• 0

Magento - iemand al in gebruik?

Dit weekend is Magento 1.0 uitgekomen. Ik heb de eerste preview release een dik half jaar geleden bekeken en afgekeurd. Maar nu de eerste 'stabiele' versie er is ben ik toch benieuwd: heeft iemand hier Magento al gebruikt voor een productieomgeving? En hoe werkt het? Just curious.

 

Edit: voor wie even niet weet waar het om gaat: http://www.magentocommerce.com

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een goede server en een beetje optimaliseren hoeft het niet traag te zijn. Magento is ideaal werkt goed en alles zit erin ook iDeal werkt goed. De Nederlandse vertaling is niet heel goed maar voldoet en is in progress. Goed je moet als hoster het een en ander doen om het goed te laten draaien maar verder is er momentheel geen beter shop te vinden in deze categorie IMO.

 

Ook de designers zijn er erg over te spreken niet meer alles in PHP files (zoals bij osCommerce) maar in CSS. En de SEO in inmiddels ook in orde en werkt perfect de Google modules werken ook allemaal naar behoren.

Link naar reactie
  • 0

Magento is mij te traag om een als serieuze webshop cms in aanmerking te komen. Bij minimale bezoekersaantallen moet het al op een dedicated server draaien. Als je webshop dan eens veel aandacht krijgt door bijvoorbeeld een artikel op een veel bezochte nieuws site, dan krijgen alle bezoekers weer een rete trage website voor zich.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag is het Nederlandse Magento community forum gelanceerd.

U mag actief deelnemen aan de discussie op http://www.magento-forum.nl

 

De domeinnaam is op jouw naam geregistreerd zie ik. Wat maakt dit het alomvattende Nederlandse Magento community forum? Of had je simpelweg wat tijd over om een forum neer te zetten? Echt als hét Nederlandse forum voor dit pakket komt het niet over.

 

(P.S. Wil niet negatief overkomen, maar wordt moe van lege fora waar nooit iets gebeurt omdat er amper meer ideeën achter zitten dan 'goh, ik heb wat hostingruimte over en forumsoftware, wat zal ik daar eens mee gaan doen?')

Link naar reactie
  • 0

Vandaag is het Nederlandse Magento community forum gelanceerd.

U mag actief deelnemen aan de discussie op http://www.magento-forum.nl

 

De domeinnaam is op jouw naam geregistreerd zie ik. Wat maakt dit het alomvattende Nederlandse Magento community forum? Of had je simpelweg wat tijd over om een forum neer te zetten? Echt als hét Nederlandse forum voor dit pakket komt het niet over.

 

(P.S. Wil niet negatief overkomen, maar wordt moe van lege fora waar nooit iets gebeurt omdat er amper meer ideeën achter zitten dan 'goh, ik heb wat hostingruimte over en forumsoftware, wat zal ik daar eens mee gaan doen?')

 

Hoi,

 

Het is inderdaad zo dat er met enige regelmaat fora online komen waar niks op gebeurd. Wij als bedrijf hebben Magento omarmd. Zowel op technisch, design als hosting vlak gaan wij Magento gebruikers ondersteunen.

 

Het forum hebben we opgericht om kennis te delen daarnaast is het de bedoeling dat het een platform wordt voor alle ondersteunde bedrijven, freelancers en webshophouders.

 

Voor 2009 is Magento een van onze speerpunten en we zullen ook de kar trekken om het forum van de grond te krijgen.

www.xib.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ga binnenkort beginnen met het optimaliseren van dit open source systeem. Magento ziet er nu al zeker goed uit.

Maar ik vind het schokkend dat een groot deel van de functionaliteit verdwijnt als je javascript hebt uitstaan.

Dit kan echt niet!

 

Ik vind dat webwinkels toegankelijk moeten worden voor iedereen. Met of zonder vette javascript functies.

Binnenkort hoop ik de tijd te hebben om een XHTML compliant met of zonder jiffy javascript Magento te maken.

http://www.loqus.nl Internet diensten

Voor al u clientside webdevelopment, zencart webwinkels, ideal en multisafepay integraties. - http://www.linkedin.com/in/lennartwesdijk

Link naar reactie
  • 0

Maar ik vind het schokkend dat een groot deel van de functionaliteit verdwijnt als je javascript hebt uitstaan.

Dit kan echt niet!

 

Hier snap ik je niet.

Heb even de laatste 5000 bezoekers van een van onze sites bekeken en maar liefst 0,97% ondersteunt geen Java...

 

Dus het lijkt me net zoiets als het belachelijk vinden dat je Youtube niet probleemloos via een dial-up telefoonlijn met een modem uit 1993 kan bekijken.

 

Maar wellicht kun je hier toelichten wat de toegevoegde waarde van een javaloze magento-uitvoering is

Link naar reactie
  • 0

Frans, ik heb hier een benchmark van een relatief kleine webshop waarbij in een maand tijd 3,5% van de bezoekers geen javascript ondersteuning had. Dat lijkt een klein percentage, maar het zijn in dit geval toch al snel weer ruim 200 potentiële kopers minder wanneer de shop van javascript afhankelijk is.

 

Maar uiteindelijk hangt veel ook van je doelgroep af, hoe tech savvy zijn deze mensen of hoeveel minder validen bezoeken je online winkeltje, etc.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Magento ziet er erg goed uit, ben momenteel zelf bezig om een nieuwe shop online te brengen met deze software.

Als het goed bevalt zal ik al mijn shops daarnaartoe overzetten.

 

Wel merk je nog dat het nieuwe software is en dat veel dingen nog ontbreken zoals goede import functies (missen nog wat dingen aan) en dat modules nog niet optimaal zijn of nog niet gemaakt.

 

Grootste gemis vind ik momenteel nog het ontbreken van een affiliate systeem.

 

Daarnaast nog weinig mensen met ervaring met magento terwijl het juist bij deze software erg belangrijk is dat alles precies volgens de manier van opbouw van magento gebeurd zodat je updates kan blijven doen van de basis software.

 

Link naar reactie
  • 0

Magento heeft ook zeker mijn aandacht, maar tot nu toe blijft de snelheid toch wel een heikel punt.

 

Ik heb al redelijk wat voorbeelden gezien waar het zelfs op mijn breedband verbinding maar traagjes binnenkomt. Nu weet ik dat er met behoorlijk wat optimalisatie een heel stuk snelheidswinst te halen is. En bij deze site is het minder traag dan bij andere Magento shops die ik gezien heb maar vooralsnog is dit niet iets waar Magento in uitblinkt.

 

Nu is het natuurlijk ook nog een erg jong pakket en zal dit ongetwijfeld verbeteren in de toekomst.

 

Met het oog op de toekomst hou ik de verschillende systemen goed in de gaten en ik ben van mening dat Magento absoluut de meest interessante open source cart is voor de komende jaren.

 

Voor onze eigen winkels kijken we daarnaast ook naar closed source pakketten. Zolang het maar de functionaliteit biedt die wij wensen maakt het mij op zich niet uit of het nou closed of open is.

 

@vossie: Ik weet dat je een groot voorstander was van X-cart. Nu zie ik dat je Magento aan het overwegen bent voor al je winkels. Voldoet X-cart toch niet helemaal of is de belofte van Magento dusdanig groot dat je daar meer toekomst in ziet?

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

De snelheid was ik eerst ook bang voor maar blijkt op mijn server (zonder verdere optimalisatie) toch goed snel te draaien.

 

Ik ben overigens nog steeds van mening dat x-cart zeer goede software is.

Maar omdat er bij mij veel veranderd is en niet op de beste manier wil ik de shop zo en zo helemaal opnieuw opbouwen.

In die tijd ook magento egzien en vind het multishops systeem daarin heel erg goed, en dat is 1 van de belangrijkste functies voor mij.

En dat samen met de goede mogelijkheden van uitbreidingen terwijl je toch de software kan blijven updaten...

 

Vandaar dus nu test shops online brengen en kijken of het zo goed is als het nu lijkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn shop is bijna klaar, met de laatste puntjes bezig momenteel, hoop het geheel met een aantal dagen online te kunnen plaatsen.

 

Work in progress kan je zien op www.xab.nl (NSFW)

 

Op een paar puntjes na bevalt magento me tot dusver in elkgeval erg goed. had met andere software duizenden euro's extra moeten uitgeven om hetzelfde resultaat te kunnen behalen in elkgeval (en dus vele malen langer bezig geweest).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je aangeven wat voor ontwikkelwerk je hebt laten doen?

 

En hoe heb je de vormgeving 'gedaan'? Ook uitbesteed? Heeft de vormgever de css aangepast, of moet dat een programmeur doen in samenwerking met de vormgever?

 

Heb net even de features van Magento gelezen en 50% heb ik dus in mijn eigen shop reeds ingebouwd en bijna 100% vann mijn to do list staat tussen de overige 50% aan standaard features.... ::)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Mijn shop is bijna klaar, met de laatste puntjes bezig momenteel, hoop het geheel met een aantal dagen online te kunnen plaatsen.

 

Work in progress kan je zien op www.xab.nl (NSFW)

 

Het nadeel van Magento shops, en zo ook die van jou Vossie, is dat ik de product pagina's zo druk en daarmee onoverzichtelijk vind. Wellicht begin ik gewoon oud te worden... :'(

 

Heb je de shop wel eens met FireFox bekeken? Menuitems die niet op één regel passen lopen over de volgende regel heen.

Voor de rest vind ik je shop qua kleurgebruik (ook kleurverloop) er wel chick uitzien. Alleen die verschillende achtergrondkleuren wordt ik dan scheel van.

Link naar reactie
  • 0

Kun je aangeven wat voor ontwikkelwerk je hebt laten doen?

 

En hoe heb je de vormgeving 'gedaan'? Ook uitbesteed? Heeft de vormgever de css aangepast, of moet dat een programmeur doen in samenwerking met de vormgever?

 

Heb net even de features van Magento gelezen en 50% heb ik dus in mijn eigen shop reeds ingebouwd en bijna 100% vann mijn to do list staat tussen de overige 50% aan standaard features.... ::)

 

Kwa ontwikkelwerk is vrijwel enkel het menu opnieuw gebouwd.

Verder is het voornamelijk het laten bouwen van de template geweest.

Deze template is gemaakt door een designer/programmeur (weet niet waarvan hij het meeste is) in het buitenland (canada in dit geval).

 

Oja.. heb nog een paar standaard modules geinstaleerd en een extra module gekocht 9die voor het wisselende product op de voorpagina).

 

Verder heb ik tot op heden nog niks extra moeten laten bouwen, alles wat ik zo nodig had zat hier gewoon al in.

Link naar reactie
  • 0

Mijn shop is bijna klaar, met de laatste puntjes bezig momenteel, hoop het geheel met een aantal dagen online te kunnen plaatsen.

 

Work in progress kan je zien op www.xab.nl (NSFW)

 

Het nadeel van Magento shops, en zo ook die van jou Vossie, is dat ik de product pagina's zo druk en daarmee onoverzichtelijk vind. Wellicht begin ik gewoon oud te worden... :'(

 

Heb je de shop wel eens met FireFox bekeken? Menuitems die niet op één regel passen lopen over de volgende regel heen.

Voor de rest vind ik je shop qua kleurgebruik (ook kleurverloop) er wel chick uitzien. Alleen die verschillende achtergrondkleuren wordt ik dan scheel van.

 

Wat is druk....

je kan dat natuurlijk helemaal maken zoals je zelf wil, zo druk of rustig als je zelf bedenkt dus.

 

Uiteindelijk wordt dat natuurlijk mede bepaald door welke info je er op kwijt wil/moet.

Overigens staan niet alle pagina's nog in de juiste vorm, kwa pagina met opties is http://www.xab.nl/kort-rood-lak-jurkje.html een voorbeeld zoals het moet.

Hierbij is voor de pagina opgelet dat alle belangrijke info (zoals bestel button) direct in beeld staat.

verder heb ik extra linkjes laten plaatsen voor privacy en garantie, maakt het wel iets drukker maar is weer bedoeld om die info direct aan de klant aan te bieden en zo meer vertrouwen te geven zodat ze die bestel button eerder durven in te drukken.

 

maar uiteindelijk kan je dus weglaten wat je maar wil, dat bepaal je gewoon helemaal zelf.

 

Firefox heb ik niet gekeken nee, maar dat probleem dat je beschrijft zat er eerst ook in IE in en moet dus nog even naar gekeken worden.

 

Overigens worstel ik nog met de categorie indeling (tweiffel nog aan de "meer drogisterij categorieën" link voor de rest van de categorieën of dat ik ze gelijk allemaal zal tonen...)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.