Ik heb afgelopen weekend een nieuwe notebook gekocht, Macbook Pro.
Mijn onderneming heeft als startdatum 01-01-2008, en mijn desktop is gekocht half december 2007 door mij als privepersoon (dus zonder BTW aftrekken etc).
Nu kan ik die desktop iMac verkopen, maar de koper wilt het liefst een factuur. Kan ik die iMac verkopen vanuit het bedrijf, terwijl ik hem als prive persoon gekocht heb?
Uiteraard voer ik de nieuwe Macbook wel op als bedrijfskosten om BTW af te trekken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
martijn85
martijn85
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe notebook gekocht, Macbook Pro.
Mijn onderneming heeft als startdatum 01-01-2008, en mijn desktop is gekocht half december 2007 door mij als privepersoon (dus zonder BTW aftrekken etc).
Nu kan ik die desktop iMac verkopen, maar de koper wilt het liefst een factuur. Kan ik die iMac verkopen vanuit het bedrijf, terwijl ik hem als prive persoon gekocht heb?
Uiteraard voer ik de nieuwe Macbook wel op als bedrijfskosten om BTW af te trekken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15398-verkoop-computer/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag