• 0

Hoeveel tijd besteed jij aan je (online) netwerken?

Netwerken... Er bestaat misschien geen onderwerp waar méér meningen op na worden gehouden dan over de effectiviteit van netwerken. We hebben allemaal wel eens het gevoel dat het onderhouden van je netwerk meer tijd kost dan het geld oplevert. En toch kunnen we niet zonder. Vroegâh, toen de fax nog een gadget was, dronk je af en toe een biertje met de Ondernemersvereniging. Nu struin je met je 20 Mb ADSL verbinding van HigherLevel naar Plaxo naar LinkedIn en weer terug. In 'the old days' was je een netwerkdier als je één avond per week een borrel had met Lions, Rotary, of de golfclub. Nu knal je met je laptop op schoot tussen twee bedrijven door nog wat reacties op een forum.

 

Ik merk zelf dat je online in minder tijd méér ondernemers leert kennen in een groter gebied (scheelt ook nog eens een berg visitekaartjes) dan op de manier die je dan af en toe ook nog eens twee dagen ontzegging van je rijbevoegdheid opleverde ;)

 

De babbelbox vraagt zich daarom af:

 

Hoeveel tijd besteedt jij eigenlijk aan je netwerken?

 

En om dan maar meteen de aftrap te geven:

Dagelijks een (half) uur HigherLevel

Wekelijks een uur LinkedIn

Maandelijks een avondje bieren met de plaatselijke ondernemersvereniging :P

 

[dt aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Peter: Haha, interessante woordkeus, is iemand met veel contacten een sloerie?

Ik vind online netwerken wel wat gedevalueerd nu alles en iedereen elkaar toevoegt als contact. Anderzijds hebben mensen er veel minder moeite mee als je elkaar toevoegt 'en je ziet wel'. Ik vind het normaal dat ik sommige mensen nooit in real life zie en die intentie heb ik ook niet bij de meesten- terwijl het online contact wel heel leuk is.

 

Hoeveel tijd ik er aan besteed...geen idee. De ene keer heel veel uren, de andere keer nauwelijks. Van oudsher wel veel maar ik merkte ook dat wat je aanzwengelt je ook in beweging moet houden en dat lukt niet altijd. Je ontmoet nieuwe mensen, oude mensen verdwijnen uit beeld, mensen van way back ploppen ineens weer fris en fruitig op de radar, met mensen die je nog niet echt lang kent kan het al meteen ouwe jongens krentenbrood zijn. Leuk, dus!

 

Los van wáár je netwerkt, hoe doe je dat?

 

Link naar reactie
  • 0

@Peter: Haha, interessante woordkeus, is iemand met veel contacten een sloerie?

Ik vind online netwerken wel wat gedevalueerd nu alles en iedereen elkaar toevoegt als contact.

 

Je geeft zelf het antwoord al, Annedien... ;)

 

Ik heb onlangs mijn LinkdIn lijstje weer eens doorgekeken, en die mensen met 500+ contacten zijn typisch de mensen waar je nooit iets van hoort. En laten we eerlijk zijn, als je een netwerk van zoveel mensen zou willen onderhouden kom je nergens anders aan toe.

 

Vandaar mijn conclusie dat mensen met 500+ contacten zinloos zijn in mijn netwerk.

 

Mijn oorspronkelijke woordkeuze was trouwens 'allemansvriend', maar dat vond ik zo'n muf woord... :)

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort (2 weken of zo) zit ik op het Duitse Xing, waarvan ik nog niet eens wist dat het bestond… :-[

 

Iemand die ik een linkverzoekje had gestuurd belde me op en omdat ze uit mijn home town Berlijn komt raakten we aan de praat. Ze vertelde mij over Xing en stuurde me een uitnodiging.

 

Ik ben inderdaad voorzichtig met ‘nieuwe contacten’ uitnodigen, maar er zitten veel mensen uit de reisbranche en uit mijn doelgroep. Dus dat is wel leuk. En het heeft me 2 contacten opgeleverd waar ik zakelijk ook iets aan heb: ik kon twee nieuwe reisarrangementen aan mijn aanbod toevoegen. Dus da’s wel leuk. :)

Ik heb me nu bij 4 groepen aangemeld, maar merk nu al dat ik totaal geen tijd heb om het allemaal bij te houden. Dus bij mij is het elke dag ff op higherlevel kijken (sinds kort doe ik dat op mijn mobiel in de file ;D) en om de dag op Xing…

 

Link naar reactie
  • 0

HL: 0,15 uur per dag; Marketingfacts: 0,15 per dag; eigen blog en andere blogs (reacties e.d.): 0,15 per dag; Linkedin: 0,10 uur per dag; Twitter: 0,5 uur per dag; offline meetings: 4 uur per week

 

(Ja, ik schrok hier ook van. Maar: ZZP-er zijn betekent veel praten.

Ik probeer ook mijn netwerk op orde te houden. Dat is ook sterk afhankelijk van de online tools die je gebruikt. Ik sta op veel online sociale netwerken ingeschreven, maar dat betekent nog niet dat ik er actief ben. Sinds begin dit jaar mijn ativiteit wat dit betreft sterk teruggebracht.

 

Offline online contacten ontmoeten is het leukste wat er bestaat. En levert goede business op.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal mij even voorstellen, want ik ben vandaag voor het eerst op HL.

Jeroen Bakker is mijn naam en ik ben Regio intermarketing adviseur in Haarlemmermeer.

Ik help en ondersteun klein tot grote ondernemers om de weg te vinden met hun produkt naar internet, zodat ze daadwerrkelijk geld kunnen verdienen via internet.

 

Mijn netwerk? Per Dag: 1/2 uur ergens lunchen. 1/2 uur biertje kopen, 2 uurtjes, weblog en site bewerken.

En in de avonduren leren,netwerken en kennis vergaren op internet.

 

 

Als laatst leuk jullie allemaal te ontmoeten en ik zal me wekelijks een paar keer melden.

 

 

Allesvan.nl Haarlemmermeer

Link naar reactie
  • 1

Ik zie netwerken, of in ieder geval jezelf laten zien op het net, als een belangrijk onderdeel van mn werk. Ik besteed ongeveer een halve ochtend aan bijwerken en updaten van mn netwerken: VAK, Freelance Factory, Hyves, LinkedIn en nu dan HL. (+natuurlijk mijn eigen website)

 

Ik ben fris en nieuw op HL en heet Rebecca Kanne :)

Met zonnige groet,

 

Rebecca Kanne

Image Builder

www.Dare2be.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik verdeel het maar in online en offline en dat wat me nu te binnen schiet:

 

Online:

- LinkedIn zowel voor mezelf als voor KiviNiria (group op LinkedIn net begonnen waar ik groupmanager van ben) als bestuurslid afdeling bedrijfskunde. Een half uur per dag denk ik.

- The consultancy group - als sponsor regelmatig bezig nieuwe mensen bij het berijf waar ik voor werk doorlichten en aanbieden.

- Hyves (die mag ook he ;)) ook een half uur per dag maar wisselt wel eens per dag.

- 2 online games waar ik een uur tot 2 uur per dag de hele dag verspreid aan besteed en ook hele leuke nieuwe contacten opdoe zowel in Nederland als internationaal. - ja in feite ook vorm van netwerken ;)

ADDED: - En natuurlijk tegenwoordig weer HL ;D

 

Offline:

- Eens in de maand en 2 maanden 4 a 5 uur met de ingenieurvereniging

- Probeer af en toe een kring van de alumnivereniging van mijn opleiding op te zoeken. Maar ook kringen en meetings van de ingenieursvereniging - netwerk onderhoud zeg maar.

- Af en toe een congres of een beurs bezoeken om nieuwe contacten te leggen, heel goed voor je netwerk!!! - nieuwe netwerk creeeren dan.

 

Tsja er zal vast wel meer zijn, maar dit is wat me nu te binnen schiet en dat kost best wat tijde inderdaad ;)

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Heel verschillend. Afhankelijk van het aantal opdrachten en ander werk wat er ligt.

 

Online:

- LinkedIn, bijhouden netwerk, probeer het schoon te houden, met mensen (contacten klinkt zo niet-menselijk) die ik goed/beter ken of net zaken mee doe. Of een wederzijdse toevoeging kan betekenen.

- HL, altijd leuk om te helpen

- Eigen sites (Helder Resultaat en Normaudit) content, column en nieuwbrief

 

Offline:

- Diverse netwerkbijeenkomsten

- Diverse kennisbijeenkomsten (KKZH, Delft Communication Network etc)

- evenementen als MarCom, 212 en specifieke seminars

 

Al met al een uur of 2 per week online en dag of 2 per maand offline, afhankelijk van het seizoen.

Gr.

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit tijdens mijn 'sociologie tijd' een artikel gelezen over de vraag of mensen (lees: ondernemers) minder real life gingen afspreken en juist meer via de digitale snelweg hun contacten opdeden. Uiteindelijk schijnt het zo te zijn dat het 'online meeten' en netwerken een middel is, en het uiteindelijke 'nuttige contact' toch nog steeds met een biertje in de kroeg plaats vind. Op den duur wil je toch het gezicht achter jopie4567 zien.....

 

ikzelf besteed gemiddeld 1,5 uur per dag aan online netwerken om antwoord op de vraag te geven.

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die 1225 uur per jaar wel een goeie.

Als zelfstandig verpleegkundig ben je constant bezig met netwerken. Wanneer je goede zorg verleend, heeft dit weer invloed op het uitbreiden van je netwerk. Namelijk via mond-op-mondreclame.

 

m.v.g., Annelies Blekman

Ik werk als zelfstandig verpleegkundige in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik een digitaal boek geschreven voor startende zelfstandige zorgverleners.( 280 blz. ). Een handleiding om te starten en een goede praktijk uit te bouwen.

Verder geef ik cursussen, o.a. aan opleidingen in de gezondheidszorg.

Link naar reactie
  • 0

Toevallig wel ja, maar dat was nodig ook. Gisteren als bedrijfsuitje drie uur lang met een lasergamewapen door de bossen lopen rennen met HL-lid DLA's Lasercombat... Kan goed merken dat ik weer eens iets lichamelijks gedaan heb ;)

 

Ben jij de Jeroen Bakker diealtijd bovenin Google staat? ???

 

Ik heb zojuist even gecheckt, en ja, ik zie dat ik op zowel .nl als .com op 1 sta (maar ik ben ze niet allemaal uit de top10 hoor) :)

Link naar reactie
  • 1

Aan online netwerken besteed ik ongeveer een half uur per dag.

 

Toch ben ik effectief veel vaker bezig met netwerken. De meeste tijd gaat zitten in het opvolgen van reacties op zaken die ik, in de eerste instantie, vaak zelf heb aangezwengeld. Daarom kan het soms oplopen, maar is het altijd een combinatie van online en offline netwerken.

 

Het openbaar vervoer, waar ik nog steeds regelmatig gebruik van maak, is ook een plek waar ik een hoop nieuwe contacten op doe. Ik werk bijvoorbeeld nog steeds samen met de grafisch vormgever die ik ontmoette onderweg naar het ROC. Ik ben iemand die toevalligheden en kansen aangrijpt. Ik ga dan ook nooit op pad zonder visitekaartjes en een mobiele telefoon op zak te hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Herkenbaar verhaal, Chris.

 

Ook bij mij die combinatie van of en on line. Eerlijk gezegd geen echte Linked of Hyves fan; zend gewoon een email in plaats van een krabbel ;-) !

 

Voor mij blijft het een combo van de twee; persoonlijk "live" contact blijft zo belangrijk. Voor mij niet te vervangen met de virtuele versie .

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.