• 0

Wie wil er nou innovatie of product verbetering

In veel bedrijven wordt innovatie gewoon ondergebracht onder "kosten". De opbrengst van een verbeterd product in de vorm van een grotere markt en een betere marge zullen veelal slecht terugvertaald worden als resultaat van innovatie.

Hetzelde geld voor analyse; projectleiders kunnen nauwelijks inschatten wat de risico's zijn en wat de kosten zijn (tijd en geld) als er iets fout gaat tijdens het het testen of tijdens ingebruikname. Als je niet weet welke risico's je wegneemt waarom zul je dan investeren in dure gasten die met computersimulaties van die gekleurde plaatjes maken (ik overdrijf, maar uit ervaring weet ik dat er zo gedacht wordt).

 

Voor iedere ontwerper staat het als een paal boven water. Innovatie is noodzakelijk om markt en marge te behouden. Echter doordat innovatie vaak gezien wordt als kostenpost en niet als investering met een duidelijke opbrengst lijkt het alsof je ongestraft kunt besparen op innovatie. Zeker in bedrijven die gemanaged worden door boekhouders schuilt dit gevaar.

 

Willem Super - Product Improvement

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ten eerste zijn wij hier allemaal voor innovatie.

Ten Tweede wat is je vraag nu precies ?

 

Ik weet wel dat WIJ allemaal voor innovatie zijn, maar hoe is het dan mogelijk dat diegene die het nodig hebben in hun team of bedrijf (projectleiders, management, boekhouders) DE voordelen niet zien die WIJ wel zien?

Willem Super - Product Improvement

Link naar reactie
  • 0

Je poneert een aantal stellingen waarvan ik niet kan achterhalen of ze gebaseerd zijn op feiten of dat ze jouw eigen mening/idee vormen.

 

Ik kan me er in ieder geval in het geheel niet in vinden.

 

Wie bedoel je trouwens WIJ die allemaal voor innovatie zijn?

 

Zou je nog een poging willen doen je verhaal of je punt te verduidelijken

 

Frans

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

innovatie en als onderdeel van dat uitgebreide proces concrete product ontwikkeling kan je verkopen door de producten van de (chinese) concurent naast de producten van je potentiele opdrachtgever te leggen.

dan snappen ze vrij snel dat ze niet stil kunnen blijven staan.

 

analyses verkoop je met een simpel rekensommetje, in het geval van bv. mold flow heb je het dan bv. over verkorte cyclustijden en materiaalbesparing (=duurzaam ;-) )

 

(volgende keer dat je je ontwerpbureau wil promoten kan je inhoudelijk op een vraag reageren en de link naar je bedrijf in je onderschrift zetten ;-) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.