• 0

Te laks... maar op zich wel goede ideeen?

Hey Allemaal,

 

Namens een vriend van me stuur ik hier even een berichtje, mochten er leuke reacties op komen waar hij wat aan heeft, heeft hij me beloofd ook te registreren.

 

Wat doe je als je zelfstandige ondernemer bent, maar nogal laks bent. Veel dingen aanneemt en dan veel laat liggen en overal te laat aan te beginnen.

 

Hoe pak je dit aan, om jezelf gewoon goed te motiveren om die dag er direct mee bezig te gaan en 1 project per keer aan pakken?

 

Vr. Groeten,

 

Klaas Koopman ( Namens J Vermeek )

....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meest simpele manier in mijn ogen is het maken van lijstjes. Maak een lijst elke ochtend met alles wat je die dag wilt/moet doen, en vink ze af als je ze gedaan hebt. Je moet dan wel goed voor ogen kunnen houden wat je op de lange termijn wilt.

Daarnaast kun je je afvragen hoe gemotiveerd je bent als je te laat aan dingen begint en ze laat liggen. Dan is een baas die je vertelt wat je wanneer moet doen misschien wel verstandiger

Link naar reactie
  • 0

inderdaad lijstjes maken.

liefst de dag van tevoren, zodat je 's ochtends gelijk kan beginnen.

een project op je lijstje in kleinere stappen onderverdelen, zodat je regelmatig wat weg kan strepen geeft een lekker gevoel, niet overdrijven natuurlijk ;)

om te zorgen dat je geconcentreerd aan een taak blijft werken, houd je je lijstje bij de hand, zodat je elke keer dat je denk: "oh dat moet ik ook nog doen" het alleen maar op het lijstje hoeft te zetten en weer door kan.

 

hier staat een serie artikelen over zelfdiscipline, misschien dat jullie daar wat aan hebben?

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/06/self-discipline/

Link naar reactie
  • 0

Een en ander is voor mij kenmerkend voor te weinig uitdaging. Nmm is jouw 'vriend' iemand die beter presteert als er enige druk op de ketel zit. Een uitweg zou kunnen zijn dat jouw vriend op zoek gaat naar een zakenpartner om samen doelen mee te stellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.