Ik heb een vraag. Volgens de belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-43.html#P574_59432
moet ik voor privegebruik van mijn bedrijfsauto aan het eind van het jaar 12% van 25% van de nieuwwaarde bijtellen.
Hierbij mag ik dan voor ALLE kosten geldende voorbelasting aftrekken.
Volgens dezelfde belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_autokosten/ondernemen_autokosten-20.html
moet ik voor overige autokosten van mijn bedrijfsauto een differentiatie maken tussen prive en zakelijk gebruik en kan ik voor die autokosten alleen het zakelijke gedeelte van de voorbelasting aftrekken.
Mijn vragen:
* welke methode moet ik toepassen
* wat zijn "overige autokosten".
Mijn bedrijfsauto staat op de balans (grijs kenteken)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
michatirion
michatirion
Hallo,
Ik heb een vraag. Volgens de belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-43.html#P574_59432
moet ik voor privegebruik van mijn bedrijfsauto aan het eind van het jaar 12% van 25% van de nieuwwaarde bijtellen.
Hierbij mag ik dan voor ALLE kosten geldende voorbelasting aftrekken.
Volgens dezelfde belastingdienst www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_autokosten/ondernemen_autokosten-20.html
moet ik voor overige autokosten van mijn bedrijfsauto een differentiatie maken tussen prive en zakelijk gebruik en kan ik voor die autokosten alleen het zakelijke gedeelte van de voorbelasting aftrekken.
Mijn vragen:
* welke methode moet ik toepassen
* wat zijn "overige autokosten".
Mijn bedrijfsauto staat op de balans (grijs kenteken)
Thanks
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15460-btw-en-overige-autokosten/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag