• 0

Wat te doen met mijn kennis?

Ik ben sinds 10 jaar actief op het internet. Begonnen met een kleine hobby site, en door de jaren heen ontzettend veel gelezen en geleerd over internet marketing en zoekmachine optimalisatie.

 

Langzaamaan steeds serieuzere sites opgezet, en er steeds een 'spel' van gemaakt om bovenaan in Google te ranken met mijn sites. Ik heb nu zon 5 sites waarmee ik bij de top 3 resultaten van Google sta voor de belangrijkste zoektermen ( waarvan een site 44.900.000 geeft in Google)

 

Ondertussen is mijn semi hobby uitgegroeid tot iets waar ik zon $4000,- dollar per maand aan overhoud. ( een combinatie van opbrengsten uit google adwords / verkopen van advertentie ruimte op mijn sites, en de verkoop van een software product als affiliate)

 

De inkomsten zijn erg leuk om erbij te hebben, naast mijn regulier baan van 40 uur p.w. als systeembeheerder. Sinds enige tijd denk ik erover om mijn vaste baan vaarwel te zeggen ( minder werken zit er bij de huidige werkgever helaas niet in) en me verder op internet te richten.. Helaas zijn de inkomsten uit mijn websites niet voldoende om van te leven ( na belastingen) en een fatsoenlijk pensioen op te bouwen.

 

 

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een serieus onderwerp voor een nieuwe site waarvan ik een echt bedrijf zou kunnen opbouwen. Uit ervaring heb ik inmiddels geleerd dat ik via internet bijna alles kan verkopen..

Ik twijfel tussen het verkopen ( en eventueel importeren ) van fisieke artikelen ( al heb ik nog geen idee welke, en heb ik onvoldoende kennis van wat hierbij allemaak komt kijken) of mijn diensten aan te bieden aan bedrijven.. ( Ik heb geen idee of er voldoende nederlandse bedrijven zijn die iemand zouden inhuren voor SEO)

 

Ik zou graag jullie meningen/ideeen horen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is voldoende vraag naar SEO consultancy, maar het gaat erom dat je het kan verkopen. Met inhoudelijke expertise alleen kom je er helaas niet. Maar waarom niet gewoon eens proberen, wellicht hoef je het niet ver te zoeken en vind je je klanten binnen je eigen netwerk. Trek de stoute schoenen aan en probeer je kennis te verkopen of vind een partner die het voor je doet. Je merkt snel genoeg of het je lukt!

Clickthrough online marketing: online analytics, zoekmachine marketing en e-mail marketing

www.clickthrough.nl

Link naar reactie
  • 0

De inkomsten zijn erg leuk om erbij te hebben, naast mijn regulier baan van Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een serieus onderwerp voor een nieuwe site waarvan ik een echt bedrijf zou kunnen opbouwen. Uit ervaring heb ik inmiddels geleerd dat ik via internet bijna alles kan verkopen..

Ik twijfel tussen het verkopen ( en eventueel importeren ) van fisieke artikelen ( al heb ik nog geen idee welke, en heb ik onvoldoende kennis van wat hierbij allemaak komt kijken) of mijn diensten aan te bieden aan bedrijven.. ( Ik heb geen idee of er voldoende nederlandse bedrijven zijn die iemand zouden inhuren voor SEO)

 

Ik zou graag jullie meningen/ideeen horen!

 

Ik zou in jouw situatie voorlopig bij je werkgever blijven en in je vrije tijd mensen met goede producten, maar zonder kennis en ervaring m.b.t. SEO en verkoop via internet in het algemeen, helpen een succesvolle webshop op te zetten en te onderhouden voor hun producten.

Gezien het feit dat je naar ik aanneem voorlopig voldoende inkomen hebt uit je baan en de $4.000 per maand uit je eigen websites, zou ik ervoor kiezen het genoemde advies aan te bieden in ruil voor een belang in de op te zetten webshops. Na je eerste inspanningen bij het opzetten van de shop en de SEO, zullen jouw bemoeienissen afnemen en heb je een bron voor toekomstige 'semi-passieve' inkomsten gecreëerd.

 

Dit kun je voor meerdere mensen doen. Wees daarbij wel selectief en kijk goed naar de kansen van de producten en naar de chemie tussen jou en de ondernemer. Na een tijdje heb je een portefeuille met deelnemingen die naast het eventueel uitkeren van dividend ook zorgen voor het opbouwen van vermogen doordat die shops waarde kunnen krijgen en op enig moment door jullie kunnen worden verkocht.

 

Uiteraard zijn er nog veel meer aspecten die je goed moet bekijken, maar in de basis is dit is mijn advies aan jou.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou in jouw situatie voorlopig bij je werkgever blijven en in je vrije tijd mensen met goede producten, maar zonder kennis en ervaring m.b.t. SEO en verkoop via internet in het algemeen, helpen een succesvolle webshop op te zetten en te onderhouden voor hun producten.

Gezien het feit dat je naar ik aanneem voorlopig voldoende inkomen hebt uit je baan en de $4.000 per maand uit je eigen websites, zou ik ervoor kiezen het genoemde advies aan te bieden in ruil voor een belang in de op te zetten webshops. Na je eerste inspanningen bij het opzetten van de shop en de SEO, zullen jouw bemoeienissen afnemen en heb je een bron voor toekomstige 'semi-passieve' inkomsten gecreëerd.

 

Dit kun je voor meerdere mensen doen. Wees daarbij wel selectief en kijk goed naar de kansen van de producten en naar de chemie tussen jou en de ondernemer. Na een tijdje heb je een portefeuille met deelnemingen die naast het eventueel uitkeren van dividend ook zorgen voor het opbouwen van vermogen doordat die shops waarde kunnen krijgen en op enig moment door jullie kunnen worden verkocht.

 

Uiteraard zijn er nog veel meer aspecten die je goed moet bekijken, maar in de basis is dit is mijn advies aan jou.

 

Dank je voor je erg goede advies.

Het 'probleem' is een beetje dat de mensen ( en bedrijven) in mijn directe omgeving (eigen netwerk) weinig afhankelijk zijn van hun website en daarom niet of nauwelijks willen investeren in online marketing. Wel wordt ik door een aantal bedrijven regelmatig gevraagd om voor hen systeembeheer te doen, maar dat is niet waar mijn passie ligt.

 

Het opzetten/onderhouden van een webshop met een gezamelijk belang lijkt me heel interessant, omdat het werk dat je doet resultaatgebonden is. Hoe harder je werkt, hoe meer je kunt verdienen. Downside hiervan is dat je wel afhankelijk bent van hoe gemotiveerd/serieus je partner is. Ook hier weer hetzelfde " probleem:" waar vind ik een ondernemer die hierin geinteresseerd is?

 

De URL's van mijn websites zet ik liever niet op een publiekelijk forum, voor obvios resons ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kan natuurlijk ook soliciteren bij een seo of internet marketing bedrijf. De vraag is op dit moment groter dan het aanbod dus er zijn genoeg bedrijven die zitten te springen om talent.

 

Daan Walraven is internet marketier en de oprichter van Indepth Internet Marketing.

(marketing voor ondernemers met een klein budget)

 

We geven nu alle nieuwe klanten een korting van 20%!

-> www.indepth.nl <-

Link naar reactie
  • 0

Je kan natuurlijk ook soliciteren bij een seo of internet marketing bedrijf. De vraag is op dit moment groter dan het aanbod dus er zijn genoeg bedrijven die zitten te springen om talent.

 

 

Ja of 1 of 2 jaar ervaring opdoen bij zo'n bedrijf, kun je zien hoe zij het doen en daarna met een goede zak ervaring je eigen bedrijfje gaan starten.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.