• 0

factuur vijf jaar te laat?

Ik heb van mijn architect onlangs een factuur ontvangen, waarin hij

werkzaamheden factureert over mrt t/m sept 2003!!

In de periode sept 2003 t/m heden heb ik nooit iets van hem vernomen en

nu ligt er een factuur op de mat!

Mijn vraag is nu binnen hoeveel jaar hij had moeten factureren en of ik deze factuur nu wel/niet moet betalen.

Ik heb op internet al wel gezocht, maar het is mij niet geheel duidelijk.

 

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

 

Valt dit onder de algemene verjaringstermijn, de verjaringstermijn voor contractuele vorderingen of consumentenkoop?

 

Ik ben erg benieuwd!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben nooit iets ondertekend, er is in 2003 alleen mondeling afgesproken wat de werkzaamheden zouden zijn. Dit betrof alle werkzaamheden die nodig zijn om een vergunning voor een woonhuis aan te vragen. We zouden een x-bedrag betalen wanneer die vergunning rond was. Echter door een geschil met de gemeente is die vergunning er nooit gekomen. De architect heeft dan ook niet 100% van de afgesproken werkzaamheden verricht, maar zo'n 85%.

(factureert niet tegen het afgesproken bedrag, maar heeft nu zijn gewerkte uren doorberekend en deze vallen hoger uit)

 

De architect wist dat er problemen waren met de gemeente en dat de vergunning waarschijnlijk niet door zou gaan. Hij zou ons in 2003 dan ook nog terugbellen over het een en ander, maar dit heeft hij niet gedaan.

En nu, jaren later, stuurt hij dus een factuur. Over zijn werkzaamheden ben ik altijd tevreden geweest, alleen het terugbellen liet wel eens te wensen over... Maar om na zoveel jaar opeens een nota te sturen vind ik ronduit brutaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.