T-shirt Business, is er nog markt?

Aanbevolen berichten

Hey Allemaal,

 

Allereerst wil ik zeggen dat ik niet echt goed wist waar ik dit kwijt kon, vandaar dat ik het hier heb geplaatst. Als mijn topic verkeerd staat, mag hij natuurlijk verplaatst worden.

 

Ik zit op dit moment erg na te denken om een eigen t shirt business te beginnen.

 

Doelgroep Jongeren ( eventueel kids )

Type shirts worden kwaliteits shirts met leuke opdruk, bijv. cartoon of leuke tekst.

 

Ik kan aan goedkope shirts komen en ook aan goedkope drukkosten.

 

Maar is er nog wel markt hiervoor? Is het nog wel mogelijk om hoog in de zoekmachines te komen met zo'n site. Zou affiliate worden veel kunnen uitmaken?

 

Graag hoor ik van jullie wat jullie denken/vinden. Mochten jullie nog leuke ideeen hebben oid, hoor ik het graag natuurlijk!

 

[titel aangepast - mod]

....

Link naar reactie

Ben jij beter dan je evt. concurrenten?

 

Denk aan kwaliteit, levertijd en prijs.

 

Kan je je daarin onderscheiden?

 

Zelf vind ik in dit geval levertijd een belangrijke, ik heb geen zin om 3 weken op een t-shirt te wachten, ook al val ik niet onder je doelgroep ;)

 

Als ik kijk naar bedrijfskleding vind ik dat je vaak lang moet wachten, een hoge oplage moet afnemen en de opstartkosten erg hoog zijn, ik denk dat er daarom een drempel bestaat voor de kleinere ondernemingen om voor bedrijfskleding te gaan. Misschien is dat een idee..

Link naar reactie

Er is wel markt, de vraag is alleen of jij die goed op kan vullen en je precies het juiste stukje van de markt pakt ;)

 

En hoe kom ik erachter welk stukje van de markt beschikbaar is en hoe die opgevuld moet worden? Ik verwacht een antwoord van:" ja dat is een vraag voor iedereen!".

 

Ben jij beter dan je evt. concurrenten?

 

Denk aan kwaliteit, levertijd en prijs.

 

Kan je je daarin onderscheiden?

 

Zelf vind ik in dit geval levertijd een belangrijke, ik heb geen zin om 3 weken op een t-shirt te wachten, ook al val ik niet onder je doelgroep ;)

 

Als ik kijk naar bedrijfskleding vind ik dat je vaak lang moet wachten, een hoge oplage moet afnemen en de opstartkosten erg hoog zijn, ik denk dat er daarom een drempel bestaat voor de kleinere ondernemingen om voor bedrijfskleding te gaan. Misschien is dat een idee..

 

Dankjewel voor je bericht.

 

Hoe ik me wil onderscheiden is door leuke illustraties op de shirts, shirts van kwaliteit en niet al te hoge prijzen.

 

Levertijd is inderdaad een goed iets, daar zal ik even goed naar moeten kijken.

 

Bedankt voor je tips!

....

Link naar reactie

Er is wel markt, de vraag is alleen of jij die goed op kan vullen en je precies het juiste stukje van de markt pakt ;)

 

En hoe kom ik erachter welk stukje van de markt beschikbaar is en hoe die opgevuld moet worden?

Door inzicht te krijgen in de markt. Ga met je collega's, concurrenten en potentiele klanten praten en doe eventueel marktonderzoek.

Ben jij beter dan je evt. concurrenten?

 

Denk aan kwaliteit, levertijd en prijs.

 

Kan je je daarin onderscheiden?

 

Zelf vind ik in dit geval levertijd een belangrijke, ik heb geen zin om 3 weken op een t-shirt te wachten, ook al val ik niet onder je doelgroep ;)

 

Als ik kijk naar bedrijfskleding vind ik dat je vaak lang moet wachten, een hoge oplage moet afnemen en de opstartkosten erg hoog zijn, ik denk dat er daarom een drempel bestaat voor de kleinere ondernemingen om voor bedrijfskleding te gaan. Misschien is dat een idee..

 

Dankjewel voor je bericht.

 

Hoe ik me wil onderscheiden is door leuke illustraties op de shirts, shirts van kwaliteit en niet al te hoge prijzen.

 

Levertijd is inderdaad een goed iets, daar zal ik even goed naar moeten kijken.

 

Bedankt voor je tips!

Dat hebben genoeg concurrenten ook al, dat is niet uniek. Maak bijvoorbeeld shirts met afbeeldingen van een bepaalde Hype, koop eventueel wat merkrechten op o.i.d. en specialeer je! Leuke plaatjes op t-shirts plakken kan iedereen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik sprak eens met een ondernemer die met dergelijke producten op festivals aanwezig was. Hij verdiende er een goede boterham aan maar het was wel een seizoensbusiness. Buiten het seizoen deed hij wat anders.

 

edit: ik was wat snel, ik zie dat je op online verkoop wil focussen, ik laat mijn antwoord toch maar staan ;)

Link naar reactie

Ik ben zelf wel gek op bijzondere t-shirts. Niet dat ik er een uitgebreide collectie op na hou, maar ik merk het wel op als er iets bijzonders voorbij komt.

 

Veel T-Shirt webshops die ik tegenkom, bieden veel van hetzelfde. Erg veel semi-grappige sexy bedoelde t-shirts (FBI, Female Body Inspector achtige dingen) en aanverwanten. Maar de écht coole, hippe wannahaves zijn dun gezaaid. Ik zou in ieder geval met zo veel mogelijk ontwerpers samen werken. Per verkocht shirt ontvangen ze dan een commissie.

 

Onderscheidend vermogen, daar gaat het om. En als je dan een afwijkend assortiment hebt, ben je in ieder geval onderscheidend. Daarna is het je collectie steeds weer verfijnen.... verfijnen... en heb ik verfijnen al genoemd?

 

 

 

Link naar reactie

Het is als met zoveel handel die makkelijk lijkt te zijn, het blijkt in de praktijk toch moeilijk.

 

Waarom?

 

Omdat een ondernemer-in-spé (daarmee niet per sé TS mee bedoeld) denkt dat het enkel een kwestie is van een website-tje bouwen dan wat t-shirtjes inkopen tegen een rampprijs om deze vervolgens te verkopen met 10% korting voor 12,95 met een bezorgbijdrage van 5 euro.

 

Er zijn echt mensen die denken dat ze dan klaar zijn en dat ze enkel rond 4 uur hun bestellinkjes naar de lokale pakketboer moeten brengen.

 

Na 6 weken komt er dan de opmerking dat het eigenlijk wel een beetje tegenvalt qua resultaat.

 

Vervolgens komt dan de vraag: wat doe ik verkeerd?

 

Eigenlijk alles!

 

Is er wel markt voor T-shirtjes?

 

Ja die is er.

 

Er zijn meiden van 23 die in een T-shirt gaan lopen met de tekst "Ik spoor niet" erop in combinatie met het NS-logo. Als een meisje van 43 dat gaat doen wordt het toch zielig.

 

Kortom voor echte trendsettende T-shirts zal een bepaalde doelgroep best de beurs trekken. Wat het kost is eigenlijk helemaal niet interessant, het gaat erom dat het een hoge "wanna-have" factor heeft. Als die goed zit verkoop je alles, is het het net-niet dan kun je afprijzen tot je het weggeeft als poetsdoek.

 

Het vergt dus creativiteit-originaliteit en vervolgens een goed ontwikkelde handelsgeest om het spul aan de man te brengen.

 

De vraag is dus: ben jij de man die dat in zich heeft?

 

Link naar reactie

 

Als ik kijk naar bedrijfskleding vind ik dat je vaak lang moet wachten, een hoge oplage moet afnemen en de opstartkosten erg hoog zijn, ik denk dat er daarom een drempel bestaat voor de kleinere ondernemingen om voor bedrijfskleding te gaan. Misschien is dat een idee..

 

ERG herkenbaar! Al paar keer op het punt gestaan en nog steeds niet gedaan door al dat extra gedoe er omheen.

 

 

 

Link naar reactie

Hyves opzich is al een hype. De gemiddelde leeftijd van de hyvers valt onder je doelgroep. ( ik denk niet dat je doelgroep mensen van +30 is ) Als je bekend bent met het programma kun je je eigen pagina opmaken waar mensen lid van kunnen worden. Ikzelf doe ook aan hyves en hoevaak ik wel niet word gevraagd lid te worden van eenzelfde hyve is ongelooflijk. Maar de meeste t-shirt aanbieders zijn niet interessant genoeg. Als je egt een goed ontwerp hebt, en je laat mensen aanmelden op deze Hyves-pagina kun je ze doorverwijzen naar je website waar zij de shirtjes kunnen bestellen. Ik heb al 3 shirts besteld met zeer leuke opdruk erop. Op de hyves-pagina kun je ook verschillende foto's plaatsen van shirtjes. Ik zou zeggen.. Vind je weg op Hyves!!

 

Succes en groet maze

 

Link naar reactie

Een flinke hype zou dat kunnen worden, maar naar mijn gevoel niet zonder medewerking van de genoemde partijen...

 

...en dan is het maar de vraag of topicstarter daar een serieuze partij voor is.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Wat is de reden dat je voor jezelf begint? Of specifieker: bij verkoop van welk type product voel jij je het best:

- Massaproduct?

- Exclusief product?

- Zijn T-shirts HET ding voor jou?

- Maakt het je niet uit en wil je gewoon geld verdienen?

 

Met deze vragen kun je misschien achterhalen bij welke strategie van onderscheiden jij je het beste bij voelt en waar jij de meeste motivatie, enthousiasme en doorzettingsvermogen uit kan halen.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie

Kun je niet iets doen door aan te haken op Facebook/MySpace/Hyves/Sugababes/Netlog? Print je eigen Hyvepagina met URL en uitnodigingoptie op een shirt!

 

Dat zou best een flinke hype kunnen worden :)

Jeroen wanneer beginnen wij samen zo'n t-shirt toko?

 

Dan doen we fifty-fifty ... jij doet het werk ... en ik tel de centen! ;D

 

Maken we er een gezellig vofje van!

 

Kijk dit is dus een voorbeeld van handig combineren waardoor er een origineel idee tevoorschijn komt, kan zo maar 50K waard zijn. Gratis en voor niks te lezen op HL, het ondernemersforum van Nederland!

 

Dikke reus voor Jeroen!

 

 

Link naar reactie

Kun je niet iets doen door aan te haken op Facebook/MySpace/Hyves/Sugababes/Netlog? Print je eigen Hyvepagina met URL en uitnodigingoptie op een shirt!

 

Dat zou best een flinke hype kunnen worden :)

 

Kijk eens http://www.getwickd.com/catalog/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.