Onlangs kwam ik in contact met een dame die een behoorlijk bedrag had betaald voor een Nederlands octrooi op een muziekinstrument.
De markt voor het instrument is bijzonder klein en zij is de enige die het kan bouwen.
Bij nadere beschouwing zou men gerust kunnen stellen dat in dit geval een octrooiaanvrage niet voor de hand lag.
---------------
In de gedragsregels van de Orde van Octrooigemachtigden is vastgelegd:
Artikel 1, lid e)
Een Lid gedraagt zich in zijn beroepsuitoefening zodanig dat geen afbreuk wordt gedaan aan het vertrouwen in het beroep van octrooigemachtigde.
---------------
De dame in kwestie is van mening dat de octrooigemachtigde in kwestie haar onvoldoende heeft voorgelicht en overweegt een klacht bij de Raad van Toezicht van de Orde van Octrooigemachtigden.
De aanvraag is ruim drie jaar geleden ingediend.
Nu vraag ik mij af:
- Hoe liggen haar kansen?
- Welke afwegingen worden gemaakt?
- Kan zij niet beter schikken zonder tussenkomst van de Orde?
Heeft de raad van toezicht eerder uitspraken gedaan in zaken als deze?
n.b. Ik vind het niet chique om in dit forum het octrooi of het octrooibureau te vermelden, dus moet ik het een beetje vaag houden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Verwijderd account
Gast Verwijderd account
Beste HL-ers
Onlangs kwam ik in contact met een dame die een behoorlijk bedrag had betaald voor een Nederlands octrooi op een muziekinstrument.
De markt voor het instrument is bijzonder klein en zij is de enige die het kan bouwen.
Bij nadere beschouwing zou men gerust kunnen stellen dat in dit geval een octrooiaanvrage niet voor de hand lag.
---------------
In de gedragsregels van de Orde van Octrooigemachtigden is vastgelegd:
Artikel 1, lid e)
Een Lid gedraagt zich in zijn beroepsuitoefening zodanig dat geen afbreuk wordt gedaan aan het vertrouwen in het beroep van octrooigemachtigde.
---------------
De dame in kwestie is van mening dat de octrooigemachtigde in kwestie haar onvoldoende heeft voorgelicht en overweegt een klacht bij de Raad van Toezicht van de Orde van Octrooigemachtigden.
De aanvraag is ruim drie jaar geleden ingediend.
Nu vraag ik mij af:
- Hoe liggen haar kansen?
- Welke afwegingen worden gemaakt?
- Kan zij niet beter schikken zonder tussenkomst van de Orde?
Heeft de raad van toezicht eerder uitspraken gedaan in zaken als deze?
n.b. Ik vind het niet chique om in dit forum het octrooi of het octrooibureau te vermelden, dus moet ik het een beetje vaag houden.
Groet,
Peter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15529-mag-gemachtigde-zinloze-octrooien-schrijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag