Jump to content
Schreud
Verberg

Verkoopinformatiesysteem

vraag

Goedemiddeg allen,

 

zoals de titel zegt heb ik een vraag over verkoopinformatiesystemen.

Bij mijn vorige werk heb ik gewerkt met een dergelijk systeem, wat hun zelf hadden ontwikkeld (ict onderneming). Nu zit ik hier te kijken of we hier behoefte hebben aan een VIS. Mijn ervaring met een dergelijk systeem zijn erg positief. Nu zoek ik alleen goede gebruiksvriendelijke systemen. Ik heb op internet gezocht daar kwamen er 2 uit die interessant leken maar toch ook wel prijzig.

 

Wat zijn jullie ervaringen met verkoopinformatiesystemen en de kosten die hierbij komen ?

 

Gr. Erik

Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Is VIS nederlands voor CRM?

 

Volgens mij wel ja, VIS klinkt lekker ouderwets, CRM = customer relationship management ? volgens mij hetzelfde ja

 

Kijk eens naar Mamut. CRM + boekhouding + vanallesennogwat. En het kos niet duâh mevrâhtjuh!

 

Kosten zijn daar inderdaad lager dan bij andere bedrijven die ik gezien heb. Daar instaleren ze zoiets helemaal op de server en veel toepassingen en dergelijke erbij.

 

Hier werken we nu met excat boekhoud programma, ik zag namelijk dat er misschien op optie is voor het nemen van een crm/vis bundel bij het boekhoud programma. Misschien wel zo makkelijk, zo is alles in 1 systeem. De boekhouding omschakelen naar een nieuw systeem is natuurlijk ook erg veel werk.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Ik heb een keer zo'n CRM traject mogen "meemaken" bij een grote autodealer. Ik kan je vertellen dat dat 1 brok ellende is.

 

Beslissen welk systeem het wordt is nog een makkie. Het moeilijke deel is er iedereen mee te laten werken! Het hele CRM systeem staat of valt bij de manier waarop de gebruikers ermee omgaan.

 

Bij die toko hadden ze in de doelstellingen (bij de accountmanagers) een verplicht aantal mutaties per jaar staan. Het was tevens de bedoeling om na elk gesprek met een suspect/prospect/klant een kort verslag te typen en kenmerken toe te voegen, vervolg afspraak te plannen, etc. etc.

 

Tevens is het zo bij CRM systemen dat Piet em fantastisch gebruiksvriendelijk vindt omdat ie het gewend is en Klaas het een ongelooflijk k*t systeem vindt omdat ie 55 is en er eigenlijk niet meer aan wilt beginnen om iets nieuws te leren. (his way is the best way)

 

Voordat je dit traject in stapt wil ik je adviseren eerst er voor te zorgen dat alle neuzen van je stakeholders in de juiste (dezelfde!) richting wijzen! De aanschaf van het product is maar een fractie van de prijs als je het vergelijkt met wat er allemaal bij komt kijken!


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb een keer zo'n CRM traject mogen "meemaken" bij een grote autodealer. Ik kan je vertellen dat dat 1 brok ellende is.

 

 

Bij die toko hadden ze in de doelstellingen (bij de accountmanagers) een verplicht aantal mutaties per jaar staan.

 

Ja, dat klinkt heeeeel herkenbaar. Ik heb een jaartje bij een groot Duits kwaliteits automerk gezeten, en daar werden de verkopers onder andere afgerekend op het aantal contacten die nog open stonden (niet op de kwaliteit van de contacten die gesloten waren). Dus was het een eitje om driekwart van de contacten op "geen interesse, over drie jaar nog eens bellen" te zetten.

 

CRM is een middel, maar weinig organisaties hebben dat niet goed begrepen...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb in mijn werk (voor mijn vorige werkgever) als systeembeheerder enkele CRM implementaties mogen meemaken bij diverse klanten.

 

Het is over het algemeen behoorlijk ellendig. Nadeel van CRM paketten is dat ze nooit op de specifieke eisen van je organisatie in gaan tenzij ze op maat zijn gemaakt. Vaak kunnen ze op het ene vlak te veel waardoor men het niet begrijpt en dus veel fout gaat. Vaak kunnen ze op andere vlakken weer te weinig waardoor het behelpen is.

 

Een goed CRM-pakket kan je dus redelijk flexibel (laten) aanpassen naar de wensen binnen de organisatie.

Goed inventariseren wat het pakket moet kunnen, hoe men er mee kan werken is van groot belang. Het inschakelen van een software makelaar kan een goede keuze zijn.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

CRM is een middel, maar weinig organisaties hebben dat niet goed begrepen...

 

Ik sluit me daar graag bij aan. Het is geen koek en ei Schreud! Het feit dat jij het misschien interessant vindt om het in te voeren wil nog niet zeggen dat de andere mensen bij jou diezelfde interesse hebben.

 

CRM moet echt een soort bedrijfsfilosofie zijn, anders kun je er net zo goed niet aan beginnen. Kost bakken vol met geld en zie dat maar eens terug te verdienen bij het zien van de melding: bel klant X voor maandelijks gesprek Y... (gechargeerd)


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je werkt met Exact? Exact Globe 2003? Waarom dan niet meteen E-Synergy erbij? Kijk anders hier eens: http://www.businessmadeeasy.nl. Mijn ervaring daarin is erg positief. Je hebt je relatiebeheer in dezelfde database als je administratie, dus als de accountmanager iets aanpast aan de n.a.w. gegevens dan heeft de administratie dit ook. Ik ga niet roepen dat dit goedkoop is, maar de kans op fouten wordt enorm kleiner en hoeveel tijd scheelt dat je? Hoeveel bespaar je daarmee? Ligt natuurlijk aan je onderneming of dit de beste oplossing is. Hoop dat je er iets aan hebt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Leadscentraal, CRMcentraal, CRMmatrix, Softwarematrix: allemaal activiteiten van dezelfde afzender. Niks mis mee, behalve dat wij op dit forum niet zo dol zijn op promotie van eigen activiteiten / linkspam. Doe een beetje kalm aan svp...

 


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Vind Salesforce.com ook interessant.

 

Voor de goede orde: Haal aub Salesforce Automation en CRM niet door elkaar: ik weet dat veel CRM-systemen de combintie maken, maar als je puur voor verkoopondesteuning gaat, concentreer je daar dan op. Behoudt je focus en bespaart je waarschijnlijk veel geld & moeite.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 188 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept