• 0

Klant wil niet meer per factuur betalen

Aanbevolen berichten

  • 0

dit riekt ietwat ofwel lijkt te stinken. Ik zou er mijn handen niet aan branden. Aan particulieren hoef je geen factuur uit te reiken maar je moet wel registreren wie je klanten zijn....

Waarom wil je klant dit eigenlijk??

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Als hij zwart wil betalen, daar lijkt het tenminste op, dan kan je dat nooit te nimmer netjes boeken. Als jij in je inkomsten aangeeft dat je bedrag x hebt ontvangen van klant y dan zal hij die uitgave ook moeten boeken. Als hij dat niet doet is er een probleem, zeker als jij niet een correcte administratie voert met nota's met klantnaam er op e.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan toch een factuur aanmaken en niet aan de klant geven. Is zijn keuze; niet de jouwe... ;D

 

Dat kan maar de factuur wordt dan niet betaald over de bank maar krijg cash geld.

 

Ik denk dat het voor problemen zal zorgen, hoe kan ik bv aantonen dat ik elke week wel x producten heb verkocht maar hier geen geld voor heb ontvangen?

 

Een factuur zonder de gegevens van de klant is niet veel waard, want het is wel mogelijk om het geld elke keer te laten storten op mijn bank.

Link naar reactie
  • 0

Nah ja

waar doe je moeilijk over

gewoon contant in en uitboeken

 

Dus ik kan gewoon voor x bedrag producten inkopen bij leveranciers en bijvoorbeeld voor € 2000 elke week het gehele jaar producten verkopen zonder factuur?

 

Hoe kan ik die € 2000 dan onderbouwen als de koper niet bekend is?

Link naar reactie
  • 0

Dit staat hierover op de site van de belastingdienst betreffende groothandelaren:

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-49.html

 

"Groothandel en de factuur

 

Groothandelszelfbedieningszaken (cash- en carrybedrijven) kunnen een vergunning vragen om in plaats van een omschrijving van de geleverde goederen een codevermelding te gebruiken. Deze codering moet zijn goedgekeurd. Het groothandelszelfbedieningsbedrijf is verplicht de afnemers een verklaring te verschaffen waaruit de betekenis van de codes blijkt. Op deze verklaring en op de facturen moet ook de dagtekening en het nummer van de goedkeuring zijn vermeld.

 

De groothandelaar levert doorgaans aan andere ondernemers en is verplicht ter zake van al zijn leveringen een factuur uit te reiken ook als zijn afnemer geen ondernemer is. Deze verplichting geldt ten aanzien van ondernemers of groepen van ondernemers die bij regelgeving daarvoor expliciet zijn aangewezen. Het gaat om groothandelaren in levensmiddelen, dranken, tandheelkundige grondstoffen, tandtechnische werken en onderdelen van tandtechnische werken. "

 

En dit kwam ik (met dank aan google) ook nog tegen:

http://www.baarda-gabler.nl/nieuwsbrief_totaal.php?pgid=14

 

Zie punt 6!

Link naar reactie
  • 0

Voor het vinden van antwoorden op hypothetische vragen is het vaak lastig om een passend antwoord te vinden.

Omdat dit een forum is waar we de bezoekers aan een zo concreet mogelijk antwoord te helpen stel ik voor dat de topic starter ons verteld om welke producten het gaat en welke bedragen ermee gemoeid zijn.

 

Komt de ts niet met de betreffende antwoorden dan gaat deze discussie op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.