• 0

Hoe maakt je hetv verschil

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe zou je het zelf doen?

Stel eens (is maar een wilde gok hoor) dat je je zou moeten onderscheiden, hoe zou jij dat doen?

 

 

 

Al de standaard dingen zoals goede service verlenen, juiste verhouding prijs kwaliteit etc is bekend bij elk bedrijf in de branche waar ik bezig ben.

 

Op een gegeven moment kun je niet meer doen dan je al hebt gedaan.

 

Stel de vraag maar eens aan jezelf, hoe zij jij het doen als de buurman dezelfde producten in huis heeft?

Link naar reactie
  • 0

Doen alsof je niet hetzelfde verkoopt maar iets beters en completers. En dat gaat verder dan alleen het product zelf. Je koop zelf ook genoeg spullen bij diverse winkels, waarom ga je naar de ene supermarkt en niet de andere terwijl de producten hetzelfde zijn en de prijs niet gek veel uitmaakt als je de totalen bekijkt.

 

En ga dit letterlijk op papier zetten, waarom dirk van de Broek en nniet Jumbo, waarom koop ik bij Gamma en niet Karwei. Waarom rij ik liever in een Volkswagen dan Toyota terwijl beide auto's mij van A naar B brengen.

 

Je verkoopt niet alleen een product maar je hele zaak, het hele verhaal, zorg dat je zaak een verhaal heeft welke uitgedragen kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel kost een auto?

 

Het antwoord op die vraag is zo sterk afhankelijk van verschillende variabele dat het onmogelijk is om er zo een antwoord op te geven. Dit geldt hetzelfde voor jou vraag.

 

Waarom kopen mensen bij jou.

 

Klantvriendelijk

Goedkoop (/ of duurder maar wel betere kwaliteit en service)

Betere aanloop/ligging

enz enz

 

en wat wellicht nog belangrijker is: onderscheidend zijn!

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Doen alsof je niet hetzelfde verkoopt maar iets beters en completers. En dat gaat verder dan alleen het product zelf. Je koop zelf ook genoeg spullen bij diverse winkels, waarom ga je naar de ene supermarkt en niet de andere terwijl de producten hetzelfde zijn en de prijs niet gek veel uitmaakt als je de totalen bekijkt.

 

Het is hetzelfde product in kwaliteit en merk en leverancier. Hoe moet je hier het verschil maken als jij en ik beiden dezelfde leveranciers hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel kost een auto?

 

Het antwoord op die vraag is zo sterk afhankelijk van verschillende variabele dat het onmogelijk is om er zo een antwoord op te geven. Dit geldt hetzelfde voor jou vraag.

 

Waarom kopen mensen bij jou.

 

Klantvriendelijk

Goedkoop (/ of duurder maar wel betere kwaliteit en service)

Betere aanloop/ligging

enz enz

 

en wat wellicht nog belangrijker is: onderscheidend zijn!

 

 

Onderscheidend in wat!!!

Link naar reactie
  • 0
Het is hetzelfde product in kwaliteit en merk en leverancier. Hoe moet je hier het verschil maken als jij en ik beiden dezelfde leveranciers hebben.

 

Je onderscheiden op andere punten.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het is hetzelfde product in kwaliteit en merk en leverancier. Hoe moet je hier het verschil maken als jij en ik beiden dezelfde leveranciers hebben.

 

 

Dan zorg je dat de klant weet dat jij lief leuk en aardig bent. Dat jij helemaal naar Zwitserland bent gereden met de auto om het product te bekijken en testen en jij het daarom in je winkel hebt. Het hoeft niet helemaal waar te zijn maar je moet een verhaal hebben. Dat verhaal zorgt ervoor dat jij voorkeurspositie geniet bij de klant en dat verhaal is het verhaal dat de klant aan z'n vrienden verteld als ze met het product bezig zijn op het werk.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel kost een auto?

 

Het antwoord op die vraag is zo sterk afhankelijk van verschillende variabele dat het onmogelijk is om er zo een antwoord op te geven. Dit geldt hetzelfde voor jou vraag.

 

Waarom kopen mensen bij jou.

 

Klantvriendelijk

Goedkoop (/ of duurder maar wel betere kwaliteit en service)

Betere aanloop/ligging

enz enz

 

en wat wellicht nog belangrijker is: onderscheidend zijn!

 

 

Onderscheidend in wat!!!

 

Kom op zeg!

 

- Prijs

- Beschikbaarheid

- Levertijd

- Service

- Klantvriendelijkheid

- Winkeluitstraling

- Garantie

- Accessoires

- Thuisbezorging

- Klantenpas met voordelen

- etc.

- etc.

 

 

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Stroop die mouwen eens op en wees eens creatief!

 

Vb.: Als jullie alletwee papier verkopen (A4, even wit, even duur, even goed printpaar) dan ga je toch concurreren op de dingen die anders zijn, of op de dingen jij anders wilt doen?

 

Dan zorg jij dat je binnen 24 uur levert, z'n oud papier gaat ophalen (las onlangs dat daar veel geld in zit tegenwoordig), voor mijn part ga je zn printer onderhoud erbij doen.

 

Onderscheid je gewoon door anders te zijn dan de rest. Hoe bedenk je dat? Laat eens lekker een bad vollopen en ga daar eens een uur in filosoferen, ga eens een uur op de bank liggen en bedenk eens wat! Het maakt geen r**t uit wat, als je je er maar door onderscheid en als het maar een business case heeft (dat het daadwerkelijk wat toevoegd, voor jou en voor de klant).

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Het is hetzelfde product in kwaliteit en merk en leverancier. Hoe moet je hier het verschil maken als jij en ik beiden dezelfde leveranciers hebben.

 

Je onderscheiden op andere punten.

 

Andere punten daar is het moeilijk om je eigen nog te onderscheiden omdat ook elk bedrijf hierop let.

 

Zonder goede service ben je niks, zonder klantvriendelijkheid ook niet en dat weten mijn concurrenten ook.

 

Ik denk dat ik de onderscheid moet maken bij mijn leverancier en niet hier in Nederland, maar hoe precies is moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel kost een auto?

 

Het antwoord op die vraag is zo sterk afhankelijk van verschillende variabele dat het onmogelijk is om er zo een antwoord op te geven. Dit geldt hetzelfde voor jou vraag.

 

Waarom kopen mensen bij jou.

 

Klantvriendelijk

Goedkoop (/ of duurder maar wel betere kwaliteit en service)

Betere aanloop/ligging

enz enz

 

en wat wellicht nog belangrijker is: onderscheidend zijn!

 

 

Onderscheidend in wat!!!

 

Kom op zeg!

 

- Prijs

- Beschikbaarheid

- Levertijd

- Service

- Klantvriendelijkheid

- Winkeluitstraling

- Garantie

- Accessoires

- Thuisbezorging

- Klantenpas met voordelen

- etc.

- etc.

 

 

 

 

 

Allemaal dingen waar de concurrenten op letten.

Link naar reactie
  • 0

 

Andere punten daar is het moeilijk om je eigen nog te onderscheiden omdat ook elk bedrijf hierop let.

 

Zonder goede service ben je niks, zonder klantvriendelijkheid ook niet en dat weten mijn concurrenten ook.

 

Ik denk dat ik de onderscheid moet maken bij mijn leverancier en niet hier in Nederland, maar hoe precies is moeilijk.

 

 

Als het product hetzelfde is moet je het prodcut ook niet proberen te veraderen. Het enige wat je dan hebt is je naam. Ik koop liever iets bij een bekende dan een onbekende als het prodcut precies gelijk is. Liever bij iemand uit de regio dan ergens anders vandaan, als toch het product gelijk is. Iemand waarvan de onderneming mij boeit en een leuk verhaal heeft (wat ik geloof, hoeft niet waar te zijn maar ik moet het geloven) heeft mijn voorkeur. Als dat het enige is wat je onderscheid dan moet je dat op alle fronten inzetten om je te onderscheiden.

Link naar reactie
  • 0

Stroop die mouwen eens op en wees eens creatief!

 

Vb.: Als jullie alletwee papier verkopen (A4, even wit, even duur, even goed printpaar) dan ga je toch concurreren op de dingen die anders zijn, of op de dingen jij anders wilt doen?

 

Dan zorg jij dat je binnen 24 uur levert, z'n oud papier gaat ophalen (las onlangs dat daar veel geld in zit tegenwoordig), voor mijn part ga je zn printer onderhoud erbij doen.

 

Onderscheid je gewoon door anders te zijn dan de rest. Hoe bedenk je dat? Laat eens lekker een bad vollopen en ga daar eens een uur in filosoferen, ga eens een uur op de bank liggen en bedenk eens wat! Het maakt geen r**t uit wat, als je je er maar door onderscheid en als het maar een business case heeft (dat het daadwerkelijk wat toevoegd, voor jou en voor de klant).

 

De afnemer zijn harde inkopers/verkopers, verhalen erom heen is leuk om je bedrijf te presenteren maar als een inkoper een product koopt dat kijkt men naar het merk en prijs, als is de prijs ergens anders € 0.05 goedkoper per kilo dan koopt hij niet bij jou maar ergens anders want op een compleet auto schilt dat veel geld.

 

Weet je waarom hij jouw dan in de steek laat, zodat hij uiteindelijk een betere prijs kan maken voor zijn eigen klanten.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal dingen waar de concurrenten op letten.

 

Zit je in een depressie ofzo? Het lijkt wel alsof je denkt dat aan alles al gedacht is bij de concurrenten, ik kan je garanderen dat dat niet zo is. Maar als je met die zonnebril op blijft zitten zal die gedachte van je niet weggaan.

 

Waarom zijn er dan zoveel automerken? Waarom verkoopt de shell benzine en de bp kan er ook nog van leven. Zijn het dezelfde producten? In essentie wel, maar het product op zich is maar een fractie van wat je (ver)koopt. Dat geldt ook bij die concurrenten van je én ook bij jou.

 

Ga het boek de paarse koe eens lezen, of hoe creër ik een blauwe oceaan. Misschien gaat je dat inspireren.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Stroop die mouwen eens op en wees eens creatief!

 

Vb.: Als jullie alletwee papier verkopen (A4, even wit, even duur, even goed printpaar) dan ga je toch concurreren op de dingen die anders zijn, of op de dingen jij anders wilt doen?

 

Dan zorg jij dat je binnen 24 uur levert, z'n oud papier gaat ophalen (las onlangs dat daar veel geld in zit tegenwoordig), voor mijn part ga je zn printer onderhoud erbij doen.

 

Onderscheid je gewoon door anders te zijn dan de rest. Hoe bedenk je dat? Laat eens lekker een bad vollopen en ga daar eens een uur in filosoferen, ga eens een uur op de bank liggen en bedenk eens wat! Het maakt geen r**t uit wat, als je je er maar door onderscheid en als het maar een business case heeft (dat het daadwerkelijk wat toevoegd, voor jou en voor de klant).

 

De afnemer zijn harde inkopers/verkopers, verhalen erom heen is leuk om je bedrijf te presenteren maar als een inkoper een product koopt dat kijkt men naar het merk en prijs, als is de prijs ergens anders € 0.05 goedkoper per kilo dan koopt hij niet bij jou maar ergens anders want op een compleet auto schilt dat veel geld.

 

Weet je waarom hij jouw dan in de steek laat, zodat hij uiteindelijk een betere prijs kan maken voor zijn eigen klanten.

 

 

Dan heeft hij zich toch weten te onderscheiden op prijs!!!!!!!

 

Als jij je niet wil onderscheiden door de prijs lager te doen zal je je anders moeten onderscheiden anders is er inderdaad geen reden om niet naar de buurman te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me maar volgens mij zoek je geen advies over hoe je het wel moet doen, want volgens mij weet je het zelf al allemaal. Als je alles al een keer geprobeerd hebt (waar ik niet van uit ga) moet je precies gaan doen wat spOOn zegt: Creatief zijn! oftewel ONDERNERMER zijn!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Stroop die mouwen eens op en wees eens creatief!

 

Vb.: Als jullie alletwee papier verkopen (A4, even wit, even duur, even goed printpaar) dan ga je toch concurreren op de dingen die anders zijn, of op de dingen jij anders wilt doen?

 

Dan zorg jij dat je binnen 24 uur levert, z'n oud papier gaat ophalen (las onlangs dat daar veel geld in zit tegenwoordig), voor mijn part ga je zn printer onderhoud erbij doen.

 

Onderscheid je gewoon door anders te zijn dan de rest. Hoe bedenk je dat? Laat eens lekker een bad vollopen en ga daar eens een uur in filosoferen, ga eens een uur op de bank liggen en bedenk eens wat! Het maakt geen r**t uit wat, als je je er maar door onderscheid en als het maar een business case heeft (dat het daadwerkelijk wat toevoegd, voor jou en voor de klant).

 

De afnemer zijn harde inkopers/verkopers, verhalen erom heen is leuk om je bedrijf te presenteren maar als een inkoper een product koopt dat kijkt men naar het merk en prijs, als is de prijs ergens anders € 0.05 goedkoper per kilo dan koopt hij niet bij jou maar ergens anders want op een compleet auto schilt dat veel geld.

 

Weet je waarom hij jouw dan in de steek laat, zodat hij uiteindelijk een betere prijs kan maken voor zijn eigen klanten.

 

 

Dan heeft hij zich toch weten te onderscheiden op prijs!!!!!!!

 

Als jij je niet wil onderscheiden door de prijs lager te doen zal je je anders moeten onderscheiden anders is er inderdaad geen reden om niet naar de buurman te gaan.

 

Ik kan niet € 0.05 naar lager zitten want dan maak ik verlies en ik kan het niet compenseren met andere handel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.