• 0

teruggave loonbelasting

Ik hoor van een toenemend aantal collega ondernemers dat de belastingdienst erg traag is met het terugbetalen van correcties op de loonbelasting (bijvoorbeeld ivm wbso). Zelf heb ik nog een verrekening over december 2006 openstaan.

Weet iemand hoe de belastingdienst hier mee om gaat en eventueel tot actie is te verleiden?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Ondertussen loopt de wettelijke rente gewoon verder, en die is meer dan op een spaarrekening dus dat is een leuke bijkomstigheid.

Ze lopen nou eenmaal achter, volgens mij niet veel aan te doen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 0

De vraag was of er meer ervaringen zijn. Zijn er meer ondernemers die wachten op een teruggave loonbelasting?

Eerste keer dat ik die vraag lees :)

Ik heb er geen ervaringen mee.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 0

Als het de gebruikelijke gang van zaken is leg ik me er bij neer. Ik vind het alleen vreemd dat de belastingdienst niets van zich laat horen. Bovendien gaat het om aanzienlijke bedragen, die ik liever liquide heb. Want 5% rente is mij niet genoeg, ik denk dat een beetje ondernemer meer rendement zou moeten maken.

• 0

Hoi Gerard

Dit houdt verband met de chaos die ontstaan is omdat de fiscus bij tienduizenden bedrijven opnieuw gevraagd heeft om aanlevering van de jaargegevens 2006 voor de LB.

Daardoor zijn de prioriteiten bij de afdelingen LB verschoven en vis je achter het net als het op vlot afhandelen aankomt.

Je kunt de fiscus proberen wakker te maken door een schriftelijk verzoek tot de teruggave nogmaals in te dienen.

succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar