• 0

Nieuw board "Herrie in de zaak"

Vanaf deze week heeft Higherlevel er een nieuw subforum bij.

Het gaat om het subforum "Herrie in de zaak" dat valt onder het board "leiderschap en crisismanagement"

 

Het is de bedoelingen dat mensen hier de kans krijgen om conflicten die spelen binnen het bedrijf voor te leggen aan mede ondernemers en mensen die beroepshalve ondernemers coachen bij het oplossen van problemen.

Te denken valt aan de vele problemen die VOF's opleveren bij conflicten, conflicten die onstaan bij samenwerkings verbanden, enz, enz.

 

Vanwege het serieuze karakter van dir subforum zal hier extra streng gemodereerd worden.

Zo zal er extra gelet worden op inhoud, onnodig grievende opmerkingen, off topic opmerkingen, inhoudsloze post, enz. zullen op dit board sneller verwijderd worden om de discussie op een fatsoenlijk niveau te houden.

 

Ik hoop dat dit board een eerste stap zal zijn in de professionalisering van Higherlevel als forum.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hoop dat dit board een eerste stap zal zijn in de professionalisering van Higherlevel als forum.

 

Een volgende stap ipv een eerste neem ik aan?

 

Ik denk dat er iig voldoende expertise aanwezig is.

Wellicht een optie om de google-indexering op dit specifieke board uit te schakelen om zo 'vrijer' van gedachten te kunnen wisselen?

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • -2

 

Het is de bedoelingen dat mensen hier de kans krijgen om conflicten die spelen binnen het bedrijf voor te leggen aan mede ondernemers

 

Ik vind dat veel te beperkt. Er ontstaan net zo vaak conflicten met figuren buiten jouw bedrijf, die toch bedrijfsmatig doorwerken:

bijvoorbeeld oplichters die ongestoord hun gang kunnen gaan, klanten die niet betalen, zogenaamde deskundigen die een slecht onderbouwd advies verstrekken, personen die jou het licht in de ogen niet gunnen en de boel saboteren enz enz

 

Het betreffende deelforum zal strenger gemodereerd worden om onnodig kwetsende of grievende opmerkingen te vermijden:

 

Laat me niet lachen. HL laat geregeld kwetsende en discriminerende opmerkingen staan. Daar erger ik mij vaak over. (Dat kunnen vaak kleine taalkwesties zijn als "meneertje" maar ook het doelbewust laten staan van teksten als "ze moeten die buitenlanders op een schip wegsturen en dan laten zinken" Gek dat dan niet wordt ingegrepen, maar dat gematigder reakties hier vaak wel hevig worden bestreden.

Wij hebben het wel eens over de bejegening gehad op HL. Dat moet veel meer een aandachtspunt blijven, want het is zonde om zo'n goed forum te verpesten met ruzies.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

 

Het is de bedoelingen dat mensen hier de kans krijgen om conflicten die spelen binnen het bedrijf voor te leggen aan mede ondernemers

 

Ik vind dat veel te beperkt. Er ontstaan net zo vaak conflicten met figuren buiten jouw bedrijf, die toch bedrijfsmatig doorwerken:

bijvoorbeeld oplichters die ongestoord hun gang kunnen gaan, klanten die niet betalen, zogenaamde deskundigen die een slecht onderbouwd advies verstrekken, personen die jou het licht in de ogen niet gunnen en de boel saboteren enz enz

 

De bedoeling is om het eerste maar eens op te zetten en te kijken of er belangstelling voor is. Wat mij betreft komen er veel soorten conflicten voor in aanmerking, zolang het maar niet naar het nivo zakt van een klant die een badeentje nog niet betaald heeft.

 

Het betreffende deelforum zal strenger gemodereerd worden om onnodig kwetsende of grievende opmerkingen te vermijden:

 

Laat me niet lachen. HL laat geregeld kwetsende en discriminerende opmerkingen staan. Daar erger ik mij vaak over. (Dat kunnen vaak kleine taalkwesties zijn als "meneertje" maar ook het doelbewust laten staan van teksten als "ze moeten die buitenlanders op een schip wegsturen en dan laten zinken" Gek dat dan niet wordt ingegrepen, maar dat gematigder reakties hier vaak wel hevig worden bestreden.

Wij hebben het wel eens over de bejegening gehad op HL. Dat moet veel meer een aandachtspunt blijven, want het is zonde om zo'n goed forum te verpesten met ruzies.

 

Paul

 

Toen ik dit las viel ik bijna van mijn stoel. Ik heb even gezocht of dit werkelijk op het forum staat. Wat betreft de boot, die heb ik gemist. Het woord meneertje komt wel geteld in 4 keer voor in een discussie. Geen enkele keer is het woord gebruikt in de context zoals jij die hier schets.

 

Wat iemand schrijft over een ander zegt meestal veel meer over die persoon zelf. Dat zullen we ook gaan zien op dit nieuwe board, en neem van mij aan dat die mensen de spiegel eens goed voorgehouden gaat worden.

Niet echt een board dus voor mensen die overgevoelig zijn voor kritiek en niet in staat zijn tot zelfreflectie.

 

 

BTW het is even wachten op een collega admin die even het juiste vakje moet aanvinken om het nieuwe board voor iederen toegangkelijk te maken.

Link naar reactie
  • 0

Tja,

 

Een goed begin is het halve werk ;D

Gelijk al herrie voordat het werkelijk is begonnen, dat belooft wat te worden. Ik ben er klaar voor, dus, laat maar komen die herrie.

 

Ben het overigens met Paul eens dat we ons niet hoeven te beperken tot herrie IN de zaak. Dat kan net zo goed met, tegen, voor, over of een andere variant zijn. Waar ik het niet mee eens ben is dat Paul klachten heeft over het begrip "meneertje" en in dezelfde post spreekt over figuren en oplichters. Het hangt een beetje van de context af, maar het is niet erg consequent. ;)

 

Ik hoop van harte dat dit board iets gaat bijdragen voor onze ondernemers. Vaak is het lezen over de herrie van een ander al voldoende aanleiding om eens na te denken over de eigen situatie. Dat is de kracht van dit forum. Post gerust, we zijn kritisch, oprecht, soms persoonlijk, maar niet (ver)oordelend.

 

Met heel vriendelijke groet,

Henk de Greef

Link naar reactie
  • -1

Laat me niet lachen. HL laat geregeld kwetsende en discriminerende opmerkingen staan. Daar erger ik mij vaak over.

 

Speciaal daarvoor is rechtsonderin elk bericht een link getiteld "Meld dit bericht aan een moderator". Van alle 334 meldingen van het afgelopen jaar is er niet 1 van jou...

 

Klagen heeft meestal geen enkele zin. Dat bleek wel toen ik Kermie daarover aansprak.

Link naar reactie
  • 0

Het eerste conflict !!

 

Als je alle voorgaande reacties leest na de inleiding, is dit vergelijkbaar met de eerste reactie van het management tijdens het bespreken van bijv. problemen op een project.

Al vanaf het eerste moment wordt er afgeweken van het doel van het overleg en richt de discussie zich al snel op het functioneren van de ander.

Het volgende wat er gebeurd is dat er een fictieve situatie wordt geschetst, wat een voorwaarde moet zijn om inhoudelijk op het probleem in te gaan, waarbij er veel creatieve mogelijkheden worden verzonnen. deze fictieve situatie te bewerkstelligen.

 

De situatie is echter zoals hij is, daar moet je het mee doen. starten vanuit punt nul en naarmate de discussie loopt zal de moderator toch zelf zijn grenzen bijstellen?

 

Mijn eerste vraag is dus :

Hoe verander je deze automatische reactie onder management ?

Mijn tweede vraag :

Wie wil deze topic professionaliseren en zinnige vragen stellen zodat het nut hiervan ook zichtbaar is?

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0
Het eerste conflict !!

Klopt, en inactief sinds 16 april 2008. Sindsdien zijn er in het "Herrie in de zaak" board 168 topics met ruim 21.500 reacties verschenen die mijns inziens veel relevanter en actueler zijn en aantonen dat uitgerekend deze discussie uit 2008 volkomen is ingehaald door de realiteit

 

Wie wil deze topic professionaliseren en zinnige vragen stellen zodat het nut hiervan ook zichtbaar is?

Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen wat je precies bedoelt? Dit topic is alleen maar een introductie geweest van het board zelf.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ben redelijk nieuw hier.

 

Als ik bij de onderwerpen kijk, neem ik aan dat ze actueel zijn.

Niet meer doen dus.

 

Wel doen dus want hoe verder bovenaan hoe actueler, echter pas even op voor de topics met een sticky.gif ervoor: dat zijn 'sticky' topics die altijd bovenaan blijven staan. Daar zijn er doorgaans niet heel veel van per categorie, maar deze toevallig net wel :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.