• 0

Verkoopinformatiesysteem

Goedemiddeg allen,

 

zoals de titel zegt heb ik een vraag over verkoopinformatiesystemen.

Bij mijn vorige werk heb ik gewerkt met een dergelijk systeem, wat hun zelf hadden ontwikkeld (ict onderneming). Nu zit ik hier te kijken of we hier behoefte hebben aan een VIS. Mijn ervaring met een dergelijk systeem zijn erg positief. Nu zoek ik alleen goede gebruiksvriendelijke systemen. Ik heb op internet gezocht daar kwamen er 2 uit die interessant leken maar toch ook wel prijzig.

 

Wat zijn jullie ervaringen met verkoopinformatiesystemen en de kosten die hierbij komen ?

 

Gr. Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is VIS nederlands voor CRM?

 

Volgens mij wel ja, VIS klinkt lekker ouderwets, CRM = customer relationship management ? volgens mij hetzelfde ja

 

Kijk eens naar Mamut. CRM + boekhouding + vanallesennogwat. En het kos niet duâh mevrâhtjuh!

 

Kosten zijn daar inderdaad lager dan bij andere bedrijven die ik gezien heb. Daar instaleren ze zoiets helemaal op de server en veel toepassingen en dergelijke erbij.

 

Hier werken we nu met excat boekhoud programma, ik zag namelijk dat er misschien op optie is voor het nemen van een crm/vis bundel bij het boekhoud programma. Misschien wel zo makkelijk, zo is alles in 1 systeem. De boekhouding omschakelen naar een nieuw systeem is natuurlijk ook erg veel werk.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb een keer zo'n CRM traject mogen "meemaken" bij een grote autodealer. Ik kan je vertellen dat dat 1 brok ellende is.

 

Beslissen welk systeem het wordt is nog een makkie. Het moeilijke deel is er iedereen mee te laten werken! Het hele CRM systeem staat of valt bij de manier waarop de gebruikers ermee omgaan.

 

Bij die toko hadden ze in de doelstellingen (bij de accountmanagers) een verplicht aantal mutaties per jaar staan. Het was tevens de bedoeling om na elk gesprek met een suspect/prospect/klant een kort verslag te typen en kenmerken toe te voegen, vervolg afspraak te plannen, etc. etc.

 

Tevens is het zo bij CRM systemen dat Piet em fantastisch gebruiksvriendelijk vindt omdat ie het gewend is en Klaas het een ongelooflijk k*t systeem vindt omdat ie 55 is en er eigenlijk niet meer aan wilt beginnen om iets nieuws te leren. (his way is the best way)

 

Voordat je dit traject in stapt wil ik je adviseren eerst er voor te zorgen dat alle neuzen van je stakeholders in de juiste (dezelfde!) richting wijzen! De aanschaf van het product is maar een fractie van de prijs als je het vergelijkt met wat er allemaal bij komt kijken!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer zo'n CRM traject mogen "meemaken" bij een grote autodealer. Ik kan je vertellen dat dat 1 brok ellende is.

 

 

Bij die toko hadden ze in de doelstellingen (bij de accountmanagers) een verplicht aantal mutaties per jaar staan.

 

Ja, dat klinkt heeeeel herkenbaar. Ik heb een jaartje bij een groot Duits kwaliteits automerk gezeten, en daar werden de verkopers onder andere afgerekend op het aantal contacten die nog open stonden (niet op de kwaliteit van de contacten die gesloten waren). Dus was het een eitje om driekwart van de contacten op "geen interesse, over drie jaar nog eens bellen" te zetten.

 

CRM is een middel, maar weinig organisaties hebben dat niet goed begrepen...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in mijn werk (voor mijn vorige werkgever) als systeembeheerder enkele CRM implementaties mogen meemaken bij diverse klanten.

 

Het is over het algemeen behoorlijk ellendig. Nadeel van CRM paketten is dat ze nooit op de specifieke eisen van je organisatie in gaan tenzij ze op maat zijn gemaakt. Vaak kunnen ze op het ene vlak te veel waardoor men het niet begrijpt en dus veel fout gaat. Vaak kunnen ze op andere vlakken weer te weinig waardoor het behelpen is.

 

Een goed CRM-pakket kan je dus redelijk flexibel (laten) aanpassen naar de wensen binnen de organisatie.

Goed inventariseren wat het pakket moet kunnen, hoe men er mee kan werken is van groot belang. Het inschakelen van een software makelaar kan een goede keuze zijn.

Link naar reactie
  • 0

CRM is een middel, maar weinig organisaties hebben dat niet goed begrepen...

 

Ik sluit me daar graag bij aan. Het is geen koek en ei Schreud! Het feit dat jij het misschien interessant vindt om het in te voeren wil nog niet zeggen dat de andere mensen bij jou diezelfde interesse hebben.

 

CRM moet echt een soort bedrijfsfilosofie zijn, anders kun je er net zo goed niet aan beginnen. Kost bakken vol met geld en zie dat maar eens terug te verdienen bij het zien van de melding: bel klant X voor maandelijks gesprek Y... (gechargeerd)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je werkt met Exact? Exact Globe 2003? Waarom dan niet meteen E-Synergy erbij? Kijk anders hier eens: http://www.businessmadeeasy.nl. Mijn ervaring daarin is erg positief. Je hebt je relatiebeheer in dezelfde database als je administratie, dus als de accountmanager iets aanpast aan de n.a.w. gegevens dan heeft de administratie dit ook. Ik ga niet roepen dat dit goedkoop is, maar de kans op fouten wordt enorm kleiner en hoeveel tijd scheelt dat je? Hoeveel bespaar je daarmee? Ligt natuurlijk aan je onderneming of dit de beste oplossing is. Hoop dat je er iets aan hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.