• 0

Vennoot sluit me uit - wat nu?

Hoi,

 

6 mnd geleden ben ik samen met een compagnon een eigen bedrijfje/winkeltje begonnen.

Mijn compagnon heeft de boel gefinancierd, en samen hebben we een vof opgezet.

ik heb getekend dat de helft van het geinvesteerde geld een schuld is van mij aan hem.

 

Nu is er een flinke kink in de kabel gekomen,

hij heeft me meerdere malen verzocht niet meer te komen en mijn tank en bankpas geblokkeerd.

alsmede heeft hij het slot op de deur van de zaak gewisseld zodat ik er dus niet meer in kan.

 

Hij stelt geen prijs meer op mijn aanwezigheid.

Er zou contact worden op genomen met mij om een en ander "netjes "af tehandelen.

Dit is tot op heden niet gebeurt. ( 2 wk geleden)

 

Nu heb ik besloten dat ik ook het liefst op zou stappen maar niet zomaar, ik heb immers een half jaar me helemaal uit de naad gewerkt.

Tevens vindt ik dat hij mij een geintje flikt want hij heeft mij bestolen en ik moet boeten, mijn compagnon is famillie dus ik wil niet te veel gezeik in de famillie maar ik wil wel alles eruit halen wat erin zit.

Heb voor al mn werk nog nooit een cent gebeurt, want we zouden de zaak eerst opbouwen.

 

Wat moet ik,

wie kan me een beetje op weg helpen?

Geld om naar een advocaat te stappen heb ik niet.

 

Vast bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geld om naar een advocaat te stappen heb ik niet.

 

Lijkt me eenvoudig: zoek een goede advocaat.

 

Zoek een goede gratis advocaat, dus!

Mogelijk dat japie krekel zelfs in aanmerking komt voor een advocaat op basis van een toevoeging, waarbij slechts een eigen bijdrage, die minimaal 94 euro bedraagt, betaald hoeft te worden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Japie,

 

Heel vervelend als dit gebeurd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment het liefst met roeiende riemen heen gaat en hem linksom of rechtom voor het 'kunstje' dat hij je geflikt heeft, wilt laten boeten.

 

Maar ik adviseer je toch even pas op de plaats te maken. Als je dit in dit staduim via een advocaat gaat beslechten kan de uitkomst wel ens heel anders zijn dan waar je op hoopt. Probeer een mediator te vinden die jullie in ieder geval weer samen aan het praten probeert te krijgen. Probeer deze mediator buiten de familie te zoeken. Enerzijds omdat het op verjaardagen toch gezellig moet blijven en anderzijds je nooit zeker weet of die oom of tante wel echt helemaal onpartijdig is.

 

Het beste zou zijn iemand te vinden waarmee jullie beiden geen band hebben, niet eerder zaken mee hebben gedaan, maar wel jullie beiden vertrouwen heeft.

 

Begin om te proberen in ieder geval weer te praten. Pas als praten echt niets uithaalt, kun je alsnog overwegen juridische hulp inte schakelen. Als je de oorlog eenmaal begonnen bent, komt van praten niets meer terecht.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nu is er een flinke kink in de kabel gekomen,

hij heeft me meerdere malen verzocht niet meer te komen en mijn tank en bankpas geblokkeerd.

alsmede heeft hij het slot op de deur van de zaak gewisseld zodat ik er dus niet meer in kan.

 

Wel Japie,

 

Het ziet ernaar uit dat je letterlijk de zaak uit gekickt wordt. Dat is op zijn minst niet aardig te noemen. Maar wat ik me afvraag is wat er is gebeurd in die 6 maanden, dat een situatie waarin twee partners in elkaar geloven (samen gaan ondernemen) kan veranderen in wat je nu beschrijft.

 

Klaarblijkelijk zijn jullie al in een vergevorderd stadium van het conflict, want de genoemde maatregelen die je partner neemt zijn vrij definitief. Je kan jezelf dan afvragen of het nog zin heeft om te proberen om iets te repareren, of dat het beter is om hard terug te slaan. Let wel dat terugslaan exact in lijn is met wat je (waarschijnlijk) de afgelopen periode met elkaar aan het doen geweest bent en daardoor niets verandert.

 

Als je besluit om terug te slaan, "eruit halen wat er in zit", is een advocaat de beste optie. Zorg voor juridische ondersteuning en slijp de zwaarden. Als je bedenkt dat het wellicht handig is om iets te repareren, kan je beter even de juristen buiten de deur houden en bij jezelf te rade gaan wat die partner nu eigenlijk met jou wilde. Als je daar in je eentje niet uitkomt, is er tenminste één persoon die je dat kan vertellen; je (ex) partner.

 

Veel succes en sterkte,

Henk de Greef

 

 

Link naar reactie
  • 0

een situatie waarin twee partners in elkaar geloven (samen gaan ondernemen)

 

Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Er zijn ook gevallen dat het allemaal vanaf het begin boze opzet is. Ik associeer iets als "nieuwe sloten" eerder met boze opzet dan met "in elkaar geloven".

 

 

Je vergeet het aspect tijd. Toen en nu.

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet voorstellen dat er niks gebeurd is? Je hebt het over het feit dat hij je bestolen heeft? Wat is er dan gebeurd? Waarom wil hij je niet meer in de zaak hebben?

 

Geef eens een compleet beeld van wat er gebeurd is? Anders kunnen wij zo moeilijk iets anders adviseren dan: neem een goede (gratis)/94,- advocaat ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het ligt er uiteraard ook aan hoe je e.e.a. op papier hebt vastgelegd.

Als je wel getekend hebt voor de helft van de schulden die je aan hem moet terugbetalen. Dan heeft je (ex)compagnon een stevige poot om op te staan.

Zijn de anders zakenafspraken vastgelegd (bijv. terugverdientijd, geïnvesteerde tijd, verdelen winst)? Of zijn deze als "ouwe jongens krentenbrood" afgesproken? Soms kun je je dan beroepen op "gentlemans agreement", maar zal het zijn woord tegen jouw woord strijd worden. Als hier schriftelijk geen voorwaarden/afspraken hebt vastgelegd, heb je sowieso een moeizame weg om het recht wat je voor jouw gevoel hebt aan te vechten.

Kortom... het e.e.a. zal afhankelijk zijn van de afspraken die je binnen de vof hebt vastgelegd.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Tja, Jan Henk, (ook aardig om je hier te zien)

 

Dat gebeurt iets te vaak. Het is ook een beetje onze eigen schuld want we duiken er te gretig bovenop. Japie vroeg in zijn eerste post om hulp bij een conflict met zijn partner. Hoe vaak zie je dat in "real life" gebeuren, dat je iemand ontmoet en dan gelijk vraagt hoe je je echtscheiding moet afhandelen?

Het is en blijft een beetje zoeken op een forum zoals HL naar de echte vragen. Niet reageren betekent dat je forum sterft en te veel reageren maakt de inhoud slap. Waar ligt de modus, vraag ik me dan af.

 

Maargoed, Japie, de vraag is duidelijk. Heb je nog iets gedaan met onze adviezen?

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Zoek NU die advocaat. Vaak wordt een advocaat pas betrokken in het heetst van de strijd en dan kan deze alleen maar proberen te redden wat er te redden is. Als je in het voortraject al een advocaat hebt, kun je samen met hem/haar het hele proces nog sturen. Dat kan de uitkomst van de situatie enorm beïnvloeden.

Het betekent niet dat jouw advocaat gelijk brieven gaat sturen naar je (voormalig) compagnon. Hij kan best nog even op de achtergrond blijven terwijl hij jou van adviezen voorziet.

 

Veel wijsheid verder toegewenst!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.