• 0

Investeerders gezocht onroerend goed branche

Hallo,

 

Wij zoeken een investeerder voor ons plan om te handelen in onroerend goed.

Elke keer zodra ik dat woordje zeg, ben ik bijna overal gelijk afgeschreven.

Banken durven niks terwijl er bijna geen risico is en we niet een heel hoog bedrag nodig hebben zo'n € 200.000,-

 

Dit is het idee:

Het idee is om oudere huizen te kopen te renoveren/moderniseren en doorverkopen met winst.

Het is onze hobby om te klussen en om een mooi resultaat te behalen met onze werkzaamheden.

De kansen op de markt zijn erg groot, er zijn niet veel mensen die op deze manier werken en hebben ons georiënteerd in de omgeving Midden/Noord Limburg waar je veel van dit soort projecten kan vinden.

De klant koopt een volledig gerenoveerd/gemodernisserd huis waar ze de eerste tijd niets aan onderhoud hoeven te verrichten.

Er is een grote vraag naar huizen in perfecte staat voor de verkoop.

Wij hebben geen directe concurrenten.

Zodra de financiëring rond is zullen wij een contract aangaan met onze makelaar die huizen zullen zoeken en uiteindelijk weer verkopen via hun eigen middelen.

 

Ik hoop dat iemand ons tips kan geven, of dat iemand dit zelf ook doet en de weg kan wijzen.

Wij zijn nog jong en hebben daardoor niet veel eigen vermogen, maar als je niks probeerd weet je het nooit.

Het ondernemen zit in mijn bloed en zal ook niet stoppen tot het een keer zal lukken.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het heel wat zou schelen indien je dit uit een vaste baan zou doen, dan kan je een hypotheek nemen en jullie aankoopprijs ligt iets dichter bij de executieprijs dan normaal en dat is wel gunstig lijkt mij.

 

Het zal je volgens mij wel steeds 6% overdrachtsbelasting en notariële akten kosten.

 

Als ik zie hoeveel programma's er zijn over een soortgelijk initiatief lijkt het me niet dat je de enige bent.

 

Last but not least; een huis is niet altijd binnen een week verkocht en aangezien je weinig kapitaal hebt, zul je dus altijd een tijdje zonder werk zitten totdat het huis is verkocht en je weer aan het volgende kan beginnen.

 

Wil je jouw idee goed doen denk ik dat je nadat het eerste huis af is gelijk aan het volgende moet beginnen en dan kan in de tussentijd het eerste huis verkocht worden etc. Om een goede omloopsnelheid te krijgen zul je denk ik aan 5 huizen "voorraad" moeten denken.

 

Maar ik zou zeggen, ga eens met wat makelaars praten, die hebben vaak wel contacten met beleggers in de regio die er misschien wel brood in zien.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

In televisieprogramma's is vaak te zien hoe klussers de hoeveelheid werk en kosten onderschatten terwijl ze hun eigen kunnen overschatten. Heeft u veel ervaring met klussen en overstijgt uw professionaliteit de doorsnee hobbyist?

 

Investeerders willen hun geld er natuurlijk uithalen. Wanneer zij u 2 ton lenen en u heeft na een jaar slechts een winst gemaakt van 10.000 euro, bent u beiden niet blij. Waarom begint u niet wat kleiner? Loop een nieuwbouwwijk binnen waar de huizen net zijn opgeleverd en biedt uw diensten aan aan de bewoners die net een huis hebben gekocht. Gaat dat lopen, dan heeft u meer vermogen, een schat aan ervaring en omzetcijfers om meer geld los te krijgen bij de bank.

Link naar reactie
  • 0

Het zal je volgens mij wel steeds 6% overdrachtsbelasting en notariële akten kosten.

 

Is het niet zo dat je deze mits je je huis binnen 6 maanden ofzo doorverkoopt terugkrijgt? Aktenn kosten tegenwoordig 750 euro via makelaarsland?

 

Ik vind het een goed idee. In Amsterdam lopen ook wat mannen rond die dit doen en dan meteen het huis splitsen in meerdere etages en het dan doorverkopen. Dat is helemaal lucratief. Als nou de huurmarkt ook nog eens vrijgegeven wordt, dan zou het helemaal leuk worden in die business.

 

Kun je niet de eerste keer zelf deze truuk uithalen en een half jaar in de shit zitten (klussen terwijl je er woont en daarna doorverkopen)? De winst mag je volgens mij in je zak steken, tenzij je dit meer dan 3 keer binnen een aantal jaren doet. Dat zou voor een mooi startkapitaal kunnen zorgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie Soitair

 

Maar er zijn een paar punten dat ik waarschijnlijk niet helemaal duidelijk heb gemaakt:

 

Als wij het langs ons eigen baan doen, wat we nu met ons eigen huis hebben gedaan, ben ik geen ondernemer en doe ik dus niet fulltime wat ik leuk vind om te doen.

 

De 6 % belasting zou ik in principe terug kunnen ontvangen als ik het project binnen een half jaar weer heb doorverkocht.

Dat zal de eerste keer niet lukken maar misschien wel bij het tweede project.

 

In ons plan is ook opgenomen dat we twee projecten binnen een jaar willen doen, dus al aan een tweede project willen beginnen zodra het eerste bijna klaar is.

5 projecten is onhaalbaar aangezien we geen aannemers zijn.

 

Maar ik ben nu inderdaad wel aan het kijken naar particuliere investeerders.

Link naar reactie
  • 0

Beste Misdefinitie,

 

Het is niet zo dat wij zo'n mensen als het Blok zijn, ik denk dat wij daar niet deel aan mogen nemen omdat wij dus alles zelf al kunnen en in ons eigen huis en bij derden alles zelf al hebben gedaan.

 

De winst zal tussen de € 25.000,- en € 50.000,- zijn.

 

En om mijn diensten aan andere aan te bieden, dan zou ik me als klusser in moeten schrijven, maar dat is niet het plan dat ik heb.

Wij willen niet meer voor andere werken maar puur voor onszelf en een aannemer of een klusser moet werken voor de klant dus dan kun je volgens mij net zo goed in loondienst blijven werken.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Is het niet zo dat je deze mits je je huis binnen 6 maanden ofzo doorverkoopt terugkrijgt? Aktenn kosten tegenwoordig 750 euro via makelaarsland?

 

Kun je niet de eerste keer zelf deze truuk uithalen en een half jaar in de shit zitten (klussen terwijl je er woont en daarna doorverkopen)? De winst mag je volgens mij in je zak steken, tenzij je dit meer dan 3 keer binnen een aantal jaren doet. Dat zou voor een mooi startkapitaal kunnen zorgen.

 

 

Ja inderdaad kun je de kosten terugkrijgen als je het binnen 6 maanden weer verkoopt.

 

En als er inderdaad geen andere mogelijkheden meer zijn, dan moeten we het doen via een andere weg.

Link naar reactie
  • 0

Beste Techno-Smiley

 

 

Badankt voor de tip over dat programme, gaan we zeker bekijken.

 

Ik ben zelf eigenlijk boekhouder, maar mijn ouders en meerdere familieleden hebben een eigen zaak dus ik wil dat al vanaf mijn 8ste.

Ik ben een harde werken en heb altijd graag geklust.

Mijn vriend heeft de HTS elkektra gedaan en weet dus alle praktische dingen.

Hij werkt nu in de technische dienst bij een bedrijf waar je dus alles zelf moet opknappen.

 

We hebben er lang over nagedacht over wat voor zaken we willen starten, als we maar niet meer voor een baas hoeven te werken.

 

Na een drietal ideen kwamen we hieropuit, dit past het beste bij ons en hiermee zullen we gelukkig zijn, en dat is het belangrijkste van alles.

Link naar reactie
  • 0

Als wij het langs ons eigen baan doen, wat we nu met ons eigen huis hebben gedaan, ben ik geen ondernemer en doe ik dus niet fulltime wat ik leuk vind om te doen.

 

Beetje vreemd: als je het niet leuk vind om het naast je baan te doen, vindt je het dan wel leuk om het fulltime te doen?

 

Doe diezelfde grap nog een keer, ga ipv 5 dagen 3 dagen werken, rond het project sneller af en je hebt niet 50k, maar 100k in een half jaar. Daarna nog een keer en je hebt 150k. Genoeg eigen geld om bij de bank aan te komen.

 

Ik denk dat de bank dit soort vehalen wel vaker hoort en niet investeert in loze (met alle respect) beloftes. Wie wil dat nou niet, een beetje klussen voor z'n beroep (nou ja, ik niet, maar er zijn geloof ik een heleboel Hollanders die het wel willen doen). Show some dedication, doe het naast je baan voor een jaar ofzo en ga dan terug naar de bank (met die 100k in je zak). Documenteer je project(en) en mark my words: dan willen ze zeker wel praten.

 

p.s. intussen, kun je het niet gewoon een keer voor een particulier doen waarbij JIJ het huis aankoopt, maar de particulier zelf. We willen allemaal graag meteen eigen baas zijn en de knaken zelf in onze zak steken, maar je moet ergens beginnen. Als je nog een projectje nodig hebt: ik heb er nog wel eentje in de aanbieding ;D

Link naar reactie
  • 0

Wij vinden het wel leuk om naast ons baan te doen, dat hebben we het afgelopen half jaar ook gedaan.

Maar je gaat naar een baan toe die je niet leuk vind, vervolgens kom je thuis gaat tot tien uur door met klussen in het weekend ook gewoon door. En elke dag ga je weer naar je baas toe.

En ga je er fijn voor zorgen dat hij zijn geld kan verdienen, ik denk dat een ondernemer wel iets anders in het oog heeft.

En dit kost heel veel tijd, het is energie slopend om dat langs je fulltime baan te doen en elke ochtend eerst naar je baan toe moet waar je totaal geen zin in hebt.

Als je voor een baas blijft werken kom je nooit verder als een standaard salaris of manager en doe je het nog steeds niet voor jezelf.

Link naar reactie
  • 2

Ik denk dat een hoop mensen hier op het forum snappen wat je bedoelt. Er zijn hier namelijk een hoop ondernemers die ook ooit hun baan vaarwel gezegd hebben. Ik denk wel dat daarvan een hoop mensen ook ooit op een zolderkamertje begonnen zijn naast hun 9-to-5 baan. Die zijn op een gegeven moment 3 dagen gaan werken, of ng minder, hebben een hoop gespaard en zijn toen begonnen...

 

Je zegt dat je niet graag wil dat een baas de risico's neemt en al het geld opstrijkt. In plaats daarvan wil je nu dat de bank risico's gaat nemen, maar jij wèl al het geld opstrijkt. En daarbij: hier zijn hypotheken voor bedoeld en als je nu al een baan hebt, dan kun je een prima hypotheek krijgen.

 

Wat kost die hele oefening eigenlijk:

 

  • Hypotheek voor een huis van €300.000.=: €1250,= per maand bruto (waarvan je de helft eventueel ook nog terugkrijgt)
  • Kluskosten voor het verbouwen van 1 pand: €30.000,= (wilde gok, gebaseerd op m'n ervaring met het inrichten van een nieuwbouw woning)
  • Levensonderhoud: €500,= per persoon per maand
  • Totaal voor 1 huis (gebaseerd op een 2-persoons huishouden) in zes maanden: €43.500,=

 

Spaar dat bij elkaar, verkoop je huis, regel wat met je overwaarde, sluit een consumptief krediet af, regel een huis om te verbouwen, regel met je huidige baan / banen een hypotheek (inclusief verbouwingskosten), verkoop je auto, regel voor 250 euro een klusbus, zeg je baan op en gaan!!!

 

Wat is je thuissituatie?

 

advocaat-van-de-duivel modus: ga je dit na 3 huizen nog steeds leuk vinden? Ook als je twijfelt, betekent dit niet dat je het NIET moet doen. Een tijdje klussen in plaats van een suffe baan kan ook verfrissend zijn en nieuwe perspectieven bieden.

Link naar reactie
  • 0

Je regio leent zich in beginsel wel voor activiteiten in het o.g. De helft van de huizen aan de Rijksweg staan op dit moment al te koop. De A73 zorgt voor een nieuwe kwalificatie van locaties in jouw regio. Met je eigen kapitaal kun je 1 actie maken. Je hebt eigenlijk maar 1 probleem: als die ene actie niet goed uitpakt ben je meteen terug bij af. Vervolgens zal het dan weer een aantal jaren duren voor je weer op dit punt zit.

 

Eigenlijk probeer je te beleggen met (vooral) geleend geld. Zoals bekend is dat link. Immers je afbetalings/renteverplichting is er ongeacht je resultaten. Wellicht kun je je financiele positie eerst nog verder versterken.

 

In je reactie schrijf je enkele dingen over de "handel in huizen" die simpelweg niet juist zijn. Je hebt dus ook nog wat huiswerk te maken. Ik vermoed dat wanneer je de zoekfunctie hier op HL gebruikt je al een heel eind komt. Anders even Googlen!

 

Anderzijds kan ik me voorstellen dat het flink kriebelt om aan de slag te gaan! Zeker in een gebied waar zoveel te koop staat!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

...

Wat kost die hele oefening eigenlijk:

 

  • Hypotheek voor een huis van €300.000.=: €1250,= per maand bruto (waarvan je de helft eventueel ook nog terugkrijgt)
  • Kluskosten voor het verbouwen van 1 pand: €30.000,= (wilde gok, gebaseerd op m'n ervaring met het inrichten van een nieuwbouw woning)
  • Levensonderhoud: €500,= per persoon per maand
  • Totaal voor 1 huis (gebaseerd op een 2-persoons huishouden) in zes maanden: €43.500,=

...

 

Mooie samenvating!

 

Ik vind het idee van huizen kopen, opknappen en doorverkopen heel mooi (al zou ik het zelf met 2 linkerhanden nooit doen ;D).

 

Wat ik nog mis: willen jullie zelf in die te renoveren panden gaan wonen, of hou je je eigen huis aan? Bij het laatste moet je dus een hypotheek voor het te renoveren pand afsluiten: extra kosten, want meer risico voor de financier. Voordeel is wel dat je huidig woning lekker van jullie is en blijft (niet na elk project hoeven verhuizen, en niet altijd in de rommel wonen).

 

Als je wel steeds meeverhuist moet je met de overwaarde op je huidige woning wel een eind kunnen komen, toch? Misschien een paar jaar doen, zuinig leven, veel sparen, tot je een ander huis koopt waar je weer zelf woont, en met de verdiensten van die paar jaar werken je 2e pand kopen.

 

Ik zou ook met een bank praten over een 'doorlopende hypotheek', zodat je niet steeds een nieuwe hypotheek hoeft af te sluiten, maar tot een bepaald maximum, en obv een taxatie, steeds dezelfde hypotheek kunt gebruiken. Een krediethypotheek, zeg maar, die je kunt meeverhuizen naar nieuwe panden. Gaan de zaken goed, dan zal de bank je vanzelf voorstellen meer panden te kopen en ook meteen het maximum leenbedrag verhogen! ;D.

 

Veel succes, en laat weten hoe het gaat!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi Alef,

 

Is jouw bedrijfsmodel bestand tegen een eventueel knappen van de huizenmarkt? Volgens een recent rapport van het IMF is 29% van de gemiddelde prijsstijging op de Nederlandse huizenmarkt tussen 1997 en 2007 niet te verklaren door fundamentele factoren. Dat noemen ze dus een zeepbel.

 

De overwaardering in Nederland is na Ierland de hoogste in Europa en veel groter dan bv. de VS. In de VS, Ierland, het VK en Spanje is de zeepbel momenteel aan het leeglopen.

 

Ik denk om die redenen dat banken huiverig zijn om nog langer de onroerend goed-zeepbel te sponseren. Ikzelf zou er ook geen € insteken. Hoe denken andere HL-ers over de o.g.-markt?

 

Link naar reactie
  • 0

Is jouw bedrijfsmodel bestand tegen een eventueel knappen van de huizenmarkt?

 

Haha, nee, dat zeker niet. Ik heb geen idee hoe het in de rest van Nederland zit, maar in de grote steden, zie ik eerlijkgezegd de huizenprijzen zelf niet zo snel zakken. Ik hoor verhalen dat Amsterdam steeds interessanter wordt voor hoofdkantoren in vergelijking met Londen en Parijs, en dat de huizenprijzen hier nog niet uitgestegen zijn. Maar goed, dat is natuurlijk subjectief en wordt gezegd door een huizenbezitter die net van plan is een ander huis te gaan kopen ;D. Wel om in te wonen en niet als belegging overigens ;)

 

Volgens een recent rapport van het IMF is 29% van de gemiddelde prijsstijging op de Nederlandse huizenmarkt tussen 1997 en 2007 niet te verklaren door fundamentele factoren.

 

Ik weet niet of ik dat rapport gelezen heb, maar dat zou best eens hetzelfde rapport kunnen zijn waarin geroepen wordt dat als je de ratio huizenlasten / GDP per capita bekijkt, je significant hoger uitkomt dan in de rest van de Europa en dat dat ook niet echt verklaarbaar is. Daaruit zou volgens dat rapport ook blijken dat de huizenprijzen in NL te hoog liggen.

 

De overwaardering in Nederland is na Ierland de hoogste in Europa en veel groter dan bv. de VS. In de VS, Ierland, het VK en Spanje is de zeepbel momenteel aan het leeglopen.

 

Hmmm, eerst de rest van de post lezen dus :-)

 

Ik denk om die redenen dat banken huiverig zijn om nog langer de onroerend goed-zeepbel te sponseren. Ikzelf zou er ook geen € insteken.

 

Ik zou er zelf ook geen euro instoppen. M'n samenvatting was dan ook niet bedoeld als compleet kostenplaatje, maar meer om de de topic starter uit z'n stoel te krijgen en te doen beseffen dat ondernemen risico nemen is.

 

Hoe denken andere HL-ers over de o.g.-markt?

 

Leuke vraag! Ben benieuwd naar reacties!

Link naar reactie
  • 0

 

...

Volgens een recent rapport van het IMF is 29% van de gemiddelde prijsstijging op de Nederlandse huizenmarkt tussen 1997 en 2007 niet te verklaren door fundamentele factoren. Dat noemen ze dus een zeepbel.

...

Hoe denken andere HL-ers over de o.g.-markt?

 

 

Ben geen expert, maar wie weet zit het IMF er gewoon naast? In NL wonen verreweg de meeste mensen in de Randstad, en vanwege de economische bedrijvigheid zal dat niet snel veranderen. Zolang er geen / onvoldoende huizen bijgebouwd worden, blijven de prijzen stijgen. Mensen willen toch enigzins in de buurt wonen waar ze werken, telewerken bijv is nog steeds niet ingeburgerd.

 

Wel denk ik dat de hypotheekrente-aftrek een soort zeepbel gecreëerd heeft, en door elke paar jaar de aftrekmogelijkheden te verminderen (2e huis niet meer aftrekbaar, bijleen regeling, wat verzinnen ze dit en volgende jaren?), de zeepbel zachtjes (dwz zonder crisis) leegloopt.

 

Misschien een nieuw topic openen voor deze discussie?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

...

 

 

Wat ik nog mis: willen jullie zelf in die te renoveren panden gaan wonen, of hou je je eigen huis aan? Bij het laatste moet je dus een hypotheek voor het te renoveren pand afsluiten: extra kosten, want meer risico voor de financier. Voordeel is wel dat je huidig woning lekker van jullie is en blijft (niet na elk project hoeven verhuizen, en niet altijd in de rommel wonen).

 

Als je wel steeds meeverhuist moet je met de overwaarde op je huidige woning wel een eind kunnen komen, toch? Misschien een paar jaar doen, zuinig leven, veel sparen, tot je een ander huis koopt waar je weer zelf woont, en met de verdiensten van die paar jaar werken je 2e pand kopen.

 

Ik zou ook met een bank praten over een 'doorlopende hypotheek', zodat je niet steeds een nieuwe hypotheek hoeft af te sluiten, maar tot een bepaald maximum, en obv een taxatie, steeds dezelfde hypotheek kunt gebruiken. Een krediethypotheek, zeg maar, die je kunt meeverhuizen naar nieuwe panden. Gaan de zaken goed, dan zal de bank je vanzelf voorstellen meer panden te kopen en ook meteen het maximum leenbedrag verhogen! ;D.

 

Veel succes, en laat weten hoe het gaat!

 

Wij hebben zelf 1.5 jaar geleden een opknapper gekocht en zijn nu bijna klaar met de verbouwing.

Wij willen dit dus ook naast dit huis doen, ik heb wel genoeg van de meubels te verschuiven ;)

 

Wij proberen het eerst zo rond te krijgen, aangezien we al een akkoord van de kvk hebben voor ons plan en de Belastingdienst ons ziet als ondernemer zijnde en wij gewoon een BTW nummer kunnen krijgen is nu alleen nog de financiering een probleem.

Wij zijn al bij een bank geweest en krijgen deze week bericht van hun, het was dus niet gelijk een nee.

En we hebben nog een drietal gesprekken bij financierders.

 

De kvk heeft ons geadviseerd om een Regeling Borgstelling MKB-kredieten aan te kaarten, dan staat de staat garant en kunnen we lagere rente's krijgen.

Het moeilijkste zal zijn om de financiering voor de eerste keer rond te krijgen, zodra het eerste project goed is afgerond hebben we vanzelf het vertrouwen.

Link naar reactie
  • 0

Hypotheek voor een huis van €300.000.=: €1250,= per maand bruto (waarvan je de helft eventueel ook nog terugkrijgt)

Kluskosten voor het verbouwen van 1 pand: €30.000,= (wilde gok, gebaseerd op m'n ervaring met het inrichten van een nieuwbouw woning)

Levensonderhoud: €500,= per persoon per maand

Totaal voor 1 huis (gebaseerd op een 2-persoons huishouden) in es maanden: €43.500,=

...

 

Hier zijn de huizenprijzen gelukkig iets voordeliger.

Wij hebben een huis op het oog dat rond de €110.000,- zit die volledig opgeknapt moet worden echt een heel groot huis met een hele grote tuin.

Als je het op zou knappen zou het rond de € 250.000,- waard worden.

 

Dus dat is inkoop € 110.000,-

Verbouwingskosten € 50.000,-

Eigen kosten € 40.000,-

Totaal € 200.000,-

Nou ga ik er niet vanuit dat alles meteen goed zal gaan, maar reken maar uit je winst!!

Alleen meten dan nog alle belastingen eraf.

Link naar reactie
  • 0

Je regio leent zich in beginsel wel voor activiteiten in het o.g. De helft van de huizen aan de Rijksweg staan op dit moment al te koop. De A73 zorgt voor een nieuwe kwalificatie van locaties in jouw regio. Met je eigen kapitaal kun je 1 actie maken. Je hebt eigenlijk maar 1 probleem: als die ene actie niet goed uitpakt ben je meteen terug bij af. Vervolgens zal het dan weer een aantal jaren duren voor je weer op dit punt zit.

 

Eigenlijk probeer je te beleggen met (vooral) geleend geld. Zoals bekend is dat link. Immers je afbetalings/renteverplichting is er ongeacht je resultaten. Wellicht kun je je financiele positie eerst nog verder versterken.

 

In je reactie schrijf je enkele dingen over de "handel in huizen" die simpelweg niet juist zijn. Je hebt dus ook nog wat huiswerk te maken. Ik vermoed dat wanneer je de zoekfunctie hier op HL gebruikt je al een heel eind komt. Anders even Googlen!

 

Anderzijds kan ik me voorstellen dat het flink kriebelt om aan de slag te gaan! Zeker in een gebied waar zoveel te koop staat!

 

Ard

 

Ja je hebt gelijk veel huizen staan hier te koop, met de aanleg van de A73 is het hier beter te bereiken en je hebt steeds meer toeristen trekpleisters hier.

Wat ook een voordeel is ( misschein een beetje grof) maar we krijgen ook te maken met de vergrijzing, veel mensen die 50 jaar in hetzelfde huis hebben gewoont en waaraan alles dus nog moet gebeuren als zij naar het tehuis gaan.

 

Ik weet niet precies wat je bedoeld met mijn huiswerk, ik heb de laaste tijd zoveel gelezen en gepraat hierover.

De kvk heeft ons plan goed gekeurd en de belastingdienst ziet ons als ondernemer.

wat weer veel belastingvoordeel opleverd als je starter bent.

 

Ik heb nu ook het probleem dat mijn contract bij mijn baas afloopt en dus via een uitkering dit moet gaan proberen.

Ik denk dat als je eenmaal bezig bent dat je dan niet makkelijk je droom opgeeft en weer gewoon gaat werken.

Ik ben wel al aan het solliciteren maar heb deze week een gesprek met iemand van het uwv die gaat kijken of ik vanuit een uitkering zonder sollicitatie plicht mijn zaak op kan starten.

 

Dus het is een beetje nu of de eerste tijd even niet.

Link naar reactie
  • 0

Vergrijzing is ook een gevaar. Ik ken de regio vrij aardig. )Valt onder mijn werkgebied) Ter vergelijk in het zuiden van Limburg (Kerkrade e.o.) zijn al plaatsen waar de huizen al bijna onverkoopbaar zijn. Daar kosten ze ook maar een paar cent maar niemand wil of kan ze kopen.

 

De regelingen van het UWV ken ik, het is een van mijn grotere opdrachtgevers. Let ook hier voor op: er is veel onkunde bij mensen over deze regelingen. Je moet goed weten waar je mee bezig bent.

 

De hypotheekrente is enkel aftrekbaar als je het huis zelf bewoond, beetje lastig om twee huizen zelf te bewonen. Je mag wel een periode twee huizen hebben (en de hypotheekrente ervan aftrekken) maar dit is beperkt. Ook is bij een repeterende activiteit de winst op de verkoop van huizen belast als winst. De regeling rondom de overdrachtsbelasting zit ietsjes anders in elkaar dan je hier schetst.

 

Je opmerking over "de KvK heeft ons plan goedgekeurd" kan ik niet volgen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

De hypotheekrente is enkel aftrekbaar als je het huis zelf bewoond, beetje lastig om twee huizen zelf te bewonen. Je mag wel een periode twee huizen hebben (en de hypotheekrente ervan aftrekken) maar dit is beperkt. Ook is bij een repeterende activiteit de winst op de verkoop van huizen belast als winst. De regeling rondom de overdrachtsbelasting zit ietsjes anders in elkaar dan je hier schetst.

 

Je opmerking over "de KvK heeft ons plan goedgekeurd" kan ik niet volgen.

 

 

 

 

 

Als je als ondernemer te werk gaat zou je de hypotheekrente van aangekochte panden moeten kunnen aftrekken als zakelijke kosten, analoog aan rente op zakelijke leningen, die voor consumenten niet meer aftrekbaar is. Vandaar ook mijn vraag, ga je zelf wonen in het te renoveren pand? Zo ja, dan heb je als ondernemer voordelen (nl je woont in je werkomgeving) die wellicht weer belastbar zijn! Checken!

 

De KvK heeft niets goed te keuren, hooguit adviseren ze over zaken die hun negatief opvallen in jullie plannen. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

...

Dus dat is inkoop € 110.000,-

Verbouwingskosten € 50.000,-

Eigen kosten € 40.000,-

Totaal € 200.000,-

Nou ga ik er niet vanuit dat alles meteen goed zal gaan, maar reken maar uit je winst!!

Alleen meten dan nog alle belastingen eraf.

 

Wat bedoel je met die eigen kosten? Levensonderhoud, 'salaris' voor jou en je partner? Ook over 'salaris' moet je nog belasting betalen.

 

Alles staat of valt uiteindelijk met de verkoopprijs, en de snelheid waarmee je het kunt verkopen. Misschien is het wel €250.000 waard, maar kost het dan 6 maanden om te verkopen. Dan kan het beter zijn om binnen een maand te verkopen voor €230.000... Cash is king!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Fred geeft een keurige aanvulling. De hypotheekrente voor een bedrijf is natuurlijk een reguliere kostenpost.

 

Nu komt echter de vraag: hoeveel startende bedrijven zonder trackrecord van de ondernemers krijgen op dag1 een bedrijfshypotheek van een bank om daarmee te gaan speculeren/beleggen/verbouwen/handelen in onroerend goed?

 

Mocht iemand uit eigen ervaring een bank kennen (geen particuliere investeerder dus) dan mag die de naam rustig hier op HL zetten. Ik hoop wel dat die bank dan even van te voren de koffievoorraad aanvult (liefst Alex Meijer koffie!) ... de spreekkamers zullen vol zitten!

 

Dit is geen inkoppertje qua financiering. Ook al is het hypothecair, voor de gemiddelde bank is dit geen appeltje-eitje.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.