• 0

Advies-dienstverlening in buitenland aan bedrijven

Hallo Ondernemers,

 

Ik heb een vraag...

 

Nadat ik de BelastingTelefoon heb gebeld ben ik er nog niet wijzer van geworden dus het gaat over het volgende:

 

Als ik zelf naar Nepal ga en daar mijn advies diensten aan Nepalese bedrijven overdraag moet ik daar:

op mijn bedrag 19% aan BTW heffen?

of

kan ik daar de nultarief op toepassen?

 

 

Mijn situatie is:

- Ik ben een nederlands bedrijf

- Ik lever technische advies diensten voor bouw

 

 

B.v.D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Tim Haaksma,

 

Matrix gezien, maar volg het niet dat als ik 8000 euro van een Nepalese bedrijf krijg dat dat voor niemand gevolgen heeft kwa belasting?

 

Moet ik niks heffen en ergens afdragen? het is toch inkomen?

 

Ik wil graag de reden begrijpen waarom ik dan geen BTW moet heffen, dan is dat voor mij logischer?

Link naar reactie
  • 0

Als NL bedrijf betaal je normaal gesproken belasting in NL, ook over inkomsten uit het buitenland. ;)

 

Bedankt Fred Wiersman voor uw antwoord.

 

Maar ik krijg geen inkomsten uit het buitenland opgestuurd. Ik krijg daadwerkelijk inkomsten in contanten betaalt in Nepal.

 

Heb veel forums zitten doorspitten maar kan op zo'n situatie geen knoop aan vast binden. Alles wat ik lees heeft uitzonderingen op uitzonderingen. Dit maakt het wel lastig

 

Als ik terug kom met een paar duizend euros in contanten om de paar maanden hoe moet ik dit inboeken? Gaat er 19% van deze geldbedrag eraf?

 

 

bvd

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de links gevolgd en de stukken gelezen maar toch heb ik noch een zekere onzekerheid.

 

Mijn bedrijf is in Nederland en ik werk met zakenpartners/leveranciers in de US.

 

Nu moet ik een bestelling rechtstreeks van de US naar de UK versturen en de factuur komt dus van mijn bedrijf in NL.

 

Ik geef dus mijn leverancier de opdracht het product direct naar de UK te versturen waarna ik de klant de factuur stuur.

 

Het product komt dus in feite niet hier in NL. Moet ik dan alsnog BTW berekenen?

 

 

Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com

FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.

Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.

Link naar reactie
  • 0

Hi mob,

 

Klein vraagje. Wie betaald het binnenbrnegen van het product in de eu? De klant of jij? Daarmee bedoel ik het oa invoerrechten).

In het eerste geval (klant) reken je geen (dus niet 0%) btw. Voor de btw aangifte kun je die hele transactie dan vergeten. Natuurlijk betaal je wel winstbelasting/inkomstenbelasting over je winst.

Het tweede geval is moeilijker, daar ben ik nog niet uit gekomen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

...

Maar ik krijg geen inkomsten uit het buitenland opgestuurd. Ik krijg daadwerkelijk inkomsten in contanten betaalt in Nepal.

...

 

 

Ben geen fiscalist, maar ik zou zelf het volgende doen.

 

1) Al deze inkomsten worden in Nepal verdiend, met werk wat daar uitgevoerd heeft. Dus de NL fiscus heeft daar m.i. niets mee te maken

 

2) Zoek uit hoe je de verschuldigde belasting in Nepal moet betalen, aan de Nepalese belastingdienst dus. Zowel evt BTW, als inkomstenbelasting.

 

3) Buiten de NL boekhouding houden, dus geen BTW, en geen inkomsten opgeven. Maar ook geen kosten (bijv reiskosten) aftrekken voor de Nepalese activiteiten.

 

4) als dit een structurele activiteit van je wordt, in Nepal een bedrijf starten.

 

Nogmaals, ik weet niet of dit wettelijk helemaal OK is, maar dit lijkt mij het meest logisch. Leg dit scenario eens voor aan de belastingdienst en vraag hun een uitspraak te doen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.