• 0

Betaling naar buitenland versnellen

Ik importeer spullen uit onder andere Singapore en heb goede leveringsafspraken met de fabrikant.

 

Naast dat er geen minimum orderbedrag is leveren ze de spullen vaak binnen een dag uit. Als zij de order versturen staat het meestal binnen 2 dagen voor mijn deur. Prima allemaal dus.

 

Het enige nadeel is dat mijn betaling aan hen er een week over doet om aan te komen. Zij werken met vooruitbetaling, wat opzich prima is, maar ik vindt het wat frustrerend dat zo'n eenvoudige bankbetaling er 3x zo lang over doet dat het versturen van de spullen zelf. Deze verwerkingstijd maakt voor mij nu het verschil tussen wel en geen grote voorraad te moeten aanhouden.

 

Ik heb spoedbetalingen bij de Rabobank al geprobeerd, maar dit maakte geen verschil. Advies bij de bank inwinnen levert tot nu toe ook nog niets op.

 

Is het mogelijk om zo'n bankbetaling te versnellen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het geen optie dat zowel jij als je leverancier een account nemen op www.moneybookers.com ?

Jij kan dan namelijk heel eenvoudig via b.v. iDEAL geld naar moneybookers uploaden en dan direct naar hun account overmaken waarna ze dat weer binnen een minuut binnen hebben.

 

Ik heb nu contact met ene bedrijf in China dat deze betaal methode ook accepteerd en dat maakt het leven werkelijk een stuk eenvoudiger.

Link naar reactie
  • 0

dat zou inderdaad een optie zijn, het is alleen de vraag of mijn leverancier hier aan mee wilt werken, dat zou ik eerst even moeten checken.

 

Nog andere tips? Zijn er misschien gewoon banken die binnen 1 a 2 dagen geld kunnen overmaken naar het buitenland?

Link naar reactie
  • 0

Abn-Amro Nederland -> HSBC Hong Kong, meestal binnen 24 uur met een normale internet overboeking en de ontvanger kan meestal al binnen 3 uur zien dat het geld onderweg is (Via Internet).

 

Probeer eens een andere bank? Zelfde misschien als je leverancier?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Western Union? Makkelijk, direct ophaalbaar (cash), je geeft een wachtwoord op + de naam van de persoon die het mag ophalen en klaar is kees. Je betaalt alleen een kleine fee. Na 5 minuten (bij wijze van) kan je fabrikant/leverancier het geld al in Singapore ophalen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik moet regelmatig (elke maand) geld overmaken naar een bank in Indonesie, en dat neemt hooguit 2 dagen beslag (soms maar 1 dag, al naar gelang het tijdstip van overmaken).

 

Ik doe dat vanaf mijn zakelijk Postbank account en het gaat naar een gewone bank in Indonesie.

Daarbij is het ook zo dat banken in Indonesie niet echt snel zijn, dus al met al moet een internationale betaling via Postbank wel snel zijn.

 

Een week lijkt me wel erg lang.

 

Upperz - the Social Networking site for professionals and businessmen.

http://www.upperz.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.