Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sokratez
Sokratez
Eind januari ben ik met terugwerkende kracht per 1 januari 2008 toegetreden tot het bedrijf van mijn collega. Zijn eenmanszaak is toen overgegaan in een VOF.
Na een heleboel correspondentie is deze wijziging half maart eindelijk in de administratie van de belastingdienst verwerkt. Met als gevolg nieuwe inloggegevens voor het doen van elektronisch aangifte.
Nu wil ik over het eerste kwartaal van 2008 btw-aangifte doen. Wij hebben echter per mail het verzoek gekregen om dit op het btw-nr van de eenmanszaak te doen in plaats van de VOF. De site biedt ons ook alleen op de gegevens van de eenmanszaak de mogelijkheid om aangifte te doen.
Navraag bij de belastingtelefoon leverde het advies op om een nulaangifte te doen voor de eenmanszaak en een verzoek tot aangifte voor de VOF af te wachten.
Gezien het feit dat ik de afgelopen maanden meerdere malen foutief ben ingelicht door medewerkers van de belastingtelefoon is mijn vertrouwen daarin tot een nulpunt gedaald. Daarom is mijn vraag: Klopt dit advies of moet ik andere stappen ondernemen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag