Afgelopen week heb ik afscheid genomen van mijn werkgever.
Dit afscheid kwam voort uit een slecht leiderschap mijn inziens. Ik had de functie van restaurantmanager. Hierbij werd verwacht dat ik het geheel op een hoger niveau zou tillen. Dit ging de goede kant op, meer klanten, betere service, producten en klantgerichtheid. De omzet steeg en het klantenaantal nam toe incl. een goed bestedingspatroon.
Vanaf het begin heb ik de eigenaar aangesproken op nalatigheden zoals beloofde marketing, boekhouding/kassasysteem en andere technische zaken. Tot op de dag van mijn vertrek bleef e.e.a. uit.
De finale beslissing viel na een ruzie tussen klanten. Wij waren beide aanwezig. Aangezien ik vanachter de bar dit als eerste signaleerde on dernam ik ook als eerste actie door deze ruzie te sussen. Hierna richte de aggressie zich tot mij middels bedreigingen en schelden. Terwijl uiteindelijk de eigenaar naast mij stond kon dit gebeuren zonder zijn steun.
Nadien heb ik hem hierover aangesproken met de melding dat ik van hem verwachte zijn verantwoordelijkheid hierin te nemen en dergelijke klanten voortaan gelijk naar buiten te werken. Hierin kreeg ik geen steun aangezien betreffende klant flink wat omzet binnenbracht en wederom de melding ja, dat komt nog.
Nu is mijn vraag; ben ik nu zo strikt in mijn handelen of ziet hij de zaken niet juist ?
In het totaal gezien moet een eigenaar het gereedschap beschikbaar stellen waar medewerkers hun functie op de juiste wijze mee kunnen uitoefenen. Als hierin schakels ontbreken kan dit vroeg of laat tot problemen leiden.
Toch staat mijn geval niet op zich zelf. Ik ken meer horecaondernemers die het vak niet begrijpen. Ik zie ijzervlechters een zalencentrum beginnen en een schilder een restaurant. Voorgaande zaken kunnen toch niet goed gaan zonder gerichte kennis van het vak horeca.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
burg538
burg538
Afgelopen week heb ik afscheid genomen van mijn werkgever.
Dit afscheid kwam voort uit een slecht leiderschap mijn inziens. Ik had de functie van restaurantmanager. Hierbij werd verwacht dat ik het geheel op een hoger niveau zou tillen. Dit ging de goede kant op, meer klanten, betere service, producten en klantgerichtheid. De omzet steeg en het klantenaantal nam toe incl. een goed bestedingspatroon.
Vanaf het begin heb ik de eigenaar aangesproken op nalatigheden zoals beloofde marketing, boekhouding/kassasysteem en andere technische zaken. Tot op de dag van mijn vertrek bleef e.e.a. uit.
De finale beslissing viel na een ruzie tussen klanten. Wij waren beide aanwezig. Aangezien ik vanachter de bar dit als eerste signaleerde on dernam ik ook als eerste actie door deze ruzie te sussen. Hierna richte de aggressie zich tot mij middels bedreigingen en schelden. Terwijl uiteindelijk de eigenaar naast mij stond kon dit gebeuren zonder zijn steun.
Nadien heb ik hem hierover aangesproken met de melding dat ik van hem verwachte zijn verantwoordelijkheid hierin te nemen en dergelijke klanten voortaan gelijk naar buiten te werken. Hierin kreeg ik geen steun aangezien betreffende klant flink wat omzet binnenbracht en wederom de melding ja, dat komt nog.
Nu is mijn vraag; ben ik nu zo strikt in mijn handelen of ziet hij de zaken niet juist ?
In het totaal gezien moet een eigenaar het gereedschap beschikbaar stellen waar medewerkers hun functie op de juiste wijze mee kunnen uitoefenen. Als hierin schakels ontbreken kan dit vroeg of laat tot problemen leiden.
Toch staat mijn geval niet op zich zelf. Ik ken meer horecaondernemers die het vak niet begrijpen. Ik zie ijzervlechters een zalencentrum beginnen en een schilder een restaurant. Voorgaande zaken kunnen toch niet goed gaan zonder gerichte kennis van het vak horeca.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15358-slecht-leiderschap/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag