochure met (technische) specificaties en een opsomming van de diensten.

 

Laat de bestaande klanten iets zeggen over hun toenmalige probleem en waarom ze voor jou gekozen hebben.

 

Succes en ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke dat ga ik gelijk doen. Waarom dat ik ook een kleine brochure wil is omdat klanten altijd vragen naar mijn werk.

Nu heb je daar ook internet voor. hier ben ik ook mee bezig.

ik hoef geen flitsende site. gewoon simpel en duidelijk met een leuke vormgeving. ik kan in de toekomst het nog altijd aanpassen. Een brochure vorm vindt ik altijd handiger omdat het tastbaar is. het ligt bij klanten op het bureau en ze bewaren het. ze komen het ook wat vaker tegen. als er maar nuttige info in staat. tevens wil ik alles op elkaar af laten stemmen. visite kaartjes, website, maling, brochure, brief papier, enveloppen etc. ik denk dat je dan goed proffesioneel overkomt.

 

Ik ga op jullie advies aan klanten of kennissen vragen of hun iemand kennen die voor mij iets kan betekenen.

 

Dit is trowuens vor de eerste keer dat ik advies vraag van mensen buiten mijn omgeving. lees al jaren de sprout en iedre keer stimuleerde mij dat. soort boost om door te zetten. maar ben altijd zo eigenwijs geweest om alles zelf maar te doen. en ik ben achter gekomen dat dat niet altidj werkt. dus ik ga intensief gebruik maken van deze forum. en wie weet kun je hier ook subtiel netwerken he :)

 

hoe laat ik trouwens hier die brochure zien. en heeft het geen nadeel dat je dan heel veel verschillende meningen krijgt zodat je zelf niet meer weet wat je moet doen.

iedereen heeft een bepaalde smaak.

 

Link naar reactie
  • 0

JIj beslist uiteindelijk he ;) Die meningen van anderen kunnen vaak heel inspirerend werken... En het is gratis consultancy, wat wil je nog meer ;) ?

 

Je kan gewoon een linkje geven van het pdf'je of png'tje op je webstek. Of je voegt het toe als bijlage aan je post.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

aha oke,

 

dan ga ik maar eens aan de slag he :)

 

als er iemand nog advies heeft hoor ik het graag natuurlijk.

 

Maar stel als je een 3dvisualisatie bureau wil in huren. wat zijn dingen die waarbij je af zal haken, of juist zal aantrekken. en ik weet dat de plaatjes het belangrijkste zijn. maar gaat meer om het gebeuren eromheen. van klanten benadering tot factuur sturen.

 

of moet ik hier weer een andere topic voor beginnen

Link naar reactie
  • 0

Belangrijke punten (niet alleen voor 3D visualisaties, maar voor alles eigenlijk):

- Kwaliteit.

- Snelheid van werk.

- Prijs.

- In hoeverre er conform de opdracht gewerkt wordt.

 

Maar ook:

- De communicatie.

- Het 'gevoel' wat ik er bij heb.

 

Een bedrijf waar ik prettig mee heb samengewerkt zal ik sneller een vervolgopdracht geven dan een bedrijf waar ik slechte ervaringen mee heb. Verder vind ik kwaliteit belangrijker dan prijs.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oke, eigelijk wist ik dat al maar is altijd fijn omdat even van iemand zo goed geformuleerd te zien.

Ik ga eerst voornamelijk voor kwaliteit. Hoewel ik vindt dat het altijd beter kan. ga ik daar op door. Komt dus op neer dat ik mijn product nog niet optimaal genoeg vindt als de top concurrenten. waar ik tevens veel respect voor heb. anderzijds zie ik nog veel mogelijkheden op de markt. bijvoorbeeld artist impressins die bij bouwplaatsen opgesteld staan waarvan ik denk dat het beter kan. dus ik zit niet aan de top (geef ik eerlijk toe) maar hang er net onder. Een klant van me zei daarover dat ik gewoon door moest gaan en ondertussen me zelf moest gaan ontwikkelen naar top. zoalnag je altijd eerlijk bent en meer geeft voor een klant. dat warderen ze ook heel erg graag. en dan krijg je het principe "gunnen".

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het er erg netjes uitzien.

 

In je eerste post gaf je aan dat je naast de woningbouw (Waar je veel ervaring in hebt) ook andere branches wil benaderen. Wellicht kan je hier wat voorbeelden van laten zien in je flyer?

 

Tevens vind ik een (min)puntje dat er een 06-nummer staat bij je contact gegevens. Voor mij geeft dat gelijk de associatie eenmanszaak / beginner. Wellicht is het een idee om een vast nummer te registreren (en deze eventueel te laten doorschakelen naar je mobiel?)

Link naar reactie
  • 0

betreft dat nummer, daar heb ik ook mee zitten dubben. Ik heb er liever ook een gewoon nummer op.

Alleen een vast nummer vindt ik eigelijk best wel veel geld.

van de kpn. en aangezien dat ik meestal met mijn mobiel bel.

 

dus ik weet niet of daar een oplossing voor is.

 

het is wel zo dat mijn ouders meerdere nummers heeft. is het een oplossing om die te gebruiken om door te laten schakelen. is even een wild idee he.

 

Had wel wat plaatjes van een andere producten. maar deze sloten niet mooi aan op het geheel. dus die vielen af.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit, mooie vormgeving, maar dat is dan ook wel het vakgebied.

 

Tekst zou ik inderdaad nog wel goed over nadenken, nu iets te hobby-achtig. Dat het verrassende prijzen zijn kan, ook met plezier aan het werk, maar wel met kwaliteit en professioneel en dat kan beter neergezet worden volgens mij. "wij willen met onze creativiteit aan de slag"....dat doe je al neem ik aan en zoniet, dan moet je dat niet zo laten blijken. Als opdrachtgever wil ik ervaren ontwikkelaars.

 

PM maar even als je nog wat feedback wil op je tekst.

 

Verder zou ik zeker wat aan het telefoonnumer doen, zoals Raenius al heeft aangegeven. Ieder vast telefoonnummer voldoet, dus ook dat van je ouders ;-)

 

Als een van je doelen is om ook buiten de woningbouw opdrachten te vergaren, dan moet je wel gaan denken aan andere afbeeldingen. Als ze nu niet aansluiten, dan zorgen voor afbeeldingen die wel aansluiten. Desnoods wat meer tijd in steken.

 

Succes!

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

over de tekst ben ik nog niet uit.

 

Niet goed. Hoofdletter U is erg ouwerwets. Je plaatst de komma's op de verkeerde plek. En je maakt jezelf een beetje zielig, niet deskundig door lage prijzen te koppelen aan je enthousiasme. Zeg bijvoorbeeld: "Vraag naar onze speciale projecttarieven."

 

Houd het gewoon heel feitelijk. Vertel wat je doet en voor wie. Ik zou geen u-vorm hanteren, want dat is erg direct-mail achtig. Toon een paar voorbeelden met bijschrift.

 

- artist impression voor brochure nieuwbouwproject

- fotomontage van geplande aanbouw

- blabladiebla

-

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

het is kei moeilijk om over je iegen bedrijf een tekst te schrijven daar ben ik al wel achter.

 

Het is in ieder geval "kei" duidelijk dat je uit brabant komt. Komen daar ook het merendeel van je klanten vandaan? Misschien kun je op deze geografische gelijkenis inspelen en iets in je flyer daarover verwerken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.