• 0

starten autorijschool

hoi,

mijn vriendin wil een autorijschool beginnen.dus rijlessen geven.

 

kan iemand ons vertellen of wij ook een uurtarief moeten berekenen?

 

Zo ja stel nou dat zij eur 50,00 gaat vragen voor een rijles. en zij moet straks een balans en vw rekening, wat moet zij als kostprijs nemen oftewel moet zij een kostprijs bereken. en

Ik neem aan:

 

Omzet is aantal uren x eur 50,00 -/- aantal rijlessen x kostprijs per uur of zeg ik iets heel stoms.

 

Graag jullie hulp en alleen serieuse reacties.

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog een tip: als jullie dit soort eenvoudige zaken niet zelf weten, zou ik je aanraden om na te denken over een administratiekantoor

 

 

(ik bedoel dat je je administratie laat doen, niet dat je een admin.kantoor moet beginnen)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

De enige berekening die je moet maken is of je met € 50 per uur uit de kosten komt en een redelijke winstmarge kan maken.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Moo,

 

in dit geval heb je dus geen kostprijs,

wanneer je een rijles verkoopt voor 50€ is je boeking,

debet kas 50

credit omzet -50

 

succes met de rijschool

 

Als het 50 euro ex btw is :)

 

Het berekenen van je uurtarief is erg belangrijk. Ga dus niet met een losse pols "effe" een uurtafief nemen van 50 euro. Alle kosten die je maakt met de auto tijdens hewt geven van de rijlessen en kosten die het mogelijk maken rijlessen te geven moet je meenemen, denk aan:

 

- Ombouwen auto

- Afschrijven auto

- Verzekering

- Wegenbelasting

- Brandstof (tank die auto eens helemaal vol, ga een uur klunzig rijden in de binnenstad en kijk wat ie vebruikt heeft + marge)

- Onderhoud (olie, banden, filters, noem het maar op denk bijvoorbeeld aan het aangaan van een onderhoudscontract, dan weet je in ieder geval wat je kwijt bent aan onderhoud en krijg je geen verassingen)

- Uurloon (wat wil je per uur/les gaan verdienen?)

- Winstmarge (je wilt neem ik aan ook wat aan reserves opbouwen voor het opnieuw aanschaffen van een auto, kantoormeubelen, etc.)

 

Baseer al die kosten (die je per unit of per tijdeenheid moet betalen) op een geschat productiviteitsgetal. Hoeveel uur denk jij per maand te gaan verkopen? Of je 50 euro per uur vraagt en je maakt 100 uur per maand en of je 50 euro vraagt en 200 uur maakt is nogal een verschil.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bent u niet degene die in 2007 zelf rijlessen is gaan geven? Ik zou verwachten dat u de basiszaken dan zelf wel weet.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je uitleg.

 

Dus vooraf een schatting maken van de uren die we gaan besteden Daarna ook een schatting van het inkomen per maand dat we zouden hebben en we tellen daar bij alle overige kosten die je op een rijtje hebt gezet in je antwoord. Als dat duidelijk is dan delen door aantal uren.

 

Oke maar nu moet ik einde van de maand een rapportage maken van wat ik netto heb verdient in die maand. Hoe moet dat er uit zien ervan uitgaande dat mijn kostprijs eur 45,00 per uur.

 

Ik stel mij dat voor alsvolgt:

 

Voorbeeld: April 50 uur rijlessen gegeven dus 50 x eur 60= eur 3.000 omzet

 

Omzet: 50 x eur 60,00>>>>dus eur 3.000,00

Kostprijs: wat moet hier staan???? ik neem aan alle overige bedrijfskosten bijv. afschrijvingen, div alg. (verkoop)kostenautokosten dus inclusief onderhoud en overige zakelijke kosten

 

Nou vraag ik me af hoe zit dat met de tijd die ik kwijt ben aan het geven van rijlessen. zie ik dat ergens terug of moet dat niet naar voren komen

 

Dus bedrijfsresultaat, hoe bereken ik dat???

 

Graag als je het niet erg vindt of je een simpe voorbeed kan geven hoe je hiermee moet omgaan vooral bij de jaarafsluiting als je de aangifte moet doen voor inkomstenbelasting. of te wel hoe kom je tot het bedrag dat je als winst uit onderneming moet opgeven voor de fiscus.

 

Alvast hartelijk dank.

 

 

Hoi Moo,

 

in dit geval heb je dus geen kostprijs,

wanneer je een rijles verkoopt voor 50€ is je boeking,

debet kas 50

credit omzet -50

 

succes met de rijschool

 

 

Als het 50 euro ex btw is :)

 

Het berekenen van je uurtarief is erg belangrijk. Ga dus niet met een losse pols "effe" een uurtafief nemen van 50 euro. Alle kosten die je maakt met de auto tijdens hewt geven van de rijlessen en kosten die het mogelijk maken rijlessen te geven moet je meenemen, denk aan:

 

- Ombouwen auto

- Afschrijven auto

- Verzekering

- Wegenbelasting

- Brandstof (tank die auto eens helemaal vol, ga een uur klunzig rijden in de binnenstad en kijk wat ie vebruikt heeft + marge)

- Onderhoud (olie, banden, filters, noem het maar op denk bijvoorbeeld aan het aangaan van een onderhoudscontract, dan weet je in ieder geval wat je kwijt bent aan onderhoud en krijg je geen verassingen)

- Uurloon (wat wil je per uur/les gaan verdienen?)

- Winstmarge (je wilt neem ik aan ook wat aan reserves opbouwen voor het opnieuw aanschaffen van een auto, kantoormeubelen, etc.)

 

Baseer al die kosten (die je per unit of per tijdeenheid moet betalen) op een geschat productiviteitsgetal. Hoeveel uur denk jij per maand te gaan verkopen? Of je 50 euro per uur vraagt en je maakt 100 uur per maand en of je 50 euro vraagt en 200 uur maakt is nogal een verschil.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo, je moet ook rekening meehouden met verzekering,

all risk verzekering.

Als je mensen aanneemt die voor je gaan werken, dat ze verzekerd zijn,

Inschrijving bij bovag of k.v.k.

 

En niet te vergeten de belasting waarover je rijles geef ( 19%)

En dat je je zelf indekt voor spaarregeling waar je op kunt sparen van je winst.

Als je ziek bent heb je geen inkomen... of op vakantie gaat...dan werkt je niet dus geen inkomen.

Die moet je dus ook zelf dekken, dat je die verlof week of zieke week eruit haal met je winst.

De beste prijs voor lessen te geven zijn 10 euro goedkoper dat de gemiddelde rijschool in je buurt.

b.v.

de meeste in je buurt kosten 55 euro, 60 euro, 65 euro, 50 euro,

dan moet je op een prijs zitten van 40 of 45 euro of 48 euro !!!

 

groetjes woodyke

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een kostprijsberekening zul je toch ook nog wat andere beslissingen moeten nemen: Ga je een auto kopen? Heb je daar zelf geld voor of moet je lenen en rente betalen? Ga je een auto leasen?

 

Wat als je auto kapot is? Je kunt dat verzekeren, maar een vervangende auto met dubbele bediening is niet een-twee-drie geregeld.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.