• 0

Waar adverteren jullie op internet?

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het maakt natuurlijk geen fluit uit waar een ander adverteert. Henri Kroeze adverteert binnen de doelgroep "mensen die van modelauto's houden", Robert Tenk adverteert binnen de doelgroep "bedrijven die op internet willen adverteren" en ik adverteer binnen de doelgroep "ondernemers die eens hun hart willen luchten en een klankbord zoeken". Omdat ik geen idee heb wat jij doet, kan ik (noch anderen op dit forum) je enig ander zinnig antwoord geven.

 

(Edit: ik zie na het posten van mijn bericht dat je "een stukje Nederland" verkoopt. Pixels verkopen... het is toch geen vorm van adverteren he? Want dan zou het nét lijken alsof je met deze vraag stiekem aan het aquireren bent op HL.... Nee, dat zou jij niet doen toch? ..... Toch? .... Nee, dat dacht ik al. )

Link naar reactie
  • 0

Actief lid zijn van een user-community die relevant is voor wat je doet werkt imho (en in mijn specifieke geval) beter dan advertenties plaatsen. Nou is dat moeilijk vergelijken, net wat Ruben zegt, omdat we allemaal in een bepaalde markt zitten en die van mij nu eenmaal vrij kleinschalig is (en waarbij het uiteindelijk meer aankomt op het kennen van mensen).

 

Stomtoevallig is een vergelijkbare site als die van jou een van de weinige plaatsen waar ik wel op adverteer. Ik geloof dat me dat in de 3 jaar dat die advertentie daar actief is zo'n 5 kliks heeft opgeleverd. 5 kliks in totaal... Maar goed, het was een eenmalig bedrag van een paar $, wijze les dus.

 

;D

Link naar reactie
  • 0

 

(Edit: ik zie na het posten van mijn bericht dat je "een stukje Nederland" verkoopt. Pixels verkopen... het is toch geen vorm van adverteren he? Want dan zou het nét lijken alsof je met deze vraag stiekem aan het aquireren bent op HL.... Nee, dat zou jij niet doen toch? ..... Toch? .... Nee, dat dacht ik al. )

 

Nee dat heeft er niets mee te maken, ik ben bezig met het starten van een eigen bedrijf en dat heeft niets met internet te maken.. Ik wil bij de start ook op internet adverteren, ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar reactie
  • 0

haha die website is meer een naast de studie projectje.

 

Hmm over de onderneming ik kan nog weinig zeggen ;) laten we het zo zeggen, het is een dienst die nog niet bestaat en het gaat best diep. Ik start de onderneming samen met een mede student en we zijn bijna in afstudeer fase.. Het heeft te maken met een vorm van procesoptimalisatie voor zowel MKB als grotere ondernemingen, zowel op productie- als dienstengebied etc. dus waar adverteerden jullie bijvoorbeeld voor B2B marketing?

Link naar reactie
  • 0

Eerst maar eens inzicht krijgen in je markt, lijkt me zo.

'MKB en grotere ondernemingen' is veel te breed. Hak dat maar in stukjes. En 'procesoptimalisatie' is ook te vaag natuurlijk (dat doe je expres neem ik aan), maar ook daar valt nog wel wat onderscheid in te maken. Als al die groepen hebt gedefinieerd, kun je ze makkelijk vinden, ook op internet.

 

Op dat moment kun je trouwens ook AdWords (of iets vergelijkbaars) inzetten. Gericht adverteren of sponsoren, daar gaat het om. Het lokaliseren van je doelgroep is veel belangrijker dan nadenken over de middelen die je gaat inzetten. In het ene geval kan het adverteren zijn, maar in het andere geval misschien wel een beursstand of actieve deelname in een forum. Om maar eens wat te noemen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor adverteren op internet is op dit moment Google Adwords het voordeligst.

Het voordeel daarvan is dat een advertentie alleen wordt getoond bij bepaalde zoektermen, en dat je alleen betaald als iemand op de advertentie klikt.

 

Een fout die vaak gemaakt wordt bij Adwords is dat er lijsten met zoektermen ingevoerd worden, waardoor een advertentie aan een te groot publiek wordt getoond. Omdat er weinig mensen op de advertenties klikken, worden de advertenties slecht beoordeeld door Google, en gaat de prijs per klik omhoog.

 

Adwords kan ontzettend effectief zijn. Al zijn er veel dingen waarover nagedacht moet worden. Er zit een heel systeem achter.

 

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0

Google Adwords momenteel en dat onderhoud ik zelf voor het berdijf waar ik voor werk. Maar dat gaan we wel veranderen omdat het niet te doen is meerdere advertenties te beherden en dit effectief te maken en daarnaast ook nog eens onderzoeken waar ze vandaag komen en wat het meest effectief is.

 

Momenteel zit ik te denken aan http://www.clickr.nl/. Maar er zijn veel meer diensten waar je naar kunt uitbesteden.

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Allereerst zou je je website kunnen gaan vermelden op een aantal webgidsen zoals Adresgids.net. (gratis !) Dit is ook goed voor je vindbaarheid voor Google en andere zoekmachines. In deze webgids kun je een omschrijving maken van je bedrijf en/of website.

 

 

Verder kun je gewoon gaan adverteren op allerlei gratis advertentie sites die er zijn zoals Zoekertjeskrant.nl.

Er zijn veel bezoekers op dit soort sites waardoor je site of produkt bij een grote groep onder de aandacht komt en het kost je niets !

 

 

 

heb je zelf of heeft jouw onderneming een originele website die je bekendheid wilt geven? plaats hem op www.adresgids.net Internationaal? www.expatpagina.nl !

Gratis adverteren voor ondernemers en particulieren kan op www.zoekertjeskrant.nl

Gewoon leuk filmpjes kijken? www.1001filmpjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is iderdaad van belang om je doelgroep in kaart te brengen en proberen te denken waar deze rondhangt op het net, interesses enz. Kruip in de huid van de klant.

Ikzelf heb wel eens gebruik gemaakt van google adwords maar kan niet (nog) niet zeggen dat het effectief is. Linkjes laten plaatsten op relevante sites waar je doelgroep veel komt is ook een manier maar goed.. maak dan nog van een kijker een koper.. Dit hangt dus ook van je product af, is het een duurzaam iets dan zal de consument vooral veel informatie proberen in te winnen en zul je je advertentiecampagne ook daar op in moeten richten. en is het creeëren van een brede naamsbekenheid nuttig. Verkoop je andere producten en wil je van kijkers kopers maken dan zul je je daar ook op aan moeten passen. Alles hangt af van je product, prijs en doelgroep.. Als je dat weet dan kun je een advertentie methode gaan bedenken.

 

Veel succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er inderdaad aan wie je doelgroep is. Soms is het beter om te adverteren in een regionaal krantje dan op internet.

 

m.v.g., Annelies Blekman

zelfstandig verpleegkundige

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie
  • 0

Wat is optimaal? Waar kan ik optimaal adverteren?

 

Dat hangt helemaal van je doelgroep af. Eerst een doelgroepanalyse doen en daarna bepalen via welke kanalen deze doelgroepen het beste aangesproken kunnen worden.

 

Het kanaal was Google en dat is volgens de topicstarter niet optimaal. Vandaar mijn vraag...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben sinds een jaar bezig met mijn onderneming en heb veel resultaten behaald met google addwords , maar ook met Hyves,verder veel gratis plaatsingen via startpagina's, heb wel onderzoek gedaan en met collega's gesproken en ik moet zeggen dat ik nu na een jaar pas rendement zie.

ik geloof echt dat internet adverteren niet alleen zaligmakend is , ben nog steeds ervan overtuigd dat het persoonlijke contact het beste is.

Ralph Baaij

 

Make-up artist

Link naar reactie
  • 0

Als je het goed aanpakt met Google adwords zou je juist een grote ROI (resulaat na een investering) moeten krijg. En verdien je de investering dus terug.

 

Een google advertentie zou altijd naar een bepaald doel moeten leiden. Dit kan een verkoop zijn, maar ook het invullen van een forumulier.

Veel bezoekers gaan namelijk niet gelijk over tot een koop. Het is dus handig om hun gegevens op een andere manier vast te leggen. Zodat je deze bezoekers later nog kan benaderen.

 

Bij een goed opgezette adwords strategie klikken alleen die mensen op de advertenties die daarna ook de gewenste actie ondernemen. Waardoor adwords (wanneer goed toegepast) ontzettend effectief is.

 

 

 

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0
Als je het goed aanpakt met Google adwords zou je juist een grote ROI (resulaat na een investering) moeten krijg. En verdien je de investering dus terug.

 

Dit is zeker waar. Met Google kun je een doelgroep heel gericht (en snel) bereiken. Toch hangt het af van de markt waarin je zit, omdat er voor kleine ondernemers soms moeilijk te concurreren is op de populaire zoekopdrachten.

 

Belangrijk is de 'landing page', de pagina waarop de bezoeker binnenkomt vanaf de advertentie, want als deze de gebruiker prikkelt tot actie (informatie aanvragen, aankoop doen etc.) is de kans groot dat je de investering dik terugverdient.

Aan bezoekers die niets kopen heb je immers niets, dus probeer je conversie te verhogen en kijk eens rond naar hoe anderen het doen. Vaak kun je uit soortgelijke advertenties een hoop inspiratie halen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.