• 0

z.g. Foreign currency rekening mogelijk in NL?

Hallo allemaal, daarnet dit forum gevonden.

Het ziet ernaar uit dat ik weer heel wat te lezen heb! ;D

 

Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet direct op kon vinden:

 

Ik heb nl. een vrij groot bedrag op mijn Paypal rekening staan.

Aangezien ik bijna alleen zaken doe met de US staat deze rekening standaard ingesteld op Dollars ipv. Euro's.

 

Nu wil ik het geld liever op mijn (een) bankrekening hebben staan ipv. bij paypal, maar wil ik het bedrag wel in dollars laten. ( In de toekomst wil ik het geld weer investeren in de VS). Met de huidige wisselkoers is het daarom interessanter om de Dollars niet om te wisselen.

 

 

Op dit moment is de paypal account gekoppeld aan mijn prive rekening (SNS) De SNS bank vertelde mij net dat het niet mogelijk is om een zg ' foreign currency" rekening bij hun af te sluiten.

 

Heeft iemand een idee hoe ik het geld wel weg kan halen bij paypal - erbij kan wanneer ik het nodig heb, en het geld niet omgewisseld wordt naar Euro's?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van de PayPal site:

 

More About Adding a Bank Account

 

When you withdraw funds from your PayPal account to your bank account in the Netherlands, the funds will be converted to Euros. When you add funds to your PayPal account from your bank account in the Netherlands or use your bank account in the Netherlands to fund a transfer, the amount will be in Euros.

 

Jouw idee kan dus niet, PayPal converteert het altijd naar Euro's. Uiteraard om belachelijke winsten te maken uit slechte wisselkoersen.

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat ook niet, typische paypal rotstreek. Je kunt enkel en alleen geld laten storten naar een rekening in het land waarin je woont. Dat laatste verifieren ze aan de hand van bijv je creditcard, en kom je niet zomaar onderuit.

 

Hun eigen uitleg erbij is dat het fraude-preventie zou zijn, maar ik denk dat ze gewoon hun eigen, nogal rotte, wisselkoersen (2.5% onder de markt meestal) erdoor willen duwen.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reakties!

 

Mooie boel is dat bij paypal >:(

Deze keer ben ik dus gedwongen om eieren voor mijn geld te kiezen, en zal ik het bedrag om laten zetten naar Euro's.

 

Weet iemand een goed alternatief voor paypal? Iets waarmee je het liefst creditcard betalingen kunt accepteren, maar ook paypal betalingen kunt accepteren. (Omdat ik veel in de US verkoop, en heel veel mensen paypal gebruiken om betalingen te doen)

 

Naast het grote nadeel van de wisselkoersen heeft ( en gebruikt) paypal regelmatig de mogelijkheid om mijn account te bevriezen. Nu die verplichte wisselkoersen weer. Krijg er langzamerhand genoeg van.

 

wie weet een goed alternatief?

Link naar reactie
  • 0

Indien je een USD-account opent bij een Nederlandse bank krijg je dus -2.5% paypal minus de kosten van de Nederlandse bank om de euro's naar USD om te zetten. Verlies je zo 5% (afhankelijk van de kosten in NL) en je hebt natuurlijk ook nog de kosten om zo'n rekening in stand te houden. Kan je niet je inkopen doen via paypal of nu al investeren..

Link naar reactie
  • 0

Indien je een USD-account opent bij een Nederlandse bank krijg je dus -2.5% paypal minus de kosten van de Nederlandse bank om de euro's naar USD om te zetten. Verlies je zo 5% (afhankelijk van de kosten in NL) en je hebt natuurlijk ook nog de kosten om zo'n rekening in stand te houden. Kan je niet je inkopen doen via paypal of nu al investeren..

 

Als je een U$D rekening hebt betaal je geen omwissel kosten....

 

http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalingsverkeer/vreemde_valuta_rekening/introductie.html

 

Daarbij rekent Paypal geen kosten om geld naar je rekening te sturen als het bedrag hoger is dan 100,-

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ze keren gewoon niet in dollars uit naar nederland of andere europese landen, of je nou een USD rekening hebt of niet.

 

Weet iemand een goed alternatief voor paypal? Iets waarmee je het liefst creditcard betalingen kunt accepteren, maar ook paypal betalingen kunt accepteren. (Omdat ik veel in de US verkoop, en heel veel mensen paypal gebruiken om betalingen te doen)

 

Ik zie de laatste tijd vaker google checkout gebruikt worden. De fees (2%+$0.20) lijken lager dan die van paypal, maar ik heb geen idee wat daar bij komt voor creditcards en het opnemen van je geld. Je zou er eens naar kunnen informeren.

 

Paypal betalingen zul je denk ik niet voordeliger kunnen verwerken dan direct door paypal zelf, als je werkt met een 3rd party payment provider zullen die de kosten op zn minst doorberekenen, en er moet natuurlijk ook winst gemaakt worden. Wellicht is daarmee wel de besparen op het koersverlies bij opname, maar of dat nog opweegt?

Link naar reactie
  • 0

Vreemd.. mij is het nooit gelukt paypal daartoe te bewegen...

 

Heb je dat paypal account geopend met als identificatie een nederlandse creditcard, en loopt die usd rekening ook bij een nederlandse bank?

 

identificatie met een Nedelandse U$D bankrekening....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Is hier al wat antwoord op? Ik ben zelf aan het onderzoeken of ik een US bank account moet openen om makkelijk met mijn USD transacties om te gaan.

 

Als Paypal het toelaat om USD naar een NL bank rekening met USD valuta te sturen dan is dat lekker makkelijk! Maar zover ik begrijp, kan dat dus niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.