• 0

Samen bedrijfsruimte huren

Goedemiddag,

Ik huur al een tijdje een bedrijfsruimte en die wil ik nu delen met 3 andere ondernemers. Ik kan dan onder verhuren of samen het met hen het contract aangaan. Ik heb me suf gegoogled, maar vind geen concrete tips die me een leidraad geven om afspraken met mijn medehuurders te maken. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?

 

Dank en groet,

Sylvia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naast een duidelijk contract...

 

Als er geen sprake is van aparte units met eigen sanitair dan lijkt het mij wel zo verstandig om een soort huishoudelijk reglement te hebben.

Zo lijkt het mij wel zo verstandig om afspraken over het schoonhouden, of beter nog gezemlijk de kosten dragen van een schoonmaakster.

 

Verder weet ik ook niet of sommige activteiten kunnen conflicteren in praktische zin. Een zagerij en een callcenter gaan slecht samen.

 

Wat doe je met de telefoon ?

Ieder een eigen aansluiting of ga je over op een centrale.

Wat doe je met internet, een aansluiting en de kosten delen.

Maak bij deling ook afspraken over het gebruik.

 

Loop gewoon je eigen dag eens door en vraag je af of die beinvloed zou worden als je samen met anderen zit.

Nu kun je waarschijnlijk rustig een klant voor overleg uitnodigen, kan dat straks ook nog, of heb je een aparte vergaderruimte ?

Wat nu als je net allebei die ruimte nodig hebt op hetzelfde moment.

 

Een andere instinker is de pakketbezorging.

Sommige ondernemers zijn altijd aan het werk op locatie.

Ze laten hun pakketjes allemaal aan het bedrijfsadres afleveren.

Nu is dat niet erg als dat af en toe gebeurt maar als er meerdere keren per dag een pakketdienst voor de deur staat voor die man die er nooit is dan kan de irritatie die dat oplevert de sfeer snel verzieken.

 

Zo je hebt wat ideetjes nu, misschien kun je het nu zelf aanvullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.