Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vond het een interessant artikel. Want indeed ... iedereen overtuigd zichzelf en is eigenwijs genoeg voordat ze jouw story geloven.

Wat dat betreft zijn deze tips in zibb miskien ook interessant !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0

Luisteren is belangrijker dan praten....

Verkopers gaan nog te vaak in de fout

Het imago van verkopers is onder inkopers niet altijd om over naar huis te schrijven. Ze blijken op een zevental punten regelmatig de fout in te gaan. In de eerste plaats luisteren ze te weinig en steken ze meteen van wal over hun fantastische product. Daarnaast laat de voorbereiding vaak te wensen over. Veel verkopers weten te weinig over hun klant, soms zelfs nog bij de offerte-onderhandelingen. Ook met cadeautjes moet worden opgepast; sommige inkopers krijgen dan het gevoel dat ze worden omgekocht. Ten vierde krijgt de nazorg regelmatig te weinig aandacht. Scheep een inkoper niet af als hij de aankoop eenmaal heeft gedaan, zoals autoverkopers nogal eens plegen te doen. Een aanverwant punt is alertheid. Verkopers moeten blijven zoeken naar manieren om de inkoper beter van dienst te kunnen zijn. Verder kan een gladde uitstraling in het nadeel van een verkoper werken. De inkoper wil graag het gevoel hebben met en oprecht persoon van doen te hebben. Ten slotte is het ook zaak om tijdsdruk voorzichtig te gebruiken. `Er zijn meer kapers op de kust` lijkt een mooie verkooptruc, maar kan ook averechts werken. Bron: Bizz

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

• 0

een verkoper ben je, dat wordt je niet zomaar. Oke, er zullen ongetwijfeld een x aantal cursussen voor zijn maar op het moment dat je daadwerkelijk beseft dat je een dergelijke cursus nodig hebt ,zul je je toch af moeten vragen of er geen andere vakgebieden zijn waar je je mee bezig kunt houden.

Mensen die goed kunnen verkopen zijn, naar mijn inziens, mensen die al van jongs af aan een vlotte babbel hebben en zelfverzekerd zijn. Ik leid deze conclusie af uit eigen ervaringen binnen stage bedrijven en het bedrijf van mn vader.

Je kan je wel je competenties vergroten door middel van een cursus denk ik.

Bart

ice

• 0
een verkoper ben je, dat wordt je niet zomaar

Hier ben ik het niet mee eens. Misschien kun je beter verkopen als je er talent voor hebt, maar dat geldt voor allerlei vakken. Je hebt programmeurs met talent, die worden sneller een goede programmeur dan mensen die geen talent hebben. Maar als degene die geen talent heeft het wel erg leuk vindt, kan ie ook goed worden. Ik ben van mening dat dat ook voor verkopen geldt.

Ik ben benieuwd waarom jij verkopen niet als een vak ziet wat je kan leren.

• 0

een verkoper ben je, dat wordt je niet zomaar

Het niet ZOMAAR worden is iets anders dan het NIET kunnen worden. Ik zeg niet dat het niet kan maar het vereist wel degelijk een behoorlijke portie aandacht om WEL een goede verkoper te worden! Een wat je zegt over motivatie is idd erg belangrijk. Hoe gedrevener hoe beter...alhoewel, dit laatste ook een grens heeft!

Misschien kun je beter verkopen als je er talent voor hebt! "Daar kan ik me volledig in vinden"!!

Bart

ice

• 0

Als je iets al bent! Hoef je het niet meer te worden! Dus inwezen spreekt die uitspraak zichzelf tegen. Ik ben er van overtuigd dat 'bijna' iedereen kan leren verkopen. Het hangt er alleen vanaf wat je, waar aan wie moet/wil verkopen. Soms is er in een gesprek van 1 uur maar 1 enkel moment/kans om toeteslaan en te scoren. Hiervoor moet je dus zorgen dat je een goed gesprek voerd en goed luisterd.

Iemand die bijvoorbeeld schoenen verkoopt heeft deels een passieve verkoop houding. Maar iemand die bijvoorbeeld en abonnement verkoopt heeft als deze zijn werk goed doet een actieve verkoop houding.

Je moet als goede verkoper je vooral verdiepen in je 'potentiele' klant. Je moet deze willen kennen, begrijpe en er zelf ook van willen leren. Elk moment kan het juiste moment zijn om zelf wat te leren en of te scoren.

De snelle jongens zijn denk ik al wel weer echt passe maar de luisterende verkopers zijn denk ik momenteel de betere. Vooral in de ICT sector is er overal vooral veel behoefte aan een volledig gesprek. Goed luisteren naar wat de 'potentiele' klant te melden heeft. Wat zijn vragen, wensen en problemen zijn. De zere plek opsporen en vervolgens daar kwalitatief op te verkopen. Ik ben het dus erg eens met dat artikel over het luisteren/observeren. ( het abc van overtuigen en beïnvloeden)

"Je verkoopt geen nieuwe schoenen aan iemand die net nieuwe schoenen heeft maar maybe heeft deze persoon wel een schoenenlepel nodig!" ;)

Mensen om mij heen hadden van die bekende uitspraken als "jij kunt je oma of jij kunt je moeder nog wel verkopen". Ik had vooral een vlotte babbel en het zat inhoudelijk best goed maar luisteren en inkoppen van de kanzen ben ik pas echt gaan leren tijdens mijn tele-marketing en B2B marketing periode. Tuurlijk moet je het een klein beetje in je hebben maar ik denk dat iedereen die redelijk kan communiseren en aardig kan luisteren een goede verkoper kan worden.

Je kunt pas iemand beinvloeden als je op gelijke hoogte zit met deze persoon! Levelen dus.

:)

Aldus mijn mening en visie op verkopen, overtuigen en beinvloeden.

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
  • 0

Tuurlijk moet je het een klein beetje in je hebben maar ik denk dat iedereen die redelijk kan communiseren en aardig kan luisteren een goede verkoper kan worden.

Ik kan zat mensen die niet, slecht of onvoldoende kunnen communiceren. Die zijn op andere punten weer heel erg sterk. Een verkoop functie zal voor hun onbereikbaar zijn! Het moet zeker in je zitten, pas als dat zo is... dan kan je verder kijken om het uit te bouwen naar het echte verkoopwerk.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar