• 0

Welke expediteur?

Over een aantal weken komt mijn eerst bestelling vanuit China mijn kant op.

Ik heb gezegd dat ik het het liefst wil laten verzenden met TNT en dit was geen probleem. Nu leveren ze daar volgens FOB dus vanaf het vliegveld daar is het mijn verantwoordelijkheid.

Hoe kan ik dit het beste afhandelen?

Heeft TNT van zichzelf een expediteur en kan ik het daar ook laten verzekeren? Of heeft schiphol een expediteur die ik kan gebruiken om mijn bestelling in te klaren of is het verstandig om gewoon een andere expediteur dit te laten doen?

 

En hoe lang blijft de vracht meestal staan op het vliegveld voordat het door de douane is gekomen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

FOB is volgens mij met een schip en niet met het vliegtuig...

Volgens mij kan het zelfs met de fiets zijn. Het gaat hier alleen om eigendom (wie wat waar en wanneer het eigendom verandert) en niet om het vervoersmiddel.

 

Voor FOB zijn 4 termen mogelijk. FOB wordt vooral gebruikt in Amerika, maar je hebt ook de zogeheten incotermen en daar heb je voor de 4 FOB termen, 3 die gelijk staan aan incotermen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

@doingbusiness.nl

In theorie... In China betekend het zoveel als, de leverancier levert de producten ergens af. Fob Shanghai - naar vliegveld Shanghai of haven. Dat maakt niet zoveel uit.

TNT klaar de hele zending voor je in. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

 

Succes

Mark

Link naar reactie
  • 0

@doingbusiness.nl

In theorie... In China betekend het zoveel als, de leverancier levert de producten ergens af. Fob Shanghai - naar vliegveld Shanghai of haven. Dat maakt niet zoveel uit.

TNT klaar de hele zending voor je in. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

 

Succes

Mark

 

Juist om de internationale verschillen en interpretaties te voorkomen zijn incoterms en het JUISTE gebruik van belang. Niet alleen voor het zakendoen onderling maar ook voor eventuele vragen van de fiscus.

 

P.s. De work shops die ik hiervoor gevolgd heb vond ik echt niet leuk....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.