• 0

huis opsplitsen

hallo,

 

ik ben al een tijdje geen ondernemer meer maar wil toch graag advies, indien dit niet is toegestaan mijn excuses.

 

In 2006 hebben wij een zeer mooi pand gekocht in Noordwijk, dit pand is in 2005 gebouwd.

 

Nadat we er een aantal maanden woonde hebben we besloten om alleen het linkerdeel van de woning te bewonen dat houd in:

 

1 zeer riante woonkamer

1keuken

1bijkeuken

1voorkamer

1achter kamer

1opberghok

en nog 3 ongebruikte kamers

 

op de eerste etage hebben we 6 kamers met 2 badkamers en op tweede etage nog eens twee riante kamers.

 

Gezien we de woning precies in het midden hebben opgeplits heeft de rechterkant dus precies het zelfde als de linkerkant(precies dezelfde aantal kamers en precies dezelfde vierkante meter).

 

In het rechterdeel hebben we een gastenverblijf ingericht, echter krijgen we nooit gasten die blijven slapen .

 

Mijn vrouw wil daarom dat ik inga op een aanbod van mijn broer, hij heeft me aangeboden om het rechterdeel over te nemen.

 

Mijn broer wil graag na de splitsing zijn deel nog eens splitsen in onder en boven(1 ste etage + zolder)

 

Hij wil op de 1ste etage graag zijn bedrijf voortzetten en op de twee andere etages wonen.

 

ik heb een aantal vragen:

 

1.is het makkelijker om in 1 keer te splitsen of in 2 keer?

2. gaat het toekomstige bedrijf problemen opleveren of is dat voor de gemeente geen probleem

 

3.welk traject moet ik gaan ondernemen om het huis op te splitsen, een eigen huisnummer te krijgen en de nodige nutsdiensten

4.mag een bedrijf zich vestigen in een woonhuis en zo ja zijn daar vergunningen voor nodig?

5Onder het rechterdeel ligt een zeer riante parkeer kelder, Ik heb met me broer afgesproken dat de kelder van mij blijft maar dat hij er wel gebruik van mag maken, echter wil ik dit zwart op wit, is het mogelijk dit in de splitsingsakte op te nemen of kan dit niet gezien de kelder onder zijn woning ligt?

 

bij voorbaat dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het allemaal mogelijk is dient u bij de gemeente een vergunning aan te vrragen.

 

Dit allemaal valt onder de wetgeving: Huisvestingswet, huisvestingsbesluit en huisvestingsverordening, gemeentelijk bestemmingsplan

 

Ik zou het daar voorleggen en dan uw broer een antwoord geven.

 

Succes

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Als het allemaal mogelijk is dient u bij de gemeente een vergunning aan te vrragen.

 

Dit allemaal valt onder de wetgeving: Huisvestingswet, huisvestingsbesluit en huisvestingsverordening, gemeentelijk bestemmingsplan

 

Ik zou het daar voorleggen en dan uw broer een antwoord geven.

 

Succes

en welke extra maatregelen dien ik te nemen met betrekking tot het gebruik van de parkeerkelder
Link naar reactie
  • 0

Dit heeft weinig met ondernemer te maken.

Gezien ook de zeer specifieke situatie is het weing zinvol om daarvoor antwoorden te zoeken op een forum,

Zoals Cruiser ook al aangeeft kun je voor de meeste vragen terecht bij de afdeling bouw en woningtoezicht in je eigen gemeente.

Met betrekking tot het gebruik van de kelder raad ik je aan een notaris om advies te vragen.

 

Dit onderwerp gaat op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.