• 0

vroegtijdig beeindigen huurcontract

Geachte leden.

 

Ik zat met een probleem en kwam via google hier terecht en hopend dat hier iemand mijn vragen kan beantwoorden.

 

Mijjn 2 probleem zijn als volgt. Ik heb een winkel en merk dat het de laatste 2 jaar niks veranderd (we maken dus geen winst maar iets verlies). Wat we ook doen er komt niet veel schot in de zaak en we willen er graag mee stopen voordat we nog verder in de - komen. Echter hebben wij nog een huurcontract van 16 maanden. Is er een mogelijkheid om het contract vroegtijdig te beeindigen?

 

Ons krediet bij SNS Bank moet einde van dit jaar afgelost zijn. Echter gaat het hier niet om een euro 1000 maar in 10 fout ervan. Wat is hierbij een goede oplossing. Wie kan mij helpen? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daarvoor moet je in het huurcontract kijken... Vroegtijdige beëindiging kan leiden tot boetes. Je kunt proberen de dialoog aan te gaan met de verhuurder over beëindiging. Wellicht is deze 'milder' als je zelf zorgt voor een andere (tijdelijke) huurder. Misschien kan je ook onderverhuren.

Link naar reactie
  • 0

Onderverhuren lijkt mij niet zo slim. ik heb hetzelfde gedaan, maar dat kwam mij niet ten goede. De mannen, zelfs bekende van mij waren daar met illegale praktijken bezig.

Ik ben naar mijn huurbaas gestapt en gezegd dat ik wou opzeggen. Na een halfjaar had hij andere huurders gevonden.

Het scheelde mij uiteindelijk 5 maanden huur.

 

Conclusie: onderhandelen met je huisbaas

Allesvan.nl Haarlemmermeer

Link naar reactie
  • 0

Geachte huurder,

 

Bij de beantwoording van uw vraag is kennis van het huurcontract, zoals een vorige respondent terecht opmerkte een vereiste.

 

Ik wil u geen schrik aanjagen maar in geval van huur van 290-bedrijfsruimte is in beginsel geen tussentijdse opzegging mogelijk en kunt u uitsluitend van het contract af indien u de resterende termijnen betaalt.

 

Als advocaat op de sectie faillissementsrecht heb ik vaak te maken met bedrijven in financiele nood en het begeleiden van herstructureringen. Cruciaal voor het redden van het bedrijf is het moment waarop de ondernemer besluit om in te grijpen en een deskundige in de hand te nemen. Immers nu kunt u de huur en/of de schulden bij de bank niet voldoen, maar indien de bank over 3 maanden de financiering stop zet is het einde verhaal en is het faillissement van uw onderneming een feit.

 

Bovendien dient u enorme voorzichtigheid te betrachten bij het aangaan van nieuwe verplichtingen van de vennootschap en het selectief betalen van crediteuren (zoals betaling van de schulden van de vennootschap aan uw personal holding), omdat een curator u dan als bestuurder in prive aansprakelijk kan stellen wegens paulianeus handelen.

 

Kortom u dient snel en goed doordacht te handelen en op basis van uw informatie lijkt mij alleen een buitengerechtelijk akkoord een mogelijkheid om van alle crediteuren af te komen en de onderneming vervolgens zonder schulden te liquideren. Echter daarvoor is het van belang dat er een externe geldstroom binnenkomst waarmee u het akkoord gaat financieren. Bijvoorbeeld door verpanding van uw debiteurenportefeuille aan de bank in ruil voor een hoger krediet waarmee u het akkoord financiert. Of d.m.v. beschikbaar geld dat u via uw personal holding in de onderneming pompt teneinde het akkoord te financieren. Immers zullen crediteuren bij faillissement nagenoeg niets krijgen, zodat een goed voorbereid buitengerechtelijke akkoord de (meeste) crediteuren wel over de streep trekt.

 

Ik kan natuurlijk niet in uw financiele positie kijken, maar wellicht is het een idee om eens contact op te nemen met mijn collega's van BDO Business Control en/of BDO Business Restructuring omdat zij precies kunnen doorrekenen of een buitengerechtelijk akkoord kans van slagen heeft en zij tevens namens u onderhandelen met de diverse crediteuren over de voorwaarden van het akkoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

Victor Kruit

advocaat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.