Jump to content
member123
Verberg

advies/hulp gezocht voor resultaat gerichte marketing

vraag

Goedendag.

Ik heb een aantal online webshops welke wel aardig lopen maar wat gewoon nog veel beter zou moeten kunnen.

 

Zelf heb ik helaas erg weinig verstand van marketing.

 

Wat ik zoek is iemand die mij kan leren hoe ik de marketing voor die shops nu het beste kan aanpakken en hierbij de eerste tijd kan ondersteunen. En ik doel daar dan dus voornamelijk op resultaat gerichte marketing en niet zozeer op marketing voor naamsbekendheid (dat is pas op de lange termijn effectief).

 

Nu is er een heleboel aanbod van bedrijven die je kunnen helpen met marketing, maar vaak zijn dit cursussen van duizenden euro's zonder dat duidelijk is of dat echt wat zal opleveren. Of gaat het om bedrijven die de marketing tegen hoge bedragen voor je kunnen verzorgen en zich daarbij voornamelijk richten op adwords.

 

Wat ik zoek is dus iemand die mij echt doelgericht kan leren de marketing voor mijn specifieke webwinkel goed op poten te zetten zonder dat dat direct kapitalen kost (en mogelijk een goede concurentie analyse maken)(mogelijk ook deels resultaat gebasseerde vergoeding?).

 

Hoe kom ik hiervoor aan de juiste persoon?

Link to post
Share on other sites

24 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ik kan me de vraag voorstellen, maar ik moet de eerste trainer/adviseur nog tegenkomen die betaald wil worden op resultaatbasis. Ik denk toch dat je hier wat in moet investeren.

 

Gaat het je trouwens om meer (gerichte) bezoekers trekken (zoekmachineoptimalisatie e.d.), of de aantrekkelijkheid van de winkel, producten en diensten voor bepaalde klantgroepen verbeteren, of de behoeften van die klantgroepen onderzoeken / beter begrijpen?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik kan me de vraag voorstellen, maar ik moet de eerste trainer/adviseur nog tegenkomen die betaald wil worden op resultaatbasis. Ik denk toch dat je hier wat in moet investeren.

Ik wil hier best wat in investeren maar alles wat ik tot op heden heb kunnen vinden is (voor mij) zeer duur, je praat dan snel over 75 tot 200 euro per uur en dat kan ik eenvoudigweg niet betalen.

Vandaar dat ook tussen aanhalings tekens stond: mogelijk ook deels resultaat gerichte vergoeding

 

Gaat het je trouwens om meer (gerichte) bezoekers trekken (zoekmachineoptimalisatie e.d.), of de aantrekkelijkheid van de winkel, producten en diensten voor bepaalde klantgroepen verbeteren, of de behoeften van die klantgroepen onderzoeken / beter begrijpen?

 

Het gaat me in beginsel om meer doelgerichte bezoekers te trekken en daarna om die doelgerichte bezoekers beter te laten converteren in de shop door betere interne marketing.

Verder dus leren begrijpen wat de concurentie anders/beter doet als mij.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het lijkt mij dat je een aantal zaken best zelf nog kunt doorgronden. Je kunt eens een marketingplan opstellen, want zoals ik jou berichten lees, ontbreekt het daaraan. Met de analyses die je daarvoor moet doen, kom je waarschijnlijk wel tot bepaalde inzichten die je kunt benutten om verbeteringen aan te brengen en vervolgens gerichter advies te vragen. Dan is het vraagstuk nl. een stuk concreter.

 

Ik weet (niet op detail overigens) dat in sommige regio's subsidie wordt / werd gegeven aan ondernemers die zich op dat soort zaken (marketingplan, kennis, e.d.) laat ondersteunen, middels cash of een innovatievoucher. Dus misschien ligt daar een oplossing voor je budgetprobleem.

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad geen marketingplan.

Zou ook niet weten hoe daaraan te beginnen of wat daarin te zetten of hoe aan de info te komen (absolute niwit hierin).

 

Inovatie voucher wil ik inderdaad aanvragen en gaan besteden aan het verbeteren van mijn website. Nadeel hiervan is dat het bij een zeer beperkt aantal instellingen besteed kan worden (voornamelijk hogescholen).

 

Ik heb uiteraard zelf ook veel geprobeerd, maar zeker in mijn markt (altans dat gevoel heb ik erbij gekregen) is het erg lastig om te marketing op poten te krijgen.

Websites waar mijn potentiele klanten komen hebben vaak of zelf een belang bij een specifieke concurent of vragen hoge advertentie tarieven wat het weer niet lonend maakt (diverse testen gedaan, maar de kosten van adverteren lag vaak net zo hoog als de omzet die ermee gegenereerd werd (omzet dus niet eens de winst).

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb uiteraard zelf ook veel geprobeerd, maar zeker in mijn markt (altans dat gevoel heb ik erbij gekregen) is het erg lastig om te marketing op poten te krijgen.

Websites waar mijn potentiele klanten komen hebben vaak of zelf een belang bij een specifieke concurent of vragen hoge advertentie tarieven wat het weer niet lonend maakt (diverse testen gedaan, maar de kosten van adverteren lag vaak net zo hoog als de omzet die ermee gegenereerd werd (omzet dus niet eens de winst).

 

Ik denk dat je het ook niet meteen terug ziet in je omzet/winst. Naamsbekendheid is ook wat waard en wie weet krijg je wel veel terugkerende bezoekers. Heb je bij het adverteren gebruik gemaakt van counters? Verwijzingen dat je kunt volgen of mensen zich registereren via advertenties en via welke advertentie/website en hoeveel ze al besteld hebben? Of is het meer de helikopter view en kijken aan het eind v/d periode wat er is verkocht?

 

Info over marketingplan


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb uiteraard zelf ook veel geprobeerd, maar zeker in mijn markt (altans dat gevoel heb ik erbij gekregen) is het erg lastig om te marketing op poten te krijgen.

Websites waar mijn potentiele klanten komen hebben vaak of zelf een belang bij een specifieke concurent of vragen hoge advertentie tarieven wat het weer niet lonend maakt (diverse testen gedaan, maar de kosten van adverteren lag vaak net zo hoog als de omzet die ermee gegenereerd werd (omzet dus niet eens de winst).

 

Ik denk dat je het ook niet meteen terug ziet in je omzet/winst. Naamsbekendheid is ook wat waard en wie weet krijg je wel veel terugkerende bezoekers. Heb je bij het adverteren gebruik gemaakt van counters? Verwijzingen dat je kunt volgen of mensen zich registereren via advertenties en via welke advertentie/website en hoeveel ze al besteld hebben? Of is het meer de helikopter view en kijken aan het eind v/d periode wat er is verkocht?

 

Info over marketingplan

 

Uiteraard is naamsbekendheid goed en belangrijk maar gezien mijn zeer beperkte budget kan ik dat geld beter uitgeven aan marketing die ook direct omzet opleverd.

 

Ik heb campagnes lange tijd gemeten met behulp van het affiliate programma dat ik heb waardoor ik excat kon zien hoeveel verkeer het opleverde en hoeveel omzet dat uiteindelijk genereerde.

 

Bedankt voor de link naar de marketingplan omzet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Heb je wel eens gedacht aan werven van klanten op niet zulke gebruikelijke plekken voor een webshop?

 

- flyeren op beurzen, in samenwerking met de leveranciers kan je wellicht de kosten delen

- ludieke acties in winkelstraten (als ik het goed heb gezien is dat met jouw producten goed mogelijk...)

- combinaties met winkeliers bedenken (die dezelfde doelgroep hebben)

 

Dergelijke producten komen steeds meer uit de anonimiteit en daar moet je denk ik online, maar vooral offline ook voordeel uit kunnen halen.

 

Succes!

 

Paul

 


verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

Ik heb onlangs in samenwerking met een ander bedrijf promotie op een beurs gedaan. Dat andere bedrijf had daar een stand en ik heb hun gesponsort met prijzen voor een verloting en in ruil daarvoor kreeg ik een vermelding op hun flyer en hun website.

Van enkelle duizenden uitgedeelde flyers heb ik om precies te zijn 2 bestellingen van in totaal 60 euro binnengehaald.

 

Flyeren in samenwerking met mijn leveranciers is geen optie, mijn leveranciers leveren aan vrijwel alle bedrijven (in mijn doelgroep) in nederland en dus op de beurs.

 

Acties in winkelstraaten zullen niet gewardeerd worden ben ik bang aangezien ik sextoys en lingerie verkoop.

 

Winkeliers met dezelfde doelgroep hebben vaak zelf al een eigen webshop tegenwoordig.

 

Verder al geprobeerd adres lijsten te kopen die aangeboden worden op internet (van grote postorder bedrijven) maar of ze leveren niet aan concurenten of ze willen niet aan erotische bedrijven leveren.

 

Ik heb nog wel een concept in gedachten waar heel veel uit te halen zou moeten zijn en waar ik veel vragen voor krijg door (grote andere bedrijven) maar helaas heb ik momenteel niet het geld dat concept te laten bouwen.

 

Verder heb ik nog een promotie idee wat veel aandacht kan opleveren maar daarnaast ook gegarandeerd tot brieven van advocaten zal leiden vanaf de betrokken personen.

Ik tweiffel nog of ik dat wel of niet moet gaan doen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Verder heb ik nog een promotie idee wat veel aandacht kan opleveren maar daarnaast ook gegarandeerd tot brieven van advocaten zal leiden vanaf de betrokken personen.

Ik tweiffel nog of ik dat wel of niet moet gaan doen.

 

Vanmiddag besloten om de stoute schoenen aan te trekken en dit idee uit te voeren. Opdracht gegeven de eerste uitvoering te maken (even afwachten of dat bedrijf dit wil maken) en als het bevalt nog een paar laten maken (maak gebruik van mensen uit het kabinet en de kamer). en als het klaar is op internet plaatsen en kijken wat de reacties worden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zou je dat nu wel doen?

Als ik het goed begrijp ga je inbreuk maken op het portretrecht van BN'ers. Dat gaat je weliswaar publiciteit op leveren, maar ook bakken met geld kosten.

 


www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

een aantal voorbeelden in een stuk op Zibb van een tijdje terug. Ze halen o.a. een voorbeeld van portretrecht met Katja Schuurman.

 

http://www.zibb.nl/10163246/Marketing-Sales/Marketing-sales-artikel/Vergelijkende-reclame-in-de-praktijk.htm

 

Er zijn bedrijven die de grens regelmatig opzoeken.. Of dat de manier is??

Er is ook een site van www.freepublicity.nu niet echt een bron van info, maar alles is meegenomen op dit moment voor je.

 

Succes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

het idee dat ik heb is moeilijk in te schatten of er op gereageerd wordt dat ze het niet willen en mij sommeren om het ofline te halen (wat dan echter niet meer helemaal zal kunnen omdat het op grote weblogs getoond zal zijn maar wel van mijn eigen site gehaald kan worden en niet meer zal worden gebruikt door mij) of dat er direct een advocaat inegschakeld zal worden voor een schade vergoeding.

 

Het idee bestaat uit een karikatuur van iemand uit de kamer met een product van mij met daaronder een crytische text die slaat op die persoon en op mijn producten.

 

De tweede zou een karikatuur van iemand uit de regering kunnen zijn (b.v. de mp) zonder product maar ook met een text die refereert aan de persoon in kwestie en een koppeling maakt naar een bepaald product uit mijn assortiment.

 

Hoe schatten jullie het risico in?

 

Weblogs zullen de karikaturen erg leuk vinden en kan daar veel bekeken worden. brieven voor ofline halen kunnen voor aanvullende publiciteit zorgen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hetzelfde (reclame met karikaturen) is hier al eens aan de orde geweest:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=17696

 

Lees ook de mening van Anoud Engelfriet (gespecialiseerd in internetrecht):

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portretrecht/

 

Of kijk op zijn site:

http://blog.iusmentis.com/

 

En krab je vervolgens nog even op je hoofd.... Vergeet niet dat eventuele claims niet over lullige bedragen zullen gaan.


www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Met potretrecht ben ik wel bekend.

Het gaat meer om de vraag of er eerst (via een advocaat) gesommeerd zal worden dat er met die reclame uitingen gestopt wordt of dat er gelijk een rechtzaak gestart zal worden en er een schadevergoeding gevraagd zal worden.

 

Het maken van de reclame uiting kost me hooguit een paar tientjes.

En komt er dus een brief van een advocaat kan ik de uiting ook zo weer ofline halen. wel is er dan dus een grote kans dat de uiting op vele weblogs overgenomen is waar ik uiteraard dan geen controle over heb en/of ofline kan halen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=kijkshop%20balkenende

 

Moet zeggen dat die uitspraak zeer milt is uitgevallen.

 

en dan is die hele rechtzaak er zo te lezen nog geweest omdat Kijkshop na de eerste sommatie brief niet aangegeven heeft fout te zitten en niet toegezegt heeft in de toekomst zulke uitingen niet meer te gebruiken.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Er zijn veel ondernemers (in spé) die tegen dit soort problemen aanlopen. Wel de wilskracht, maar niet de tools om zelf een goede marketing te organiseren. Het moeilijke is om iets op te zetten wat meetbaar is of het gaat werken of niet. Dit is voor profs vaak al niet makkelijk, laat staan voor "marketing-nono's"

Ik ben in contact gekomen met 2 studenten die een eigen bedrijfje zijn begonnen: [xxxx - verwijderd door moderator]

Zij hebben een marketingadviesbureau die met erg lage prijzen werken. enkele 100-en euro's i.p.v. vele 1000-en. Misschien dat dit wat voor je is?

 

[domeinnaam verwijderd door moderator - spam is niet welkom]

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Overigens besloten het idee van de karikaturen (voorlopig) niet te gaan uitvoeren.

Druk bezig momenteel om veel punten van mijn bedrijf eens goed onder de loep te houden en te bekijken waarop ik mijn focus nu het beste kan richten.

 

Morgen ook naar de TCD beurs in utrecht waar ik wat interesante lezingen hoop te kunnen bijwonen en misschien wat interesante bedrijven op webwinkel en marketing gebied te kunnen spreken.

Misschien weer een stap de goede richting in.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben al jaren actief met (online) marketing. Zowel als beroep, maar ook voor een aantal vrienden en kennissen. Dit doe ik dan gratis of op basis van een percentage van de resultaten.

 

Als je me laat weten om welke producten/webshops het gaat dan kan ik beoordelen of het zinvol is om hier verder over te praten.

 

groeten,

 

Koen

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Acties in winkelstraaten zullen niet gewardeerd worden ben ik bang aangezien ik sextoys en lingerie verkoop.

 

Als je me laat weten om welke producten/webshops het gaat dan kan ik beoordelen of het zinvol is om hier verder over te praten.

 

Als je het topic gewoon even gelezen had, de TS geeft meerdere keren aan in welke branche hij actief is.

Verder is HL geen marktplaats voor diensten.

"Of het zinvol is om hier verder over te praten", klinkt nogal wervend.

 

Maar goed, je weet nu over welke branche het gaat dus brand maar los. ;D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 146 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept