• 0

Particulier en factureren

Ik zit met een vraag...

 

Ik werk met een VAR als bezorger voor een vof. Ik stuur hun elke twee weken een factuur voor de gewerkte uren en het overeengekomen uurloon.

Tot dit jaar vroeg ik geen btw en had ik ook geen btw nummer en gaf ik het op bij de belasting als inkomsten uit overige werkzaamheden.

 

Nu zijn mijn werkzaamheden niet veranderd, maar op advies van hun boekhouder heb ik een btw nummer aangevraagd en vraag ik btw. Alleen ik ben geen ondernemer, in die zin ik heb geen bedrijf en ben niet ingeschreven bij de kvk.

 

Nu vraag ik mij eigenlijk af of ik dat btw nummer wel echt nodig heb.

 

Naar mijn idee niet omdat ik geen ondernemer ben naar mijn idee, volgens hun boekhouder wel omdat ik in de dienstverlendende sector werk..

 

wie kan mij helpen en kan ik het btw nummer ook weer afzeggen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent misschien geen ondernemer, maar dat ben je wel voor de omzetbelasting (BTW). Je doet namelijk mee aan het economisch verkeer. Je hebt er verstandig aan gedaan om een btw nr aan te vragen. Anders komt de fiscus een keer op bezoek en gaat 19% over jouw werkzaamheden eisen en dat vind jij niet leuk...

 

Die kvk inschrijving hoeft niet... Pas alleen op dat de werkzaamheden die je doet niet als verkapt dienstverband wordt gezien. Een VAR zegt erg weinig als je maar voor 1 opdrachtgever werkt namelijk...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een van de dingen zou kunnen zijn: jouw "werkgever" moet premies voor je gaan betalen... En daar worden ze (zeker achteraf) niet vrolijk van...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • -1

Aangezien hun boekhouder mijn btw nummer heeft aangevraagd, ga ik ervan uit dat dat wel goed zit.

 

Nu snap ik dat mijn opdrachtgever niet blij zal zijn als hij premies voor mij zou moeten gaan betalen, maar hoe kom ik erachter of dat evt het geval zal zijn.

 

En wat zijn evt de gevolgen voor mij

Link naar reactie
  • 0

...

Nu snap ik dat mijn opdrachtgever niet blij zal zijn als hij premies voor mij zou moeten gaan betalen, maar hoe kom ik erachter of dat evt het geval zal zijn.

...

 

Door de VAR voorwaarden te lezen... www.belastingdienst.nl

 

Zolang jij een geldige VAR hebt is de opdrachtgever gevrijwaard. Jij niet. Mocht de BD besluiten dat er toch premies voor soc. verzekeringen afgedragen moeten worden komen ze bij jou aanbellen...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.