Jump to content
Gert Zichem
Verberg

Wat moet er in een prognose staan?

vraag

Ik moet voor 2008 een bedrijfsprognose opstellen. Nu is mijn vraag wat moet hier precies in staan. Uiteraard de winst/verliesrekening. Maar zijn er nog dingen waar ik aan moet denken en heeft iemand wellicht een voorbeeld?

Bij voorbaat dank.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Hoeveel keer het geprognotiseerd is dat:

- de wc wordt doorgespoeld

- er wordt opgebeld

- er emailtjes ontvangen en verstuurd worden....

...

Wat wil je prognotiseren? Omzetverwachtingen? Afzet? Productie? Productieviteit? Etc.?

Wees eens specifiek? Over welke branche en wat voor bedrijf hebben we het? Of staat dat niet in je "casus"?

Ben je trouwens niet wat laat voor een prognose voor 2008?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 0
  • Rate this answer

Dat helpt natuurlijk wel, ;)

Het is voor een prive hypotheekaanvraag. De hypotheek wordt in eerste instantie afgesloten met het inkomen van mijn vrouw. Het huis dat wij op het oog hebben ligt echter net iets boven budget, vandaar de wens om een klein deel van mijn inkomen mee te rekenen.

Ik heb gesproken met de bank waar ik ook mijn zakelijke rekening heb lopen. De opgemaakte jaarrekening is in principe goed, maar zij willen van mij als aanvulling nog een prognose 2008 ontvangen. Deze heb ik nog niet eerder opgesteld vandaar de vraag wat ik hier precies in moet zetten.

Tot nu toe heb ik het volgende:

- Introductie; de organisatie

- Producten en verkoopresultaten

- Verkoop 2008 ten opzichte van 2007

- Toelichting op het ontstaan van de groei

- Gerealiseerde en te verwachten winst en verliesrekening

- Toekomstplannen

• 0
  • Rate this answer

Aan de andere kant, dan kunnen ze je ook overvragen en dan is het aan jou om alles maar op te hoesten. Misschien beter om zelf aan het stuur te blijven in deze. Als ik zie wat je al hebt dan lijkt mij dat voldoende als aanvulling. Waar het ze vooral om zal gaan zijn de ontwikkelingen in omzet en kosten en de onderbouwing daarvan.