• 0

Waar op letten bij een freelance verkoper

Beste HL'ers,

 

Voor een van onze Direct Sales projecten ben ik op zoek naar Freelance verkopers.

Dit is voor de eerste keer dat ik hier mee te maken heb. Het is namelijk zo dat ik vandaag akkoord heb gekregen voor mijn offerte, maar hij wil 2 extra verkopers dan wij aangeboden hebben in onze offerte. NU willen wij freelance verkopers hier aan toevoegen.

 

Kunnen jullie mij vertellen, hoe ik een dergelijk contract opstel?

 

Met welke dingen moet ik rekeninghouden ( moeten zij KvK gerigistreerd zijn, moet ik wel of niet btw betalen aan hen? )

 

Marges hebben wij reeds vastgelegd en is een vast gegeven bij ons.

 

Kunnen jullie mij van advies voorzien?

 

Mijn dank is alvast groot,

 

Floriaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Belangrijk is dat ze een VAR-WUO of VAR-DGA hebben die aan alle randvoorwaarden voldoet. Dat geeft je de zekerheid dat je op uitbetalingen geen premies en loonheffing hoeft in te houden.

 

Inschrijving KvK kun je checken ja. Of je BTW moet betalen zie je vanzelf op de factuur (meestal wel).

 

Freelancers zijn er in verschillende soorten en maten. De zelfstandigen brengen normaliter een offerte uit met algemene voorwaarden, dus daar hoef je als opdrachtgever geen contract voor op te stellen. Maar je kunt natuurlijk met eigen contracten werken, als je iets specifieks wilt regelen (en als je het daarover met de freelancers eens kunt worden).

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Renep!

 

Ik wil eigenlijk een kennis van mij aannemen als freelancer. Hij heeft verder nog geen contracten daarvoor opgesteld.

 

Mijn zakenpartner wil hem of een 0 uren ( part-time ) contract aanbieden en mij lijkt op freelance basis weer een betere optie.

 

Wat zou jij doen als je in deze kwestie zou zitten?

 

Groet,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat je bij een (0-uren) contract iemand beter kunt houden aan een concurrentiebeding, dan bij een freelance overeenkomst? Of zijn dit fabels?

 

Bij een 0-urencontract is die persoon toch automatisch een werknemer? Dan mag je allerlei lasten nog gaan afdragen, terwijl dat (wanneer hij een VAR heeft) als hij als freelancer voor je gaat werken, niet het geval is lijkt me ?

 

Verder denk ik dat het ook een kwestie is van: wat wil die persoon zelf?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Renep!

 

Ik wil eigenlijk een kennis van mij aannemen als freelancer. Hij heeft verder nog geen contracten daarvoor opgesteld.

 

 

Is het risico daarbij niet dat als hij verder geen opdrachtgevers heeft jullie relatie toch als verdekt dienstverband kan worden aangemerkt door de Belastingdienst?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.